Gå til innhold

Noen med brystreduksjon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle meg litt om gangen i dette? Hvorfor dere gjorde det, om dere fikk det dekket og hvor mye som skulle til for å få det dekket, tiden etter operasjonen osv...? Hvor ble operasjonen utført og er dere fornøyde med resultatet? Hva med amming? (tenker da om jeg skulle ha et barn til)

Har tenkt på reduksjon lenge og spesielt nå etter jeg har fått barn og vil ta opreasjon da jeg er ferdig med å amme. Bruker 80E (eller stor D) og har mye plager med rygg og nakke som etter utallige behandlinger aldri forsvinner. I tillegg er jeg rett og slett lei av puppene og vil ha det mindre!

Noen som kan fortelle sin "historie"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk minimert puppene for ca 8-9 år siden. Da var jeg rundt 20.

Åh, det var en stor lettelse. Jeg er egentlig veldig tynn rundt ryggen, men puppene var gigantiske. Nå husker jeg nesten ikke hvor mye jeg fikk fjernet, kan det være 600 ml fra hver pupp, tro...?

Jeg fikk det gjort privat, fordi jeg hadde bestemt meg for å gjøre det kjapt og ville ikke stå på noe venteliste. Jeg hadde spart penger og betalte mellom 25-30 000,-

Jeg var sykemeldt i 1 mnd etter operasjonen.

Drawbacks er:

-Arr rundt brystvortene og under puppen. Vistes godt fram til et par år etter operasjonen, nå er arrene mindre synlige og de er ikke noe problem.

-Større problem er at jeg ikke fikk til å amme skikkelig. Ammet bare i et par uker og jeg fikk lite melk ut. Sannsynligvis fordi at melkegangene ble kuttet.

Nå er det jo noen år siden jeg fikk det gjort og det kan hende noen klinikker benytter andre metoder, slik at amme-funksjonen bevares bedre.

Dersom du tror du kommer til å få en baby til, så anbefaler jeg deg å vente, altså. :-) Men jeg skjønner også at du sikkert vil ha det gjort så fort som mulig.

VIKTIG: Jeg vil absolutt råde deg til å gå på en undertøy-forretning å få hjelp til å finne en riktig BH-str for deg. Dersom du tror du er en 80E, kan det godt hende at du egentlig er 75FF. Du får da BH`en godt stramt rundt ryggen og puppene løftes opp.

-Det ser bedre ut.

-Det føles bedre for ryggen.

DU MÅ GJØRE DET! Det kan faktisk være så revolusjonerende for deg at du ombestemmer deg ang brystreduksjon.

Et merke jeg vil anbefale er FREYA. Sjekk: http://www.freyalingerie.co.uk/

Jeg gikk fra 75 DD/E (som jeg klarte å finne på Lindex og slike butikker) til 65 F. BH`ene koster gjerne rundt 600kr og oppover, men du behøver ikke 10 forskjellige...

Og så godt det er å gå på stranda i en bikini som faktisk passer!!

Hvor i landet bor du? :-)

Skrevet

Å! Jeg glemte å si at puppene mine er ekstremt fine og spretne etter operasjonen! :-)

Selv om jeg har født 1 barn og er gravid for 2. gang nå.

Flere som har spurt om jeg har silikon eller om jeg har fått løftet dem(seff ingen som kommer på å spørre om jeg har fått dem redusert...hehe)

Skrevet

Litt nysgjerrig (eller hvordan det skrives...) jeg.

Vi snakket om dette i går, da puppene mine er ganske laange etter to barn (ammer nr to nå..)

om man reduserer puppene, hva gjør de med brystvorten for å hindre at den blir midt oppe på puppen. kan de flytte den på noen måte???

og hva da om man vil ha flere barn, og amme??

Skrevet

De flytter brystvorta under operasjonen. Tror faktisk de skjærer den ut og ofte forminsker den også, slik at størrelsen er passe til resten av puppen som blir mindre.

Legen sa at det er en vanlig feil at brystvorten sys på for høyt oppe, slik man ser på mange silikonpupper.

Legen min var nøye med at brystvorta ikke skulle peke opp, men rett fram. Både for at det skal se naturlig ut og fordi at det skal forenkle ammingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...