Gå til innhold

ANG. UL i uke 17-19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett spørsmål her jenter:)Jeg fikk ikke noe time til noe UL i uke 17-19 av legen min...horte ikke engang snakk om det og glemte helt og spørre også!!hmmm..blir det sendt automatisk fra legen min og jeg får time fra sykehuset i posten eller hvordan fungerer det???Fikk bare ny kontrolltime om 2 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, legen sender inn et av "gjennomslagsarkene" fra helsekortet for gravide, til sykehuset, så setter de opp en time til ul i uke 17-19 for deg utifra når siste mens var. Det kom i posten til meg etter noen uker. Det varierer sikkert fra sykehus til sykehus hvor fort du får svar på dette.

Skrevet

legen søker sykehusplass til deg på sykehuset du vil føde på.

sykehuset sender brev til din hjemmadresse om du får plass. hvis du får plass, følger en innkallelse til ordinær UL med i brevet.

om du ikke får fødeplass, sender sykehuset brev til nærmeste sykehus. hvis du får fødeplass der, sender dette nye sykehuset brev til deg om at du har fått fødeplass og du får vite ul timen din.

osv

skjønte du? ;)

Skrevet

det glemte jeg også og spørre om!!hmm...det sa han ingenting om...ta det om 2 mnd kansje da??Neste kontroll liksom???Han nevnte faktisk ikke noe av sånne ting!!:(

Skrevet

hvor langt er du på vei? hvis du bor i oslo må du være tidlig ute for å få plass hvertfall. jeg var veldig sent ute, var ikke hos lege før i uke 12, så fikk ikke fødepass i oslo.

men du burde jo få søkt sykehus så fort som mulig, slik at du får ul før uke 17-19, og ikke vente med dette i 2 mnd.

Skrevet

ok....dårlig av legen min vill jeg tørre og påstå men...da får jeg ringe legekontoret!!!er 12+1 på vei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...