Gå til innhold

Hvor lenge skal man ta folsyre egentlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde egentlig at man skulle ta folsyre til man var 3 mnd på vei, altså til 12+0, men leste på pakka at d sto inntil 3 mnd etter oppstått graviditet.. Og d blir vel i uke 14 el no? Litt forvirra.. (er 11+4 idag, og glasset er snart tomt).. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta til det er tomt ... skader jo ikke..

Skrevet

Er tomt om tre dager.. Så tror kanskje jeg må kjøpe nytt, hvis man virkelig skal ta helt til uke 14.. Noen som vet?

Skrevet

Er tomt om tre dager.. Så tror kanskje jeg må kjøpe nytt, hvis man virkelig skal ta helt til uke 14.. Noen som vet?

Skrevet

Skrevet

man skal ta disse di tre første mnd,men du kan godt ta til boksen er tom:)

Skrevet

Hmm.. tror dere misforstår litt..Jeg skal uansett ta de siste tre pillene, men d jeg lurte på var om jeg skal ta de i to uker til, altså til uke 14?? Eller om man bare skal ta de til uke 12? Noen som kan hjelpe? (sorry for at innleggene mine kom opp tre ganger på rad, var ikke meningen, d skjer av og til når jeg bruker pc`en på jobb...=)

Skrevet

jeg har hørt at det trengs bare fram til 1 trimester er over.. så, tror ikke det er nødvendig å kjøpe bare for de to siste ukene!! det sa iallfall legen til meg!

Skrevet

Er nyere anbefalinger ang folsyre,det anbefales å ta det lenger enn første trimester. Gjerne hele svangerskapet!

Skrevet

Ja, lurte litt på d der.. Hun på apoteket sa ihvertfall at man ikke kunne få "overdose" av folsyre, siden d er vannløselig, og da vil evt overskudd skilles ut i urinen. Tror jeg kjøper en ny boks, og fortsetter et par uker til ihvertfall, for å være på den sikre siden=)

Skrevet

Jeg har lest her inne om folk som må slutte å ta folsyre fordi de har fått påvist overskuddslagre på blodprøve.Så mitt spørsmål da er, hvordan kan man ta for mye av det hvis overskuddet skilles ut i urinen? Noen som vet hva som er hva?

Skrevet

du skal helst ta det fra ca 3 mnd før du blir gravid sånn at du har nok i kroppen og 6-7 uker etter du har blitt gravid. Du kan godt ta det ut første trimester men det er de første 6-7 ukene det er viktigst at du har nok av dette vitaminet i kroppen for det er da ryggmargen dannes! Dette sa jordmoren min og legen min til meg da jeg spurte de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...