Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gi med teskje, men mesteparten renner ut på sidene ...:-(. Lurer også på om det er fare for at hun svelger vrangt, hvis jeg "lurer" i henne teskjeen litt for raskt? Hun er 5,5 uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker de måleskjeene fra mmeeska, de er som en bitteliten kopp, og jeg heller det rett inn..

vi pleier å være to, en som gir, og en som står parat med tørkerull som vi har tatt på litt matolje for å vaske raskt bort eventuell tran søl og sikkel.. lukter jo høgg!!

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Vii bruker en liten sprøyte til å sprute litt og litt inn i munnen. Og så tar vi det på stellebordet når han er naken.

Skrevet

Brukte sprøyte når jenta var liten jeg også. Men det var vanskelig, så vi brukte d-vitaminer en stund.

Nå er hun snart 8 mnd og jeg blander tran inn i middagen hennes. Hun gomler i seg maten som bare det! ;)

Skrevet

Når dei er sopass små er det so lita mengde tran dei skal ha.. Eg dyppar fingen i tran og lar guten suge det av fingen.... Er 9,5 veker no, og har gjort det slik sidan han var 4 veker..

Skrevet

Vi gir på teskje, jeg står klar med fingeren, så heller pappan litt og litt i munnen. Når han har fått litt i munnen putter jeg inn fingeren så lillegutt suger, og vips har han svelget unna:-)

Har i tillegg en tørk under haka, og vi gjør det når han er naken på stellebordet.

Skrevet

Skal begynne idag og fått tips om å bruke sprøyte, og gjøre det på stellebordet uten klær så en ikke ødelegger klærne.

Skrevet

Da jenta mi var så lita fikk ho d-dråper av den grunn at jeg ga opp. Tran overalt..... Og desuten gulpet hun såpass at det ble tranlukt i sofa o.l.

Men nå (7mnd) blander vi tran i en liten del av middagen. Kan evt gjøre det i grøt på et tidligere stadie.

Du kan jo prøve å gi i sprøyte på stellebordet. Men vi fikk ikke til det heller, for ho klarte ikke svelge denne seige trana, og da kom det i luftveiene istedenfor. Og det var ikke koselig å høre "rallinga" i lungene etterpå. Ikke farlig eller noe, bare ubehagelig.

Skrevet

Jeg bruker møllers dobbel. Stikker bare hull på kapslene med en nål og klemmer ut innholdet godt inn i munnen på gutten.

Veldig lite gris:)

Skrevet

De skal nå ha 5 ml da. Tar veldig lang tid å gi det via finger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...