Gå til innhold

noen som har peiling på oppsagt leieboerforhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har leid en leilighet men sa opp 3 mnd før å var ute 010108,

nå i mars fikk jg meld fra den gamle huseieren om at han ikke fikk husleie for den siste mnd.

på et grunlag av at jg fikk bråk me 2 egt over der jg bodde(de leide også av samme huseier) og pga mugg på soverommet som er farlig å sove i så ser jg ikke noe grunn til at jg nå skal betale han 4000 kr.

hadde ikke depositum der...

spørsmålet mitt er: kommer han noe videre me det?

el er dt ikke noe han kan gjøre noe me om jg ikke betaler?

på forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere hadde en kontrakt som tilsier at du skulle betale den mnd som du ikke har betalt, gjelder den. Du kan ikke bare bestemme deg for å ikke betale. Men det du kan gjøre er å betale husleia, og heller gå videre med de tingene du nevner her.

Lykke til

Skrevet

Så lenge han kan dokumentere at du har sagt opp leiligheten og at resterende mnd leier ikke er kommet inn så kanhan jo gå videre med dette. Anmeldelse osv. Vet ikke hva som står i kontrakten ditt ang vedlikehold og stand av leiligheten........... Men likevel har dere jo hatt en avtale om mndsleie, og du kan jo ikke bare plutselig finne ut at du ikke gidde å betale. Er nok godt mulig at huseier også har mye han skal betale på.....

Skrevet

den ble sagt opp via en tekst melding, som jg fikk svar tilbake ok på.

har han ikke den meld nå så har han ingen beviser.

står heller ikke noe særlig i kontrakten.

Skrevet

Hvor lenge har du bodd der? HAr du ikke hatt kontrakt? Har dette vært en godkjent utleieenhet?

Som utleier stiller han normalt som den svake part, men om du ønsker å trenere ved å ikke betale leie, så har han plutselig en sak mot deg.

Du kan ikke plutselig bestemme deg for å ikke betale? Mugg i et soverom kommer ikke over natten- det er som oftest en følge av fukt, og det kjenner du- både ved at ting blir rått, og at det lukter litt spesiellt. At det kommer mugg da, bør ikke overraske deg. Selv om han eier leiligheten, er det ditt ansvar- i løpet av leieperioden å informere huseier om evnt feil og mangler i huset/ leiligheten.

At du får bråk med andre, er faktisk heller ikke hans problem?

Syns dette hørtes simpelt ut. Alt på sms, ikke depositum ol.

Han kan sende saken til inkasso lell, for du skylder han jo penger.

Skrevet

overtok 1mai 07, var ute 1 jan 08. skulle bo der mer,men ville flytte ut pga dem over meg.

hadde kontrakt jo, at jg kunne si opp me 2 mnd opps etter 1 års leie, men fordi jg klaget på de over fikk jg lov.

jo,huseieren var 100% skyldig i bråket jg fikk, forde han sendte brev til de over at jg flytta ut pga DEM og at de da ville selge huset og de også måtte ut.

damen over kom å sjelte meg ut for F,pga huseieren.

syns dt var dårlig gjort..

merket at jg var mye syk bare, da vi dro frem senga var dt mugg på veggen.

hører ikke fra gamle huseieren annet an at jg har fått 1 meld og 2 anrop etter 3 mnd fra jg flytta ut.

Skrevet

Er enig med deg at det var en ufin måte av huseieren å legge det frem på, men mot deg var han grei nok ved å la deg flytte ut. Han kan nemlig ikke si opp leietakere helt uten videre, så ved å selge så står han sterkere enn ved faktisk å skaffe nye leietakere..

Men: avtalen sier jo egentlig at du skulle bodd der enda, med første oppsigelsesmulighet 1. mai. Jeg ville betalt og heller gitt f. Han har jo krav på pengene, så spørsmålet er hva du tror du vinner på dette i lengden..

Kom deg vekk- det høres ikke ut som noen bra løsning for deg. Du skriver ikke om du har barn- men de har hvertfall ikke godt av å vokse opp i fuktige soverom!

Skrevet

har ikke barn nei, bodde alene. men fikk kjæreste så vi flytta sammen.(en annen plass). men venter en til høsten da:-)

har vært forbi der nå etterpå, de bor der fremdeles di oppe, de skulle være ute mnd etter meg, kansje han ikke ville selge alikevel..

får se om han gidder å lage noe.. har ikke hørt so mye fra han

Skrevet

Ta kontakt med forbruker rådet:)

De hjelper deg når det gjelder slikt:)

Legg fram hele saken..ut ifra det jeg har lest så har ikke verten noe krav på den siste leia som han brøler om.

Skrevet

Husleieloven har egne regler for dette, som også omfatter oppsigelse.

Jeg ser det som ditt ansvar å betale leien på forholdet du frivillig har skrevet under. Vi leier ut selv, og vet at leietager står sterkt vanligvis- men at de blir mindre sterke når de unnlater å betale. Det løper jo bare dyre renter og unødvendig korrespodanse mellom deg og utleier!

Er det ikke bare å få saken ut av verden?

Sorry..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...