Gå til innhold

Vi har et lite dilemma på gang i heimen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i huset har vel mer eller mindre reservert tur til Tyrkia i slutten av Juni. Jeg har sagt klart ifra at jeg ikke reiser til Tyrkia, og synes det er et overtramp av han bare å bestille reise dit.

Han er sur som en fløte avgått med døden:p

For det første synes jeg det er masete i Tyrkia, for det andre er det over to timer på buss fra flyplassen for en 2 åring, for det tredje ble jeg syk sist vi var der, og fikk ingen hjelp. Lå alene på hotellrommet til vi skulle dra hjem, gravid og med skyhøyt blodtrykk.

Rett og slett dårlige assosiasjoner til Tyrkia. Blir kvalm og har nesten litt Tyrkia angst:)

Han elsker landet og skal på død og liv reise dit, og mener på at han drar uansett. Han forstår ikke min reelle angst for å reise dit.

Jeg mener vi kan reise til Hellas\Spania e.l hvor det ikke er så langt reise fra flyplassen og hvor jeg føler meg mer trygg...

Hva skal vi gjøre??! Vi er jo like sta begge to..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøve på nytt? Du får sikkert en helt annen opplevelse denne gangen, nå som du ikke er gravid. :)

Skrevet

Synes nå han bør høre på deg jeg da! Finnes jo så mange andre fine steder å reise til...

Skrevet

Tyrkia er et kjempefint land å feriere i. Ikke så kos som Hellas, men myyye bedre enn Spania.

Dine dårlige opplevelser fra sist har jo ingenting med landet å gjøre, men kunne ha skjedd hvor som helst. Synes du skal gi det en sjanse til for mannen din sin skyld. Lag en deal om at er det like ille denne ang skal han aldri mase om det igjen.

Skrevet

Han elsker vel ikke Tyrkia like høyt som han elsker deg, håper jeg?

Skrevet

Synes han eopptrer en smule resektløst ovenfor deg... Når du så klart gir uttrykk for hva du mener, bør han jo høre på det?

Har forøvrig selv lite til overs for Tyrkia som ferieland med unger... Da blir det heller biltur til Sverige... ;0)

Foretrekker helt klart Hellas

Skrevet

Altså, jeg drar ikke til Tyrkia for mitt bareste liv. Ingen sjangse. Men, mener på at han ikke bør bruke en av de to ferieukene jeg har i sommer på å reise vekk uten meg.

Har vært i Tyrkia sommeren før jeg var gravid og, og likte meg ikke da heller. Ble med året etterpå for han så inderlig ville, og da ble det mildt sagt ikke noe bedre..

Skrevet

Tøysetipp: Du vet, de har Tyrkia i blod den familien der. Svigers er der flere ganger i året.

Nei, jeg har virkelig angst for å dra dit.. Ble helt paranoid av og måtte prute på en boks med cola:-p Følte jeg ble forfulgt hele ferien.

Såklart det var deilig på stranden o.l men alt sett over ett, så liker jeg meg ikke der!!

Foretrekker Hellas jeg og Chanelle, eller en tur i Sverige eller Danmark:o)

Skrevet

Nå har du jo prøvd for han sin skyld 2 ganger så da skylder vel han deg å prøve noe annet? Hellas høres jo utrolig deilig ut:)

Skrevet

Ja, jeg mener jo det da.. Men, han mener noe annet..

Sier han tar med seg Theodor og drar uansett... Vil ha ferie med gullet jeg og, og vil ikke være hjemme alene og ha ferie i en uke!

Avsmaken mot Tyrkia når nye høyder føler jeg, he he:)

Skrevet

jeg skjønner ikke hvor du har vært jeg. Og man skal da ikke prute på en boks cola!! Kanskje du overdriver litt nå og bare så du vet det så er det ulovlig å mase på turistene i bazaren osv der nå.. De får bøter og stengte butikker om de ikke respekterer deg når du sier nej. :D

som du skjønner så er jeg enig med mannen din og synes ikke han er respektløs. synes vel derimot du er litt vanskelig og angstfylt rundt en situasjon. hvorfor fikk du ikke hjelp sist? har du ikke reiseforsikring og kunne dratt på sykehus?

du kan jo ikke heller bestemme at dere IKKE skal dit like lite som han kan bestemme at dere SKAL dit.

Skrevet

Enig mede alle over her, og dessuten: For en kjeedelig fyr!!!!!!!

Tenk å reise til samme plassen hele tiden!!!!

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive det samme som lillemanns mamma: Så ufattelig kjedelig å reise til det samme stedet hele tiden!

Skrevet

Vi har vært i Alanya, og jeg var på sykehuset der. De fant ikke ut av hva som feilte meg.. Vel, det fant de ut samme dag jeg kom til Norge.

Det virker på meg som at det alltid later til at det er damene som er vrange og vriene og at det er mannen det alltid er synd på! Jeg har vært i Tyrkia 2 ganger for hans del, og liker ikke mentaliteten som er der. Og det må jeg vel ha lov til å mene. Jeg har ikke gått rundt i Tyrkia og klaget og bært meg, men har sagt i ettertid hva jeg mener, for å skåne ham.

Mannen min har også mange ting han ikke liker å gjøre, som f.eks bursdagsselskaper. Jeg tvinger da aldri ham med på noe eller setter han opp. Jeg respekterer at han ikke liker det, og mye annet.. Og føler derfor at vi i enighet bør komme frem til et feriested hvor vi begge vil trives.

For å nevne det har jeg vært med og gått besseggen, vært på lange fjellturer og sykkelturer og div. fordi han ønsket det.

Det er mange andre steder vi kan feriere og få det fint.. Jeg er åpen for alt untatt Tyrkia. Men, han SKAL da reise dit. Det er en av 2 uker jeg har ferie, og jeg sier at om han på død og liv skal reise får han ta en av de andre 7 ukene han har ferie.. Men, nei...

Den vrange peisen..aaargh!

Skrevet

*grøss*

Har Tyrkia angst selv.. Likte meg ikke der i det hele tatt. En del opplevelser som gjør at jeg selv kommer IKKE til å bestille noen tur dit.

Hellas derimot kan jeg gjerne dra til.

Men.. huff, vanskelig da.. Han har vel betalt et depositum dere kanskje ikke får igjen ved avbestilling?

Og han reiser uansett?

Ville forsøkt litt til med å forklare hvor vanskelig det var for meg, men drar han uansett ville jeg kanskje reist og gitt det et forsøk til nød for å beholde det som var igjen av husfreden.

Kan jo hende det blir en annen opplevelse denne gangen.

Skrevet

Dra til Athen i stedet :-)

Der får man by ferie, "lære" ferie og syden ferie, alt i ett.

(kort busstur ut til strender og sydenliv).

Suuuper by..

Hadde ikke i det hele tatt det samme opplegget som i tyrkia hvor de løper ut i gaten og "kidnapper" ungene dine for å få dere til å gå på dems resturant.

Skrevet

Jeg har hatt to fantastiske turer til Tyrkia og kan ikke skjønne at du ikke vil dit igjen, MEN når du virkelig ikke vil dit, så synes jeg det er dårlig gjort av mannen din og dra dit uansett. Det burde være viktigere for han å reise sammen med familien enn å skulle reise til Tyrkia uansett. Ettersom han synes det er så fantastisk der og veldig gjerne ønsker å reise dit, kanskje dere kan bli enige om at dere reiser et annet sted nå og reiser til Tyrkia igjen når barna blir større? Evt hvis han har flere uker ferie enn deg hvert år at dere reiser sammmen et annet sted i år og han alene til tyrkia neste år?

Skrevet

Enig med du, liker heller ikke Tyrkia;)

Skrevet

Athen hadde vært fantastisk, det har jeg ikke engang tenkt på:o))))

Når det er sagt føler jeg ikke at jeg vil ofra meg igjen, da de to siste feriene vi har hatt sammen var til Tyrkia. Og jeg foreslo at han kunne reise med foreldrene i høstferien evt.

Men, vi får se. Jeg drar ikke til Tyrkia ihvertfall, det har jeg prøvd nok føler jeg.. På tide at en annen en får et ord med i laget også!!

he he:o)

Skrevet

Jeg synes han er egoistisk!!Så om du aldri hadde hvert i tyrkia og ikke hadde lyst å dra dit er det opp til deg!

Vi skal jo for faen være enige om hvor vi skal reise som par!!

Jeg syns han virker umoden og egoistisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...