Gå til innhold

To tette?? Mange svar ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?

Jenta mi er 6mnd og jeg har sååå lyst på en til ganske snart!

Jeg elsket å gå gravid å fødselen var grei. Men hva synes dere? Er det for tidlig å planlegge en til??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss det er det du ønsker så er det helt opp til deg...

Men har du noen som kan hjelpe deg viss du blir dårlig i svangerskapet??

Man kan aldri forutse et svangerskap og hovedprioriteten er jo den lille på 6 mnd som trenger en mamma:=)

Har du tenkt på det?

Skrevet

Må bare legge til at jeg syns det er flott med de som klarer det og ønsker det:=)

Skulle gjerne hatt to tette selv men orker ikke tanken akkurat nå:=(

Mye letter viss man har en i bhg før man starter på nytt syns jeg(i mitt tilfelle)

Skrevet

Huff ja, har tenkt masse på det. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i 5mnd sist, og det var ikke godt, men etter det ga seg, var det en fryd å være gravid:)

Men jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre? Er jo greit at ungene er i samme aldersgruppe da:)

Skrevet

Om det er for tidlig å planlegge en til er jo opptil dere og hvordan deres livssituasjon er. Og hvor tette de blir er jo vanskelig og si, noen ganger går det raskt, mens andre ganger tar det lengre tid og gå gravid. Graviditetene er jo også forskjellige fra gang til gang. Det er nok både fordeler og ulemper ved å ha to tette vil jeg tro.

Min erfaring (har to barn med to år mellom) er at det var mer slitsomt å gå gravid andre gang enn første. Da har man ikke lenger bare seg selv og tenke på og man kan ikke slappe av når man vil. Riktignok var jeg mye kvalm med nr 2 og slet med det halve svangerskapet.

Forventningene til nr 2 var ganske annerledes enn med nr 1. Gledet meg mye mer til å gå hjemme med nr 2 siden jeg da hadde litt erfaring fra før. Men dessverre så ble det ikke som forventa, da vi har hatt en veldig urolig baby og som har slitt med ulike problemer som vi ennå ikke har finni helt ut av - 1 år senere. Så det blir ikke alltid som man tror og jeg syns det er viktig og ha dette i bakhodet når man planlegger.

Har to bleiebarn, noe som krever sitt. Sjalusi er også ganske vanskelig og takle til tider og ganske sårende innimellom. Men alle barn er jo forskjellige, noen mer sjalu enn andre.

Men samtidig er jeg glad for to tette om man kan kalle det det. De har nå og etterhvert mer og mer glede av hverandre og man er ferdig med den hektiske småbarnsperioden relativt raskt ifht å få de med stort mellomrom.

Så lykke til med deres valg. Det er en fantastisk tid uansett hvor slitsomt det er eller ikke. Barna våre er nydelige...

Skrevet

Vart gravid me nr 2 da nr 1 var 9mnd.. No er dei 3mnd og 21mnd, å d går kjempe bra:) Litt travelt noen ganger, men storebror er snill mot systa si.. Så har bare positivt å sei om to tette:)

Skrevet

Ble også gravid med nr 2 da 1 var 9 mnd.. Minste er 3 mnd, rolig og grei, men eldste krever jo sitt da.. Greie svangerskap, og lette fødsler! Veldig koselig med to små, så bare til å sette igang!! Ser ikke helt problem med to bleiebarn..

Skrevet

Jenta vår er ett år og vi planlegger å få søsken. Prøver nå=)

Skrevet

Har 2 x 2 tette, siste ganger var var det planlagt fordi det fungerte så fint med de to første. Det krever sitt, men det gjør det uansett aldersforskjell. Det er 14 mnd mellom de to yngste. Det som jeg synes det er lettere å fokusere på når man får to tette, er at man har to små, det forventes ikke at den eldste skal være stor. Det har nesten ikke vært noe sjalusi mellom barna mine, og det tror jeg er fordi deres rolle ikke har blitt forandret, de har ikke måttet være eldre enn de er. Det er tross alt foreldrene som velger liten aldersforskjell :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...