Gå til innhold

Lest om FrP's nye innvandringsforslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det partiet der har så stor oppslutning her til lands, får meg til å tenke følgende:

1) Folk flest er idioter

2) Det er skremmende at folk flest har makt (det kan jo egentlig debatteres som et eget tema det da)

3) Jeg blir kvalm, flau, skamfull av å kunne assosieres med dette partiet gjennom statsborgerskapet mitt- mister lysten til å være norsk

4) Den lille idealistiske, naive delen av meg som fortsatt finnes og tror på at verden kan bli et bra sted for alle, har ikke lenge igjen.

5) Den foraktfulle kynikeren har derimot gode levevilkår og ser ut til å gå av med seieren

6) Nevnte jeg at folk flest er idioter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bare få minne om at FrP aldri har hatt regjernigsmakt og at stort sett alle deres forslag blir avvist....??

- statsvitenskapsstudent

Skrevet

Link?

Skrevet

Oppslag ialle dagens aviser:-) Gidder ikke finne link.

Skrevet

Gidder ikke lese aviser. Kan ikke du forklare kort hva det du snakker om går ut på da?

Skrevet

Frp har skrevet forslag til ny utlendingslov. Her er de viktigste punktene, forklart av partiets stortingsrepresentant Per-Willy Amundsen.

1. Formålet med utlendingsloven «er å begrense innvandringen»

Frp krever at den nye utlendingsloven skal ha en formålsparagraf som slår fast at tilstrømningen til Norge skal begrenses.

2. Stopp i familiegjenforening

- Vi vil begrense familiegjenforeningen kraftig. Dagens ordning bidrar til at tusenvis av svært ressursfattige innvandrere får komme til Norge. Vi foreslår å si nei til at foreldre skal få komme gjennom familiegjenforening og foreslår 24-årsgrense for henteekteskap og tilknytningskrav.

- Tilknytningskrav; betyr det at en innvandrer som eksempelvis har bodd i Norge i ti år, ikke kan hente noen som har bodd i et annet land i 20 år?

- Det er riktig. Kommer vedkommende eksempelvis fra Pakistan, og den fremtidige kona har bodd i Pakistan hele livet, mener vi at de har sterkere tilknytning til Pakistan, og at de bør flytte dit.

Amundsen legger til at familieinnvandring ikke er like store for alle og mener det er uproblematisk å unnta personer fra EØS, og land som USA, Canada, Japan, Australia fra skjerpede krav. De er snarere tvert imot ønsket.

3. Asylkutt

«Frp ønsker å begrense asylordningen til personer med et reelt behov for beskyttelse.»

- Vi vil fjerne muligheten til å bli på humanitære grunner, helseproblemer eller at man har vært for lenge i Norge, på grunn av for lang saksbehandlingstid. Får vi det som vi vil, vil antallet flyktninger som kommer til Norge kunne reduseres til under 100 i året.

4. Utkastelse

«Bortvisning og utvisning skal kunne finne sted til antatt hjemland, opprinnelsesland eller til et annet land i den regionen utlendingen antas å ha kulturell tilknytning til.»

- En somalier var anklaget for drap i Oslo. Han hadde et utvisningsvedtak i 2004, men fordi det ble vurdert som uforsvarlig å sende ham tilbake til Mogadishu, fikk han bli. Vi ville sendt ham rett hjem, men til Nord-Somalia.

5. Lukkede asylmottak

«Frp vil bruke lukkede mottak» for innvandrere som søker oppholdstillatelse i Norge.

- Utlendinger med uavklart identitet, utlendinger som vurderes å utgjøre en sikkerhetsrisiko eller trussel mot grunnleggende nasjonale interesser, utlendinger som vurderes å være psykisk ustabil, utlendinger med alvorlig sykdom med stor smittefare, utlendinger med kriminelt rulleblad og utlendinger som har fått avslag på søknad om beskyttelse i påvente av utreise, bør sendes rett i lukket mottak.

6. Hensynet til Norges sikkerhet går foran

«Frp vil ikke at Norge skal være noen frihavn for terrorister og kriminelle innvandrere, og mener derfor hensynet til rikets sikkerhet i helt spesiell tilfeller bør gå foran hensynet til internasjonale konvensjoner.»

7. DNA-testing.

Frp åpner for «omfattende bruk av DNA-testing i utlendingssaker» der det kan reises tvil om identitet.

Skrevet

Høres jo fint ut det. Så kan de finne seg et annet land å snylte på :-)

Skrevet

"Amundsen legger til at familieinnvandring ikke er like store for alle og mener det er uproblematisk å unnta personer fra EØS, og land som USA, Canada, Japan, Australia fra skjerpede krav. De er snarere tvert imot ønsket."

Hvorfor?

Skrevet

Mange grunner til det sikkert. Går på gener/mangel på gener, oppførsel/mangel på oppførsel osv...

Skrevet

Eh, så de har bedre gener og bedre oppførsel de da?

Skrevet

Eh ja?

Skrevet

Utenom amerikanere og japanere da, der er jeg uenig. Vil helst ikke ha dem her heller.

Skrevet

På nyhetene sa de at de ønsket å ta inn folk fra land og kulturer som lett lot seg integrere (ikke at det gikk på gener og sånt)

Jeg vil ha alle her jeg! Verden er for alle! ;-))))

Skrevet

Det går jo på det samme. Gode gener = lett å integrere.

Verden er vel for alle (selv om det er en del tusen år siden det ble praktisert), men jeg vil at ungene mine skal vokse opp i Norge, og ikke i Afrika eller midtøsten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...