Gå til innhold

Hvordan går det med husarbeidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat ordnet med vaskehjelp som skal komme en gang i uken!!! Skal bli så utrolig deilig:-) Jeg har et stort hus, en hund som røyter masse, en mann som ikke gjør husarbeid (uten videre i allefall), og bekkenløsning selv..

Til nå har jeg støvesuget hver dag og vasket alle gulv en gang i uken. Pluss mesteparten av all klesvask, støvtørking og sånn da. Fra nå av skal vaskehjelpen få ta storvasken, mannen støvesugingen, og jeg "bare" støvtørking og småtingene.

Moralskt sett skulle vel mannen min hjulpet mere nå når jeg ikke orker, men han gjør ikke noe særlig uten at jeg må mase på han og det gidder jeg ikke! Tror vi dessuten har VELDIG ulikt syn på når det er på tide å vaske (Dvs han er blind;-)..

Tror vaskehjelp skal bli bra! Jeg måtte jo selvfølgelig gå over huset før vaskehjelpen kom på inspeksjon... Typisk unødvendig teit av meg, for nå blir jeg sittende her resten av dagen med et tilnærmet låst bekken..

Dere andre da? Er det shinet hjemme hos dere for tiden? Får dere hjelp? Jeg er i uke 30, men tenker det skal bli fint med litt hjelp når vi får baby også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt vaskehjelp i snart 1 år, og skal fortsette med det! Helt nydelig! Så her blir det vasket hver uke, i tillegg til at jeg støvsuger et par ganger i uken da vi også har en stor hund som røyter mye!!! Rydder hver dag, så her ser det ganske greit ut hele tiden.

Skrevet

Jeg har også fått meg "vaskehjelp"!! Samboern min!

;-)

Har så kraftig bekkenløsning at jeg får vondt av den minste ting, så han må vaske og styre fremover. Flink mann det! Også krever han ikke betaling, så dette er igrunn god bedrift! ;-)

Skrevet

vi bor i et stort hus (bare oss to inntil arvingen kommer) med to marsvin som ikke gjør så stort nummer ut av seg,så vaskingen har jeg tatt til nå..ihvertfall!:) sambo har jobbet mye etter jul + jeg har vært litt sykemeldt,så har vært ganske naturlig fordeling..:)

Skrevet

Å jeg vil også ha vaskehjelp! Vi bor bare i en leilighet på 90 kvm da, og jeg går jo hjemme i permisjon. Så jeg hadde nok ganske fort blitt nedstemt :-)

Men med 4 dager igjen til termin er det tungt altså. Også skal det komme takstmann her i morgen og taksere leiligheten, så det må liksom se sånn noenlunde ut.... Mannen får ta et realt tak i kveld :-)

Skrevet

Vi har også en leilighet på "kun" 90 kvm, men fy søren så deilig det er å slippe vaskingen her fordet.

Skrevet

Ja det tviler jeg ikke på... Men her har vi verken hund som røyter eller bekkenløsning, så jeg føler vel at jeg i grunnen at jeg har bør kunne ta det selv, om det er det verste jeg vet. Kanskje det som skal til for å få i gang fødselen :-) Men når vi får stort hus, så SKAL jeg ha!

Skrevet

tja tjo. for tiden har jeg fått beskjed av legen atg jeg må holde meg i ro så det er mannen min som står for d meste av rengjøringen..

Skrevet

Vi har ikke verken hund, katt, marsvin eller noe annet røytende, og bor (til vi overtar det nye huset :-) ) på 70 m2. Men Jelena tar vaskingen, vi jobber altfor mye begge to. Fritiden vår skal ikke gå med til vasking!

Skrevet

Hvor mye betaler dere for vaskehjelp?

Skrevet

Vaskehjelp, det kunne jeg tenkt meg, altså. I allefall når permisjonen er over og vi begge jobber fullt igjen.

Det er jo ikke mitt ansvar alene, vi deler selvsagt på dette begge to. Eldste mann (snart 4) har begynt å få sin faste ting: gå med bosset/kildesorteringen.

Ikke så ofte jeg kunne trengt vaskehjelp, men å få tatt huset skikkelig en dag annenhver uke, hadde vert topp.

Skrevet

Tar all vasking selv, jeg.. Da blir det sånn som jeg vil ha det siden jeg er så nøye på slike ting.:-)

Er over termin og har bekkenløsning, men har sjekket med fysio ang arbeidsstillinger når jeg vasker og jeg tar en del pauser. Har leilighet på 100 kvm, så er ikke lange tiden det tar om jeg tar litt hver dag:-)

Skrevet

Til nå har jeg tatt all rengjøringen selv, pluss klesvask, matlaging, handling osv. (tar meg selv i å undre på hvorfor akkurat nå? )

Men om fredagen når jeg skulle støvsuge huset, så jeg slaget som tapt...tror ikke jeg orker alt selv lenger nå...

Får utrolig vonde kynnere av å støvsuge, og motivasjonene til resten er også delevis borte. (er i uke 32)

Sa det til mannen min, og han sa han selvfølgelig skulle ta det.

Men det gleder jeg meg til å se=)

Skrevet

Hørtes deilig ut! hva koster det?

Skrevet

Betaler 120 kr timen svart. Leiligheten på 70 m2 tar 2,5 til 3 timer, hun tar trappevasken en gang hver 8. uke også, og av og til stryker hun. Nydelig arbeid, veldig fornøyd.

Skrevet

125 kr timen skal jeg bet. (hvitt) Nå har hun jo ikke vasket her enda, men hun trodde hun skulle bruke ca. 2.5-3 timer, så da blir det jo 3-400 kr/uken. Da skifter hun på senger, setter på oppvask- og vaskemaskiner og pusser vinduer (v. behov) i tillegg til vanlig vasking.

Skrevet

Vi har også vaskehjelp :-)

Hun kommer annen hver fredag, og bruker ca 4 timer. Da tar hun gulvvask og skikkelig badene, og tørker støv.

Vi betaler 120 kr timen svart..

Siden jeg har en mann som jobber mye, og ALDRI tar i et tak her hjemme, skal jeg fortsette å ha henne her !

Hjelper mye på å bare ta annen hver uke selv, så rydder og ordner jeg etter hvert... Så det blir aldri veldig skittent eller rotete.

Trodde kanskje at det skulle være rart at noen andre rydder og vasker etter oss, men det går helt fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...