Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg prøver å gi med teskje, men mesteparten renner ut på sidene ...:-(. Lurer også på om det er fare for at hun svelger vrangt, hvis jeg "lurer" i henne teskjeen litt for raskt? Hun er 5,5 uke
line_n & sara Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 jeg bruker de måleskjeene fra mmeeska, de er som en bitteliten kopp, og jeg heller det rett inn.. vi pleier å være to, en som gir, og en som står parat med tørkerull som vi har tatt på litt matolje for å vaske raskt bort eventuell tran søl og sikkel.. lukter jo høgg!!
Gjest dagdrømmer Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Vii bruker en liten sprøyte til å sprute litt og litt inn i munnen. Og så tar vi det på stellebordet når han er naken.
Makkapakka Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Brukte sprøyte når jenta var liten jeg også. Men det var vanskelig, så vi brukte d-vitaminer en stund. Nå er hun snart 8 mnd og jeg blander tran inn i middagen hennes. Hun gomler i seg maten som bare det!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Når dei er sopass små er det so lita mengde tran dei skal ha.. Eg dyppar fingen i tran og lar guten suge det av fingen.... Er 9,5 veker no, og har gjort det slik sidan han var 4 veker..
Sunniva78 har to små Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Vi gir på teskje, jeg står klar med fingeren, så heller pappan litt og litt i munnen. Når han har fått litt i munnen putter jeg inn fingeren så lillegutt suger, og vips har han svelget unna:-) Har i tillegg en tørk under haka, og vi gjør det når han er naken på stellebordet.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Skal begynne idag og fått tips om å bruke sprøyte, og gjøre det på stellebordet uten klær så en ikke ødelegger klærne.
Steinbukk77 Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Da jenta mi var så lita fikk ho d-dråper av den grunn at jeg ga opp. Tran overalt..... Og desuten gulpet hun såpass at det ble tranlukt i sofa o.l. Men nå (7mnd) blander vi tran i en liten del av middagen. Kan evt gjøre det i grøt på et tidligere stadie. Du kan jo prøve å gi i sprøyte på stellebordet. Men vi fikk ikke til det heller, for ho klarte ikke svelge denne seige trana, og da kom det i luftveiene istedenfor. Og det var ikke koselig å høre "rallinga" i lungene etterpå. Ikke farlig eller noe, bare ubehagelig.
Kate77 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Jeg bruker møllers dobbel. Stikker bare hull på kapslene med en nål og klemmer ut innholdet godt inn i munnen på gutten. Veldig lite gris:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 De skal nå ha 5 ml da. Tar veldig lang tid å gi det via finger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå