Sivalur Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Mellom 12 og 12.10, send en mail til [email protected] Her er det jeg har tenkt å skrive, har endret bittelitt på forslaget til Ugla. (tittel) Nei til stengte fødeavdelinger I lys av de sakene som har versert i media, hvor fødende kvinner får en behandling som ikke er verdig, ønsker vi å fremme vårt synspunkt. Hvordan kan du som kvinne og mor se på at gravide og fødende kvinner blir behandlet som en belastning av samfunnet? Barna er bærebjelken i vårt samfunn og det å føde flere statsborgere til verden bør belønnes, ikke straffes med at man må bytte fødestuer under fødselen, overføres til sykehus langt unna og ikke får nødvendig oppfølging og omsorg under fødselen. Det er heller ikke særlig gunstig at fødende blir presset til å bli hjemme så lenge med rier at de risikerer å føde enten i hjemmet eller på vei til fødestedet. Det hender også at kompikasjoner oppstår før selve forløsningen som kan sette mor og barns liv og helse i fare. Videre leggers det her til et sistat fra adresseavisa skrevet av Linda Skjærvik : - Det har blitt sagt at man skal bruke hormoner for å fremskynde fødslene innen det magiske klokkeslettet, sier en lege ved kvinneklinikken på St. Olavs Hospital til Adresseavisen. > Hele artikkelen kan du lese her: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1060006.ece Vi antar at du her vil legge skylden på det enkelte helseforetak, men du er minister og har myndighet til å gå inn og påvirke hvordan pengene skal brukes og bevilges. Vi vil ikke lenger bli behandlet som en byrde. Vi vil ha den behandlingen vi har rett til, på en anstendig måte. Med hilsen *navn* Som Ugla foreslår, send mailen 100 ganger mellom 12 og 12.10! verd et forsøk.
Sjefsmegga Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Nå sender jeg mail som hakka møkk her.....170 stk ORKER ikke mere nå....håper flere bidrar..
Kjukka Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Jada, bare gjør det sånn... så får de respektive sekretærene til denne ministeren nok å gjøre idag. For dere trodde vel ikke at det kommer rett i mailen til ministeren? eller?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Har denne ministeren kommet ut med forslag om å stenge fødeavdelinger nå? Er dette en diskusjon som er oppe i media nå?
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Jeg har sendt 100, håper det skjer noe
Sivalur Skrevet 7. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2008 Ugla - så flink du er, jeg sender også men klarer ikke så mange... ??
Inga Bling Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 sendt ca 100, nå må jeg løpe til time. Håper vi blir sett.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Las artikkelen i Adressa nå, la ikke merke til den linken først... Dette er ikke bra... Håper dere kommer igjennom, selv om jeg ikke er så sikker på at metoden dere bruker er så veldig saklig, så er poenget deres det iallefall.
Sjefsmegga Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Det er vel en aksjonerings form, jeg skulle gjerne troppet opp med svære plaketer og ropert utenfor regjeringens kontorer, men det har jeg ikke sjangs til her jeg sitter i kr.sund med 3 unger....
Gjest Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Jeg støtter ideen om å protestere via mail, men jeg fortsår ikke hensikten med å sende mange mail pr person? De er jo ikke totalt talentløse så de vil jo se at det samme person sender x antall mailer.. Er redd det dere oppnår mest er å ødelegge dagen til en uskyldig sekretær..
Gjest Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Ja deler litt den meningen der, hvorfor ikke lage en underskriftskampanje eller noe i den duren? Dersom mange sender en mail med samme budskap vil jeg tro at det blir tatt like (om kanksje ikke mer) på alvor enn hundrevis fra en og samme person. Men uansett syns jeg at det er fint at dere står opp og markerer hva dere mener
Sivalur Skrevet 7. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2008 Noe av poenget var å prøve å krasje serveren til departementet. Men det spørs vel om det gikk... sånne underskriftskampanjer som sendes rundt på mail, hvor du skal legge til ditt navn og sende ut til alle dine kontakter, tja, jeg vet ikke om de funker eller ikke, jeg tenker alltid at mitt navn vil jo da havne på 20 forskjellige lister, så det blir liksom litt rart? Nå var det jo noen her som prøvde å mobilisere mange til å bli med, men så skjedde det veldig kjapt og da var det kanskje ikke så mange som ble med tilslutt likevel. Vi får nå se, dette er uansett en viktig sak for meg, har mega-fødselsangst og gruer meg allerede til neste fødsel enda vi ikke har begynt å prøve. Så den dagen jeg (forhåpentligvis) skal føde nestemann vil jeg ikke bli sendt hjem med åpning pga nedbemanning og kutt...
mayaya Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Jeg er så enig, så enig. Jeg var en av dem som foreslo brevet, men ikke i denne formen det ble nei. Jeg tror mer på seriøsitet, og sendte dermed min ene mail til departementet.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Jeg har mye mer tro på å få oppmerksomhet ved å krasje serveren til departementet enn å underskrive intetsigende opprop på nettet. Nå gikk det sikkert ikke denne gangen siden så få skjønte poenget.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Jeg er veldig enig i saken jeg, støtter synspunktet deres der Jeg ser vel ikke helt hva dere tror dere oppnår med å krasje en server, annet enn å være i grenseland for lovlighet, veldig irriterende for de som blir rammet og sannsynligvis ikke tatt så på alvor pga metoden? Men for all del, aksjoner i vei. Saken er absolutt verdt å kjempe for.
mayaya Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Større sjanse for at de tror at mailen til et par-tre personer har hengt seg opp, kanskje? :-p
Gjest Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 Var vel noen som varslet avisene og håpet det kunne bli en sak... Jeg er ikke kjempeengasjert, men syns det vara litt artig.
Nit@™ Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 Kanskje la det gå litt tid fra mailen blir formet, holde tråden oppe så flest mulig får se den, og sende f.eks dagen etter på et bestemt kl.slett. Prøve på nytt i morgen? Så alle sitter klar kl 12? Enkelte trenger litt tid på å la det synke inn. Slike som meg ;o)
Sjefsmegga Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 Oppfordrer dere til å sende sneglepost også!!! Det trro jeg er MYE mere synlig og strekere signal. Jeg ska i hvertfall sette meg ned printe ut brev og sende til flere departemang og ministere. Relevante er Statsminister, helseminister, finansministeren ,likestillings og inkluderings ministeren og de respektive departementer.
Scorpiogi Skrevet 7. april 2008 #24 Skrevet 7. april 2008 Svar til de som sender mange: Tror dette i høyeste grad blir beregnet som spam, og tror kke vi oppnår mye med det. Mye mer virkningsfullt hvis alle sender en hver, og så kan jo heller Bim+Dib sende en felles, der alle skriver under som dibbere eller noe...
Gjest Skrevet 7. april 2008 #25 Skrevet 7. april 2008 Jeg har endret overskriften før jeg sendte jeg, slik at det ikke fremstår som spam, men en selvstendig mail....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå