Gå til innhold

vannkopp-virus farlig for gravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp på butikken å der var det en dame med barn,som nesten fikk helt panikk for hun så at jeg var gravid og barnet hennes hadde vannkopper.

Hun sa det var veldig farlig for gravide å være i nærheten av noen som har vannkopper.

Jeg hadde kraftig tilfelle av vannkopper når jeg var liten,så jeg har jo hatt det.

Men er det farlig for det om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei rødehunder er farlig for gravdie eller rettere sakt forstere :)

Vannkopper mener jeg at du ikke trenger uroe deg for - bortsett fra at det er plagsomt om man får det og at det gjør at man er medtatt..

Skrevet

Jeg har ei bok der barnesykdommene står. Der står det obs gravide! under forholdsregler. Men ikke hvorfor. Men vil tro det er slik som med rødehunder at dersom du har hatt det så er det ikke noe farlig.

Skrevet

Nei, vi sjekket det grundig forrige helg da vi var på hyttetur m fler familier og et av barna fikk vannkopper. Som tidligere nevnt er det røde hunder som er farlig, og de fleste er jo vaksinert mot det.

Skrevet

Vannkopper KAN føre til for tidlig fødsel ja. Søstra mi fødte ca 2 mnd for tidlig, å det var mest sannsynlig pga dette i følge leger.

Skrevet

Begge barna mine hadde vannkopper i vinter da jeg var ca. halvveis i graviditeten. Jeg ringte legen min med en gang (lettere panisk) da jeg skjønte at det var vannkopper vi hadde i huset. Legen min mente det ikke var noe farlig så lenge jeg hadde hatt det selv som barn. Visstnok er det også mest farlig for fosteret dersom mor blir smittet i 1.trimester eller rett før fødsel (kan smitte barnet).

Jeg har ikke blitt smittet, til tross for at jeg (naturlig nok) har vært ganske tett på barna mine mens de var smittebærere.

Virker derfor som om det har gått bra med oss ihvertfall.

Skrevet

I og med at det går vannkopper i bhg til min datter, spurte jeg legen om dette da jeg var på kontroll i forrige uke.Hun sa at det ikke var farlig, men dersom jeg fikk det/hadde når jeg skulle føde måtte jeg behandles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...