enik<3M06&L08<3 Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 stemmer det at når det står at kurset er godkjent av lånekassen så er man garantert studielån? og at man skal bestille kurset før godkjent studielån? så får man søknadspapirer sammen med studie, også søker man om studielån da?? vurderer og ta generell studiekompetanse nå men jeg er hjemme. så kan jeg ta videre utdanning senere:)
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jepp. Dersom det står støtte fra lånekassen så vil du få studielån.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2008 oki, så bare og melde seg opp da, hehe men noen som vet om man får noe støtte senere? jeg tenker på, vist jeg skal bli det jeg vil, må jeg noen år på skolen og lærling etter på. og vil det da si at jeg blir stående uten inntekt? er jo begrenset hva jeg kan jobbe ved siden av skole, med 2 barn!!
Nordlyspar♥ Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 kan man studere under permisjonen, motta stpend/studielån. uten å miste foreldrepengene?
Nordlyspar♥ Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 sorry for kupping av tråden :0) ble litt ivrig her...
*min lille sin!* Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 jeg lurer mest på hvor mye stipend/lån vi får jeg , for det kurset som jeg ønsker å ta koster jo syyyykt mye ..
enik<3M06&L08<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2008 det er helt greit, kom med de spørsmålene dere har, jeg lurer på mye! hehe håper det er noen som kan svare oss her å
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Man kan studere mens man mottar foreldrepenger, og samtidig motta stipend og lån. Men man kan ikke studere på skole hverdag. Altså fysisk gå på skole, fordi det krever at man har den daglige omsorgen for barnet dersom man skal få foreldrepenger. Men nettkurs/brevkurs er lov. Dersom du mottar mere enn 113000 kr i året i foreldrepenger(tror det er summen) får du ikke fult stipend og lån.Dette fordi man ikke kan tjene så mye og samtidig motta stipend. Har du studert 6 mnd før du ble gravid får du også gjort om lån til fødselsstipend. Hvor mye du får i lån/stipend kommer an på om du studerer på fulltid//deltid(studieprogresjon) og hvor mye du tjener i lønn.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2008 men vist jeg begynner og studere nå, så vil det si at jeg studerer mens jeg er sykemeld og går ut i fødselspermisjon. men nesten likt som jeg er ferdig med permisjonen blir ejg også ferdig med brevkurset, og må da evt på skole får og kunne ta det siste av utdannelse. hva skjer med penger da? får jeg stipend da? og hva er stipendet på?
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Har rett på lån og stipend fra lånekassen i tilsammen 8 år. Så det kommer litt an på hva du har studert før. Må selvfølgelig være skole som er godkjent for lån/stipend fra lånekassen. Fullt lån og stipend er på 8500 per mnd. Du får en større utbetaling ved begynnelsen av skoleåret og på januaren. Så mnd beløpet blir ca 6200 kr. Deler av lånet blir gjort om til stipend når du har bestått eksamen.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. april 2008 oki, så det vil si at jeg må klare meg på 6200 kr i mnd vist jeg skal studere på skole? faen skal en få til det med 2 barn å hus a:/
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Er ikke enkelt det nei. Men det går da. greier å så vidt på en inntekt + lånet her. Men gleder meg til jeg er ferdig:)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2008 problemet er bare at jeg har en uføretrygdet mann(pga ME) så er jo jeg som har stått for hoved inntekten her... men nå vil jeg ha meg en utdannelse, og kunne da tenke meg og begynne på nki nå som jeg skal gå hjemme! da har jeg jo permisjons penger, men hva gjør jeg etterpå liksom, hmm;(
Sauen Shaun Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Har jo rett på litt ekstra fra lånekassen dersom samboeren tjener lite, men det er ikke så utrolig mye mere nei.Et par tusen i mnd tror jeg. Det finnes ikke noe man kan få fra nav da? Vet ikke hva du skal studere, men finnes det ikke noen mulighet til å ta det på deltid, slik at du kan jobbe i tillegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå