Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg får ikke vite noe om barnefars situasjon selv om dette har med snulla å gjøre...ok, så han skal ha rett til et privatliv og alt det der. Men så greier de f*** å snakke om meg til ei venninne av barnefar!!! Men ikke kan jeg saksøke dem for brudd på taushetsplikten for jeg har ingen bevis, og de er så slue at de kan nevne meg som "person A" og person As situasjon. De kan bare brenne i helvete...gjør jo alt værre!
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 ta kontakt med fylkesmannen, det er langt fra å gjøre dem oppmerksomme på situasjonen til å saksøke ...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Hva mener du med det? At jeg skal være så glad for at vi har et barnevern har til lands som passer på de stakkars barna som har en psykisk syk mamma? Vel, mine saksbehandlere er ikke slik...de har faktisk ikke orka å kontakte min behandler på dps for å høre åssen jeg har det...i stedet for klager de på at jeg på hvert møte sier at det går bedre og bedre, noe som stemmer i følge dps. Men de ville derimot ha behandleren min til å vurdere min omsorgsevne og samspill mellom meg og Iris, noe som jo ikke er hennes jobb,- hun har jo faktisk aldri sett Iris! Så her er det åpenbart folk som ikke kan jobben sin.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Høres ut som om du er mer opptatt av deg selv enn at barnevernet er der for å hjelpe barna dine... Å si at de kan brenne i helvete er jo veldig voksent.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Er på msn, men den viser offline hele tida...tror det funker hvis du sier hei til meg.
Aga:-) Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Hvis du er misfornøyd med barnevernet, anbefaler jeg deg virkelig å avtale et møte med dem hvor du på en rolig, alvorlig og seriøs måte forklarer dem hva du mener og eventuelt ikke mener. Det er alltid den beste fremgangsmåten, og da unngår du mange misforståelser, feiltolkninger osv. Det kan være lurt å skrive ned punkter du vil ta opp på forhånd, ikke alltid like greit å huske på alt når en sitter i slike møter. Jeg jobber innenfor psykisk helsevern, og vet ganske mye om hvor grusomme og vonde mange slike saker er. Har vært i mange møter hvor ting har eskalert og både foreldre og saksbehandlere har blitt oppfarende og svært så sinte, noe som kanskje kunne vært unngått hvis en kunne hatt en del møtepunkter før konflikten tilspisset seg.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Ja, for her på dib er jo alle voksne, med mindre de som er så egosentriske at de kommer med en sinna setning inni mellom, disse er bare barnslige! Men nå er det jo slik at hvis ikke barnevernet bryr seg om det jeg sier så aner de ikke åssen Iris har det...ikke har det kommet på hjemmebesøk heller, de har faktisk ikke hatt noen kontakt med meg siden februar, og alt de gjør er å baksnakke meg til venninner av barnefar og nekte å endre på ting i referatene sine som er direkte feil,- noe både jeg og barnefar er enige om.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Hadde et slikt møte i februar, hadde liste og var selvsagt rolig. Men hadde vel en oppgitt tone av og til når de kom med ting som de rett og slett har dikta opp (ang. henvisninger og diagnosen "fødselsdepresjon"). Tror faktisk jeg skal be om å få ta opp et evt. neste møte for å unngå oppdiktninger i framtidige referater, kommer jo ingen vei med folk som ikke tar meg på alvor.
Aga:-) Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Sikkert kjempelurt av deg å ta initiativet til et møte! Lykke til, sender deg gode tanker:)
Gjest -<<- Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Foreligger det en undersøkelsessak rundt situasjonen til det barnet som bor hos barnefaren også? Om ikke, kan de ikke opplyse noe om hans situasjon (for da kan de ikke faktisk undersøke hans situasjon). Dersom du strever veldig med kommunikasjonen med barnevernet, ville jeg anbefalt deg å ta et møte med dem på ditt initiativ og å presentere de ankepunktene du har. Du kan gjerne ta med deg noen på et slikt møte, om du vil ha "objektive vitner" av noe slag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå