Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Helt fra bunnen av? Skjønner jo at chili er en viktig ingrediens, men sånn ellers? Tomater? Knuste i så fall. Eller noe annet? Skal chilien finhakkes? Grovhakkes? Med eller uten frø? Hvor mange? (vi vil ha mild) Hvor lenge bør alt koke sammen hva det nå enn er som skal i sausen osv? Vet det er mange flinke der ute, så håper noen kan hjelpe :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Vet ikke. Men kanskje tomater, chili, eddik, salt, pepper, litt sukker... ?
meg & to små vampyrer Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Tror chili bør finhakkes ja. Og styrken regulerer du ved å ha frø og fester med (sterk) eller ikke med (svakere) og mengden chili. Kanskje noe løk og hvitløk er godt oppi også. Kok det på lav varme og smak til du får en god saus? Blir hvertfall en sterk tomatsaus dette:)
meg & to små vampyrer Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Jeg tror det er best! Da får du det som du liker det selv også (dere brukte ikke så mye sterk mat, var det ikke slik?). Tror du klarer det bra jeg.. Men tips om du bruker tomater, litt sukker gjør sausen veldig bra. Ellers kan det ofte blir for syrlig!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Ja litt sukker pleier jeg å bruke faktisk :-) Men eddik var noe nytt, der må jeg nok prøve meg litt frem.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Eddik er ganske godt. Skal jeg ta en kikk på chilisaus i skapet og se hva det er i de?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Gjerne det :-) Går litt til ogfra her nå, har egentlig et personlig prinsipp om å ha dataen av når mini er våken, men nå må jeg ha den på og sjekke dem med gjevne mellomrom av en annen grunn, så da kikker jeg kjapt innom her i samme slengen, men kan ta litt tid før jeg evt svarer.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Nå har jeg bare slike sterke på små flasker nå og de var de sterk chilipepper, salt, eddik og vann i. Alle som en:)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Takk :-) Er cili og cilipepper det samme? Og stod ingrediensene i den rekkefølgen?
meg & to små vampyrer Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Chili og chilipepper er det samme. Men det finnes mange ulike typer chilipepper med ulike smak og styrke. Ingrediensene stod vel med chili først. Og så vann og edikk og salt. Men prøv deg frem du:) Er sikker på at en egenkomonert en er bedre enn en som prøver å kopiere en annen saus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå