Gå til innhold

Jordmor i Trondheim!Hjelp!=P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nånn som veit om ei go jordmor nærme Ranheim her?? E i uke 14, å har enda itj funne mæ jordmor....=/ Skriv gjerne me navn å helsestasjon, eventuelt tlf nr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil råde deg å ringe jordmortjenesten snarest vist du skal ha det minste håp om å få jordmor her i Trondheim! jeg ringte allerede i uke 8 eller 9 og fikk beskjed om at det ikke var mange plassene igjen for de med termin i oktober! dette var vel og merke i midtbyen , men jordmordekninga her i byen er elendig! så ring fort :)

Skrevet

Ring Stringheim helsestasjon, tror det er den du sogner til. Om ikke forteller de deg hvilken hvem du skal ringe... Men desverre en stor sjanse for at du ikke får jm, jeg ringte i uke 7 og var for seint ute...

Skrevet

Synd at det skal være sånn... Jeg ringte i uke 8(?) og fikk med en gang, gruppetime en mnd etter jeg ringte. Dessverre er det mange på venteliste.... Lykke til!

Skrevet

Tusen takk..!=) Får nesten bare prøv da... Ellers så e d jo itj så fali heller. Lægen kan d han må kunn, å bli d no for ille så e d no jordmødre på sykehuse som kan hjelp mæ hvis d bli nåkka som går skikkeli ille!=) Håpe æ da.

Skrevet

Hei jeg bor også på Ranheim og har termin i oktober. Jeg skal i morgen kl 9 på sånn gruppe time for oktober damer på Strindheim. Kansje du kan møte opp der også å få snakket med en jordmor?

Så får man visst inviduelle timer etter hvert.

Dem sa det var viktig og møte opp i morgen for å få videre oppfølging og jordmor timer.

Selv om det er fullt på oktober termin gjengen, kan dem kansje ta en til? Jeg ville møtt opp på Strindheim hs i morgen kl 9 og hørt. Det kan jo også hende at noen ikke kommer, å da mister de sin jordmor plass:)

Håper å se deg:)

Skrevet

Typisk da! Har kjøretime i morgen kl.9=( dårlig gjort altså.. Hvis æ ikke kjæm på den timen, så må æ jo betal 1000 kr for den å! Hoff.. Kor på Ranheim e d du bor da? Vikåsen her, Sagplassen=) Kanskje vi møtes på barseltreff da;o) når har du termin?

Skrevet

Hei bor i Grilstadfjæra æ. har termin 20.nov tror legen, men litt usikkert he he. Det blir nok barsel treff ja. Må prøv å få t nå bim treff å. Men har du ringt t Strindheim hs? Går an å hør læll om å få jordmor.

Skrevet

Jeg var på sånn fellesmøte hos jordmor igår, og hun fortalte at det var over 200 (!!) på venteliste dersom noen av oss ikke ville ha plassen! Utrolig dårlig att det skal være sånn i velferdsstaten Norge!! Men jordmor sa også det att det var veldig mange som bevisst valgte å bare gå til lege , og att man fikk god oppfølging der og:) Å dersom det er ting man lurer på er det vel ingen problem å ringe enten helsestasjonene eller st.olavs å få snakket med en jordmor! Lykke til:)

Skrevet

Har egentli ikke ringt t nånn æ. Derfor æ spurt om hjelp innpå her. Men at d ska vær SÅ umuli å få sæ ei jordmor da! D burde jo egentli ha vært ei jordmor på hver helsestasjon spør du mæ....

200 på venteliste ja, d love bra... Å for å gå på fellesmøtan så e d sikkert lang kø fra kl.7 om mårran. Hihi! Neida.. Men bli litt provosert da.

Har ei venninne som si at hu e såååå gla for å ha jordmor å sånn når æ sa at æ kanskje itj orka å ordne mæ d... Men så bynt æ å tænk litt på d, å da va d for seint...

That's life. Men kan itj nånn si fra når neste fellesmøte e da, så får vi sje ka æ bestemme mæ for=)

Skrevet

Jeg begynte først å gå til jordmor på Orkanger sykehus. Der virket det som de hadde god kapasitet. Litt tungvindt å reise, men bedre enn ingen ting. Men plutselig fikk jeg brev fra jordmortjenesten i Trondheim at jeg hadde fått jordmor allikevel, etter å ha stått på venteliste.

Står man på venteliste får man jordmor hvor som helst i byen, ikke nødvendigvis der du sokner til.

Skrevet

Jeg bor på Vikhammer og går til jordmor der. Var ikke noe problem å få time der i alle fall! Er sikkert verdt et forsøk, selv om du kanskje ikke "hører til" den helsestasjonen....

Skrevet

Det er nok dessverre ikke sånn at det er "fritt frem" på fellesmøtene heller... Det er kun for de som har fått plass hos jordmor, og organisert slik at første møte med jordmor gjøres gruppevis (5 eller 6stk), deretter individuelt.

Lange ventelister i Trheim pga mangel på jordmødre. Blir flere til høsten, men det hjelper lite for de som er gravide nå... Jeg ringte i uke 5 eller 6 og fikk heldigvis plass.

Skrevet

Den der hjalp utroli my!! E jo itj så langt t vikhammer fra Ranheim! Tusen takk=) Ska ring me en gang æ no, hvis æ finn nr! Hehe

Skrevet

Dæm hadd fult=(( all i trondheim har fult...Bli nok ingen JM på mæ nei='( Gjett kæm som ska skriv inn klage t politikeran i Tr.Heim da! Hehe, vart litt provosert no sjø! Syns rett å slett ikke d e nå kosli å gå gravid, når æ ikke får ordentli oppfølging! Altså, lægen kan LITT, han e mann, å har aldri vært kvalm i 3 mnd i strekk.... f.eks.

Å æ trur itj æ ska ha fler unga, hvis oppfølginga ska vær så dåli som den e no! =(( Litt lei mæ no ja...Like før æ felt nånn tåra t hu stakkars dama i telefonen=P

Skrevet

Nånn som veit om jordmødre som praktisere privat i Tr.Heim da?? Kor?

Skrevet

Jeg sjekket når det så ut til at jeg ikke fikk og fikk beskjed om at det ikke er noen... Men det er vist mulig å få i nabo kommunene. -jeg var så heldig at jeg fikk jm, riktignok er jeg kommet i 3trim. før jeg har første timer, men jeg er heldigvis i ok form...

Skrevet

Finnes ingen private jordmødre i Trondheim..hun ene som var slutta i fjor eller noe... Nabokommuner tar ikke imot fra andre kommuner..det er som regel fullt overalt...

Jeg ringte vel i uke 6 eller noe..og da var det allerede nsten fullt til min sone i Trondheim..flaks som fikk time.. Vi var 5 på gruppetime... deretter får vi individuelle...

Du kan jo bytte lege da..om du syns det blir for lite oppfølging fra den mannelige legen..men ett legebytte tar jo litt tid..

lykke til,..

Skrevet

Huff, så kjedelig med jordmormangel! Husker det var endel saker på det i avisene i fjor... Her jeg bor, er det supergreit, det er jeg så takknemlig for! Jeg var ikke inne i systemet, men kunne tenke meg å ta en sjekk siden det var lenge siden jeg var hos legen, og det var lenge igjen til ordinær UL også. Jeg ringte fødestua, og de spurte om jeg ville komme dagen etter? Det passet litt dårlig for meg, så da fikk jeg time tre dager senere! Det er liksom ikke det samme å være inn i 15 minutter hos en mannlig fastlege som aldri har kjent det på kroppen selv, altså. Dessuten har han kanskje (antagelig) helt andre faglige interesser enn svangerskap og fødsler - men det har selvsagt ikke jordmor!

Skrevet

Ja=( d va litt kjipt... Å vart jo ganske lei mæ å. Så hu dama æ snakka me fikk hør ka æ synes om at d va jordmor mangel ja:P Hehe..stakkars! Så æ sa t hu at æ ikke syntes d va nå arti å gå gravid længer, å at æ ikke villa ha fler unga hvis d skull fortsett sånn...Hehe..

Va nesten like før æ bestemt mæ for å slutt å gå på kontrolla å, la vær å dra på sykehuse når fødselen kjæm... Hvis ingen jordmor villa hjelp mæ under svangerskape, så ska æ væl klar fødseln sjøl å!

Haha! Litt hormonelt øyeblikk.. Flire av d no da=P

Litt arti å forstå sjøl kor teit man e enkelte gang....

Menmen!

Skrevet

regner med at æ bare kan gje opp før æ har bynt da :P

E i uke 13+5, har enda ikke ringt etter noen jordmor, da æ ser at det virker helt umulig, og på første svangerskapkontroll sa legen at jordmor kunne æ bare se langt etter. For det va sprengt kap. fra før.

Så det tok motet fra en stakkar.

Men æ e litt redd, e jo førstegang æ e gravid, og e masse æ lurer på o.s.v Har heller ingen i omgangskretsen som e gravid. Kjipt opplegg..

Men ser jo det at æ ikke e alene om å vær frustrert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...