Deidei Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Da var vi hjemme fra ul idag. Vår 5 ul pga risikosvangerskap. Hadde sv.forgiftning med første barn og har blitt fulgt opp nøye i mitt andre. Idag var vår siste vekstul. Og vekta til lillegutt, som egentlig ikke er lillegutt lenger var 4300gr nå i uke 37+2... og jordmor sa at han ville ha en vektøkning på ca 200-300 gr i uka... men vekta var ikke helt sikker, men uansett så er han stor.. Større enn det jeg var da jeg ble født og pappan... Så nå går jeg å håper han vil ut snart før han når 5 kg... Så om han vil ut litt før termin er ganske greit for min del..... Jeg ble jo litt bekymret når jeg så vekta på skjermen... måtte forberede oss på et avvik da.. ikke behøvde han være så stor om hun hadde målt litt feil. Men uansett så har han et vekstavvik på +36%... og blir en stoooor gutt ved fødsel... Flere som har vært utfor dette????
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 olala.... ingen liten gutt nei :-) Nå får vi håpe at det ikke tar så lang tid før han vil ut. De setter deg ikke igang snart da dersom det ikke er tegn til fødsel enda?
Frk. Molly Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Min gutt som nå er 2 år, ble estimert til å bli min.4,1 kg ved fødsel (dette var i uke 30), da han ble født til termin, veide han 3,4 kg, så de kan virkelig ta feil og......... Lykke til! :-)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Du dæven...! Begynner å kjenne tyngden du nå da? =) Hadde nesten ikke regnet med å høre noe fra deg på en liten stund jeg nå, men det ser da ut til at du kom deg hjem i dag også.. Jeg bare håper at du føder før meg jeg =/
Deidei Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 Blir ikke noe igangsetting her ennå. Jordmor ville ikke gjøre det ennå. Ville at kroppen skulle "starte" selv... Men vekta var ikke til å henge seg opp så mye da, men allikevel da... Har vært inne til 5 ul og hele tiden ligget langt over "normalen". Fikk beskjed om kanskje ta glukosebelastningstest, men siden det var "bare" 3 uker til termin så ble det ikke noe allikevel... så jeg får kutte ut brusen nå og alt annet sukker... Og så håper vi han IKKE blir 5 kg til termin...hehe...
Deidei Skrevet 7. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg håper på en måte at det er litt feilmåling her så han ikke er sååå stor til termin. Men etter måling idag i uke 37+2 så var vekten 4300gr... Og det er myyyye større enn jeg var når jeg ble født, myye større en pappan og nesten 2 kg større enn storesøster... Høres fælt ut at jeg ønsker at det er feil i målingene.. men han skal jo ut også. Så hvis han legger på seg "som vanlig" de neste ukene så er han godt oppi 5 kg.... og denne skal ut "normale" veien... Første sv.skap endte i keisersnitt... så det har ikke vært noen i den veien før... Men jeg håper på det beste jeg og tar det som det kommer.. Jordmor får bare hjelpe meg etter beste evne tror jeg...hehe.. Takker for tilbakemld....
Gjest Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Skrev nettopp i en annen tråd her at min sønn var 5 kg og 56 cm da han ble født. Han var andremann. Storesøsteren var "bare" 4 kg, og sto fast og måtte forløses med vakum, men da jeg skulle føde han gikk det kjempegreit. Det var i det hele tatt en mye bedre fødsel enn første gangen. Riene var sterkere og vondere, da, noe jordmødrene mente var fordi han var stor og dermed trengte kraftigere rier. Derimot sto han aldri fast på noe tidspunkt, og jeg fikk ingen rifter i det hele tatt. 20 minutter etter fødselen satt jeg i skredderstilling i sengen og så på at han ble veiet og badet. Med søsteren kunne jeg, til sammenligning, ikke bruke dopapir en gang på to uker.... Og siden du også har født før, tror jeg du kan ta dette med størrelsen ganske med ro.
Deidei Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 Første sv.skap var keisersnitt i uke 36, så jeg hadde aldri rier eller noe... så det har aldri vært noen barn i de kanaler der. Men jeg tar det som det kommer. Ut må han jo uansett størrelse. Jeg har skjønt at de måler ganske feil ofte, så jeg håper det går riktig vei. Men det hadde vært fint å fått det igang nå, men jeg får smøre meg med tålmodighet og vente til han er klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå