Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg er gift med en mann som har 2 barn fra før med 2 forskjellige damer, og vi venter nå ett lite gull sammen, jeg har ingen barn fra før. Jeg har ingen problemer med at han har barn fra før, men er litt bekymret for hva som skjer den dagen vi får barnet vi venter.. Problemet er at jeg ser at han gjør forskjell på de to barna han har nå anhver helg når vi har dem, og hu yngste får MYE mer oppmerksomhet enn han eldste. Barna er 5 og 13 år.. Jeg har sagt i fra til han mange ganger, men det helper en liten stund, så er han like ille igjen. Jeg er fryktelig bekymret for at han skal fortsette og gjøre forskell på barna når vi får barn sammen, og siden barnet vårt bor sammen med oss hele tiden, er jeg redd for at hun kommer til og bli skjøvet til side de helgene vi har barne hans. Er ikke det at jeg mener at vårt barn skal få mest oppmerksomhet, men er livredd for at hun ikke skal lære og kjene pappaen sin pga at han jobber så mye ellers i uka, og nesten ikke er hjemme, og at han skal overse henne når han har de andre barna. Noen som har opplevd dette selv??? Jeg kommer ihvertfall til og gjøre det jeg kan for at barna hans ikke skal føle seg tilsidesatt selv om jeg får mitt eget barn, for syntes det er veldig viktig å...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Det er vel ingen fare for at fellesbarnet skal få mindre oppmerksomhet, det vil jo tross alt ha pappaen for seg selv mesteparten av tiden (to helger helt alene) mens de to andre aldri får ham for seg selv...
fyttikatta Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Skjønner ikke dette voldsomme kravet om at særkullsbarnet skal være sammen med sæmværsforeldern alene. Mine barn som har stefar får heller aldri være alene med meg. Min mann har også unger med 2 forskjellige damer og mot all odds så klarte disse to damene å få til at ungene hans skulle være hos han hver sin jul. Da protesterte jeg og sa at mine barn har å krav på å få være sammen med oss (vi har ingen felles) uten alltid å dele oppmerksomheten med stesøskna. Disse særkullsbarna fikk være sammen med sin mor alene annenhver jul , noe mine aldri fikk. Da braket helvete løs og enden på visa er at den ene biomora holder ungen tilbake hver jul. Og ingen skal få meg til å føle meg egoistisk pga av dette. I det ene øyeblikket så er det krav om at stebarnet skal inkuderes så mye at barnet skal føle det som en hel famile når h*n er der , i det neste skal barnet bare være sammen med faren sin. Hva slags krav om inkludering i en familie er det?? I hvilken annen familie er barnet sammen bare den ene forelderen annenhver helg!! Og hvordan skal hovedinnleggers barn få følelser for sine søsken hvis pappaen skal være alene med sine særkullsbarn annenhver helg. Helgene er ofte den tiden hele familen har fri sammen. Snakk om å skape sjalusi mellom søskene når det ene søsken delen får gjøre ting sammen med pappaen som fellesen ikke får være med på. For fellesen er han pappa dens på LIK linje som de andre. Noe annet er naturstridig !!! Det ble litt sidespor dette, det var vel ikke det hi spurte om, men dette temaet her opptar meg.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Det jeg mente med innlegget her, er at jeg er redd for søsken sjalusi.... Begge barna gleder seg veldig til og bli storesøsken igjen, men er redd for at hvis pappaen dems fortsetter og gøre forskjell, og kanskje vår unge sammen får mer oppmerksomhet enn de andere, så blir det problemer. Men jeg får vel ta det som det kommer, for forhåpentligvis så skjerper han seg, og vi slipper og ha noen diskusoner om temaet...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Fyttikatta: Har det på samme måte med biomor her. Har ett stebarn og h*n skal visst helst kun være sammen med far. I tillegg klages det på at barnet ikke blir inkludert...! Jammen ikke lett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå