Gå til innhold

Finne riktig BH-størrelse, et problem synes jeg!!!! Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jo selv at jeg er 80C, men det stemmer helt sikkert ikke. Synes denne Bh`n jeg har på meg nå er litt rar..... Puppene kommer liksom ut under bøylen/spilene. Hva er feil da? Omkretsen eller cupen? Bor på et lite sted så det er så flaut å spørre i butikken. Er ikke så åpen og frampå.....

(....alt det en kan lure på og ikke tørre spørre andre om......)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres uut som cupen er for liten..

jeg tør heller ikke dra å spørre om de kan måle meg så om noen kan gi meg tips jeg kan gjøre selv så hadde det vert fint..

Skrevet

Hehe...en ting til....

Dette med 75, 80, 85, er dette målet rundt under puppene??

Fryktelig å være 28år og ikke ha peiling:-)

Skrevet

ja rundt under...

Skrevet

hehe det er omkretsen rundt ja =)

Skrevet

Man har som regel større cupstørrelse en man trur. Rundt om skal det være rimelig stramt. Skal sitte på plass og ikke sige opp i ryggen om du sjønner hva jeg mener=)

Jeg hadde testet en cup i størrelse D eller større. Om det fortsatt detter ut så prøver du ennå større, om det blir slakt rundt om så går du ned en størrelse i omkrets ...Bare å prøve seg frem.

Ps Hm og lindex bhene er ikke så greie for de som har over 75 B...jeg har ikke funnet noe stødig der....Ds

Få bredere skulderbånd om du går opp til d cup...det blir bedre for akslene...

Mye info der kansje med lykke til=)

Skrevet

Jeg gikk å målte meg ordentlig etter graviditet etc, Gikk fra 80 c til 85 d...vips! større pupper, hehe

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Høres ut som omkretsen er for stor. Det du gjør er å finne fram et målebånd...under puppene så måler du det stramt, og pass på at målebåndet ikke faller bak i ryggen...greit å se seg selv i speilet mens man måler får å se at målebåndet ligger helt horisontalt. Over puppene så måler du ikke like stramt, men slik at det også ligger horisontalt.

Resultatene kan du skrive inn her f.eks.: http://www.85b.org/bra_calc.php og så ser du hva du får i ruten der det står EU/JAP (Du trenger forresten ikke måle deg for å få tall i boks nr 3, men gjør du det, skal det også være stramt målt)

Skrevet

takk riga =)

nå har jeg lagt den under favortitter..må bare finne et målebånd...noe jeg er ganske sikker på at jeg ikke har..

Skrevet

Kine: Hvis du har en tommestokk el kan du måle rundt med en tråd og så måle den etterpå, tror nemlig jeg må prøve det for jeg har heller ikke vanlig målbånd

Skrevet

Når du kjøper BH så skal du akkurat få den igjen på de ytterste hempene.

De utvider seg alltid, og da passer den bedre.

Cupstørrelsen følger litt omkretsen også - fx jeg har alltid brukt 75C men de har liksom ikke passahelt, så en dag fikk jeg kjempegod hjelp i en butikk - hun overtalte meg til å prøve en 70D, og vips jeg hadde ENDELIG bh som passa!!

Skrevet

også har jeg lært for åvite om den du har på er liktig, så skal spilene alltid være inntil kroppen hele veien, og puppen ksl avære OPPI cupen.

for å vite om du har strammet nok ( noe som også er viktig ) så skla du ikke kunne dra stroppene mer en 1-2 cm opp fra skuldrene.

Skrevet

Takker for tips.

Nå har jeg målt meg og lagt tallene inn i en slik kalkulator.....

Målene var 81cm under og 94cm der puppene er størst.....(det var med bh på)

Hvordan i alle dager kan jeg da få utregnet størrelse 80B???? Jeg har da større pupper enn som så!!!

Målte med bh på siden det ble anbefalt.... slipper jeg dem løs, så finner jeg dem igjen ved navlen....

Skrevet

Kan du ikke ta deg en tur til en ordentlig undertøys foretning å få deg målt der da neste gang du er i nærmeste by? Dette skal en vel gjøre ca 1 gang i året, og etter pupping og graviditet.

Mangen som har fått seg en overaskelse da. Jeg gikk fra 75D til 70F, og til 70H sist uke.

Skrevet

Jo, jeg får vel bare bite i det sure eplet og hoppe i det neste gang jeg er på bytur og går innom undertøysforretningen....

Og jeg som ikke liker å kle av meg foran min mann en gang......

Skrevet

Du trenger ikke være naken på overkroppen.(ikke på underkroppen heller for den del) De måler rundt kroppen din med bh på, så ser de deg i en med ca størrelse og hvordan den sitter, og finner en mindre eller større alt etter hvordan den sitter. Dette er koslige damer (etter min erfaring) som gjør dette flere ganger hver dag.

Skrevet

Ja, men da gjør jeg det neste gang jeg er der:-)

Forferdelig å gå med noe som jeg ikke helt føler passer..

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg er også redd for sånne butikker, men det var ikke så skremmende likevel...endte med at butikkdama anbefalte meg brystreduksjon da hun ikke fant noe som passa!:P

Skrevet

Oi, de målene på den siden var rare...

Jeg målte, men om jeg bruker a-cup som anbefalt så skjærer spilene seg inn i puppene og det er vondt og tydelig ikke stort nok.

Jeg tror nok en liten b stemmer mer enn den siden der.

Skrevet

tror ikke den målinga med den kalkulatoren stemmer iallfall.. jeg fikk75B.. og har problemer med å finne bh'er... 75C er for lite og 75D er for stort-.. så aner ikke hva jeg skal bruke...

Skrevet

Nei, den viser nok for lite;) he he.

Men seriøst, jeg er ikke AAcup.

Får prøve i butikken som vanlig. Målene rundt stemmer hvertfall:) Det er da bra.

Skrevet

Hvor i pokker var du da, og ikke minst hvor store bryster har du? Sånn ca størrelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...