3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 jeg hadde IKM lørdag eller søndag helga som var, oog på fredag 4 april testet jeg ultrasvakt på en CB vanlig. Lørdag testet jeg på nytt og fikk en sterkere positivt kryss, men ingen tvil, det var et kryss. i dag testet jeg også, og nå var den enda sterkere. Har begynt å venne meg til tanken at jeg er gravid. ikke spesielt med symptomer enda, noe mer trøtt de siste dagene, har hatt mye murringer og skikkelig mageknipe, litt svimmel og uggen, men lite. Ikke ømme bryst, bare brystvorta som er litt ømfintelig.. så tenkte jeg da, idag å dra til legekontoret med en urinprøve, bare for å virkelig få det bekrefta.. og til min store overasskelse var den NEGATIV!! ingen tvil liksom.. hva nå da, er jeg ikke gravid likevel?? sykepleier på legekontoret mente det kanskje var for tidlig med den testen de hadde, at det ikke ble påvist enda, men jeg trodde deres tester var mer ømfintlige enn hjemmetester.. hva tror dere? var helt på gråten og er langt nede nå.. gravid? ikke gravid? hva skal jeg stole på? CB-testene jeg har tatt hjemme, og som stadig blir sterkere positiv, eller legekontorets test som var negativ... er ikke mer enn 4 uker da..er det for tidlig til å påvise?? men rart, det er påvist på CB sine tester.... snufs..
scoobydo Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 hei... har også hørt at dette har skjedd før... at man har testet flere tester hjemme og komt på legekontoret og fått beskjed om at man ikke er gravid!... Kan jo hende at der er for tidlig å teste?! når på døgnet tok du testene hjemme og var det morgen urin du leverte på legekontoret!?! så lenge mensen uteblir er det jo alltids et håp
Promp Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Vent et par dager, test igjen, er den fortsatt positiv så ringer du legen din! Kan ikke skjønne annet enn at du er gravid nå! Lykke til!
3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 jeg tok morgenurin i et glass, å testet av samme urin i morgest som den jeg leverte til legekontoret.. fredag og lørdag brukte jeg også morgenurin..
Mamma*til*3 Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 CB testene er nøyaktige. De har ikke så dyre tester på legekontorene, så det er nok bare forskjell på kvaliteten på testene. Hvis mensen uteblir vet du uansett at CB-testen din er riktig...
3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2008 jeg har ikke antydning til at mensen skal komme, og jeg går omtrent konstant med en slagt tunghetsfølelse i livmor, akkurat som om livmora vokser allerede.. har det ikke slik til vanlig.. ' vil så gjerne ha en endelig bekreftelse.. mener dere jeg er gravid, å at det bare er for tidlig at det slår positivt ut på testen til legen??
Smurfeline81 Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Har hørt at dette har skjedd andre også ja, og de jeg kjenner har vært gravide! Så ikke mist motet! Ta en blodprøve hos legen,hcg,den slår ut tidlig iallefall! Lykke til!!
3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 jeg trodde at Cb tester ikke slo ut dersom det ikke var hcg i urinen.. hadde ønska noen kunne si: du er gravid!!!!
delphi76 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Synes det er merkelig om du har fått positivt svar på flere tester hvis det ikke stemte.... Du kan jo be om at de tar en blodprøve hos legen slik at de kan se HCG nivået. Det sier i allefall noe om du er gravid eller ikke... tror du tester positivt ved neste forsøk også ) Blir hjemmetesten positiv i morgen også, er det vel ingen tvil Lykke til!!
3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2008 takk. jeg håper virkelig at det er pga at det var tidlig, at det var derfor den slo negativt ut.. sykepleieren sa jeg kunne komme tilbake over helga igjen å teste.. huff det blir lenge å vente.... syns også det er veldi rart at cb testene slår positivt ut dersom man ikke er gravid? enda rarere at legens test ikke viste det samme.. jaja, får beholde troen på at jeg er gravid likevel....
delphi76 Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 De nye testene er veldig gode og skal ikke slå ut uten at det er HCG i kroppen.... rart om det skulle være noe galt med flere tester! Testene de har hos legen er ikke bedre enn de testene du får kjøpt på apoteket Ville kjøpt enda en og tatt en hjemme..før neste helg ) Hadde garantert ikke klart å vente....
3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. april 2008 jeg hadde håpa jeg ikke skulle kjøpe nye tester, de er jo ganske dyre, men nå må jeg det likevel.. klarer ikke gå sånn i uvitenheten.. og er den også positiv, så må jeg vel være gravid vel... bare skjønner ikke at den ikke slo ut på legekontoret.. jeg har alltid brukt å kjøpe CB vanlig, har vært godt fornøyd med den.. mange sier den er mest pålitelig.. tror jeg blir gal av dette...
Mamma*til*3 Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Min erfaring med CB er at de er 100% korrekte. Jeg hadde en dobbel test i 2002, den første i pakningen slo positivt ut. Jeg sparte den andre, og to år senere viste den andre positivt på graviditet nr 2. Så av begge de positive testene kom det to flotte babyer... Jeg testet positivt sept 07 på cb digital, men den spiren slapp taket i uke 5+ ett eller annet. Og jeg tok CB test som var POSITIV i mars i år, og denne gangen går det bra. Kjenner det på kroppen:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Så lenge du ikke har fått mensen ennå, kan det jo ikke være snakk om en kjemisk graviditet heller. Les ellers om "falske positive tester" på http://www.pernille.info/falsk_positiv_gravidtest.htm Alle innebærer at mensen kommer, så da skulle jeg tro du er gravid! Lykke til!
3barnsmamma<3 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2008 takk for svar. mensen har ikke kommet, og det er heller ikke antydning til det. jeg bruker å ha kraftige menssmerter i forkant, å det har jeg ikke, bare ne tunghetsfølelse i livmor, akkurat som om noe skjer der nede/vokser og et slags trygg i korsryggen, som er vanlig under graviditet (iallefall har jeg hatt det slik under tidligere svangerskap) og jeg er så utrolig trøtt.. sov et par timer i formiddag, og sov et par timer nå i ettermiddag og enda er jeg trøtt.. vil håpe og tro at jeg er gravid, men at det er såpass tidlig enda at det ikke slo ut på legens test..
Går for gull Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Hei. Jeg ville ha kjøpt en CB digital jeg. De vanlige CB testene er jo også veldig følsomme, men med den digitale får du svar svart på hvitt:) Tror du er gravid jeg, hold oss oppdatert da!!! Klem
nr.4 i oktober Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Du skulle ha bedt dem om å ta en hcg blodprøve da du var på legekontoret og fikk negativt på urinen.. Blodprøvene er mye mer ømfindtlige.
3barnsmamma<3 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 8. april 2008 jeg skal å kjøpe nye tester i dag, å vil tro de slår positivt ut.. håper iallefall det:-)
3barnsmamma<3 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 8. april 2008 liten oppdatering: var på apoteket i ettermiddag å kjøpte ny pakke med CB tester. jeg spurte damen bak disken om de testene er så pålitelige som det står på pakken. Å hun mente de var det. Hun hadde aldri hørt om at det var noe feil med de, og skjønte ikke noe da jeg sa at testen til legen slo negativt ut. Så etter det vil jeg jo tro at jeg er gravid da, men skal teste i morgen med morgenurin. er sinnsykt trøtt for tiden, sover og sover og sover. ikke normalt hvis jeg ikke er gravid.. har forventning om at det blå krysset er enda sterkere i morgen..
Rosica83 Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Fortvil ikke! Jobber selv ved lab, og kan nesten forsikre deg om at testen du tok til legen din var falskt negativ. Testene som brukes ved sykehus og legesenter ER nøyaktige, men er ikke de ALLER mest sensitive på markedet... Det er her vanlig med tester som gir positivt utslag når man har en HCG på over 25, mens flere av testene man får kjøpt på apoteket er så sensitive at man kan få positivt utslag når man har en mye lavere HCG-verdi. Mange av billigtestene man får kjøpt på nettet er også mer sensitiv. CB er absolutt til å stole på når man får et klart positivt resultat. Falskt positive resultater skal ikke forekomme. Foreslår at du får de på legekontoret til å ta en blodprøve av deg hvis du fortsatt er i tvil, hvis du fortsatt får negative resultater på urinprøven... Drister meg til å gratulere! Er selv 4+0; dette blir spennende! :-D Lykke til!
kest Skrevet 9. april 2008 #21 Skrevet 9. april 2008 Hei. Jeg fikk postivt svar på CB en hel uke før jeg testet positivt på de billigtestene som ligner en liten papirlapp. Synes du skal bruke morgenurin og teste igjen med CB. Hvis den viser positivt igjen er det ikke tvil, da er du gravid. Lykke til!!!
3barnsmamma<3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #22 Skrevet 9. april 2008 jeg testet i dag med morgenurin, å det er ikke tvil. Et sterkt blått kryss kom til syne ganske umiddelbart. så nå slår jeg meg til ro og jubler ut JEG ER GRAVID. så må det nok vises positivt når jeg skal til legen igjen over helga. I'm happy:-) Tusen takk for all god støtte og gode råd!
Herkules Skrevet 9. april 2008 #23 Skrevet 9. april 2008 Gratuelerer 1 jeg var så spent på deg i dag Du får bytte litt på nicket ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå