Gå til innhold

Lyst til å spise sand!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en dilla eller?

Har det egentlig litt sånn ellers også, når jeg ikke er gravid. Får så lyst på sand. Men har nå ikke spist det da. Tør jo ikke nå, for er redd for bakterier.

Tenker å ta en jafs sand etter jeg har født. Men kan godt tenke meg at det kanskje ikke er så godt som jeg tror. Da blir jeg ihvertfall kurert, he,he.

Snakket med ei venninne om dette. Hun er ikke gravid da, men hun skjønte heldigvis hva jeg mente. Hun har det litt slik at hun liker kjellerlukt.

Hmh. Sikkert noen som synes jeg er rar nå. Noen som vet om det finnes sand som det går an å kjøpe, som er renset og slik. Så det ikke er bakterier i?

Er jo klar over at det sikkert ikke er noe bra å spise det uansett, men. Har så lyst på det! Vet ikke hva det er, om det er denne knasinga, smaken eller hva. Husker bare at jeg elsket å spise sand i sandkassa da jeg var liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, samme her! Har kjempelyst på sand! Jeg spiste lassevis med sand da jeg var liten, og mmm, jeg har så lyst på det nå. Sikkert derfor jeg idag er positiv for toxoplasmose, har sikkert fått i meg litt kattebæsj og kattetiss i den sanden - usj!

Tviler på at det selges egen sand for gravide, men si fra hvor du finner den i så fall, så kan jeg kjøpe meg et lite lass:)

Skrevet

Hihihi... Hørt om gravide som spiser murpuss, stearin eller elsker bensinlukt, men denne var ny.

Det skal finnes sand til akvariebruk (altså ikke akvariegrus, men fin sand) som er renset og uten kjemikalier - prøv hos en velutstyrt akvarieforretning :) Smaker kanskje ikke som i sandkassa, men knaser sikkert like godt.

Selv grøsser jeg bare ved tanken på sand i tennene, men hver sin smak!

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har denne lysten da.

Takk for tipset om å kjøpe akvariesand. Det skal jeg jammen gjøre. Men tror uansett at jeg skal vente med å spise sand til etter jeg har født. Men vet jo ikke om denne dilla er der fortsatt da.

Men jeg har jo i grunnen denne lysten på sand når jeg ikke er gravid og. Skal iallefall kjøpe slik akvariesand og spise en jafs ja. Nam:)

Hmh. Nå ser jeg forresten at anonym knappen er tatt vekk her. Signerte jo med anonym da jeg startet innlegget mitt. Men det er nå ikke så farlig om det blir stående mitt nick nå da.

Skrevet

hehe, er det sant?? Går det an å ville ha sand i munnen?? Håper virkelig dere får tak i dette da, selv lyster jeg på solo-is:-D Hehe:-)

Skrevet

Hei.

Jeg er akvarist og vil IKKE råde deg til å kjøpe akvariesand til... eh...skal vi si ditt bruk?

Hehe.

Akvariesanden er skitten og må vaskes grundig før bruk. Den fineste (minste kornstørrelsen) akvariesanden er vel det som kalles rådasand, og den er spiss i kantene, så du risiker å skape deg godt opp innvendig. Om du absolutt på død og liv vil ha "god sand" i hus vil jeg anbefale deg å dra på biltema og kjøpe blåsesand. Den er avrundet i kantene og vil ikke ha så stort skadepotensiale i tarmsystemet. En sekk med 25 kg blåsesand koster kr 50,- og er følgelig billigere enn en kg akvariesand i dyrebutikken uansett.

Husk at du må kjøpe den lysebrune/sandfargede posen som er uten zink og andre mineraler.

Jeg har med stort hell brukt dette i mine akvarier, men om den er særlig god på smak vil jeg ikke uttale meg om.

Bon appetit :D

Skrevet

Ok. Takk for svar. Da vet jeg det da, at kanskje ikke akvariesand er så bra.

Men får prøve BIltema da.

Hmh. Får vann i munnen av tanken på å spise sand.

Skrevet

Akkurat som å lese om meg selv dette =) Har et bilde fra da jeg var liten; sitter i sandkassa og slikker på spaden.

Og nå ja; er som oftest innom garasjen og koster den ren for sand og skitt hver dag. Gud, det lukter som godt, blanding mellom støv, sand, diesel og litt sånn rå kjeller lukt. Mmmm... Får lyst til å kaste meg ned på gulvet inni der og lixom slikke litt. Fy, vi er syke kvinnfolk gitt ;o)

Skrevet

Må le :)

Sjølv har eg ikkje hatt nokre spesielle lyster. Nesten litt kjedelig :(

Bestemora mi åt på ein ulltrå når ho var gravid....

Skrevet

Jeg skjønner den knase-trangen:) Selv så har jeg fått dilla på isbiter for det knaser så godt når man tygger de:). Må ha isbiter i fryseren til alle døgnets tider, drømmer om at jeg spiser isbiter når jeg sover, hehe. Fikk ikke dilla på det før for noen uker siden, men ojj som de blir knasket over en lav sko nå:)

Skrevet

Har bare dilla på å pusse tenner, jeg -ikke SÅ særeget som dette, hihi ;-).

Men jeg kjenner ei som fikk dilla på å slikke på aviser -ikke hvem som helst avis, men aftenposten, tror jeg det var, hehehe. Hun snakket med legen om dette og de antok det var noen stoffer i blekket til den bestemte avisen som var noe kroppen hadde behov for, hahaha. Høydepunktet var dagens avis :-)

Skrevet

Jeg må ha isbiter, å så har jeg tenkt på bensin i mange dager nå. Klarer ikke å få det ut av tankene. Må sitte med vinduet åpent når jeg kjører bil så får jeg litt eksoslukt fra rushtrafikken :) hadde tenkt å å åpne bensinlokket på bilen vår i går, men naboer på alle kanter......hehe...helt forferdelig dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...