Gå til innhold

var hos jordmor idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

livmoren var rett under navelen. er ikke dette veldig tidlig?

prøvde å høre etter hjertelyd, men høte ikke noe. er 10+6 idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa jordmor da? er egentlig ikke så rart, kan komme ved uke 11-12..alltid litt + og minus...eller kanskje du er en uke lenger evnt.?

Skrevet

For tidlig å høre hjertelyd.

I mitt forrige svangeskap var også livmoren opp med navlen når jeg var til første kontroll (i uke 12). Legen sendte meg da til ultralyd. Hun lurte på om jeg kunne være lengre på vei (noe jeg visste jeg ikke var), eller om det var flere der inne :-)

Hos meg var en muskelknute på ca 11-12 cm i tillegg til babyen selvfølgelig. Denne lå nede i bekkenet og gjorde at jeg måtte ta keisersnitt ved fullgått svangerskap. Hadde ingen komplikasjoner med dette og merket den ikke. Den ble heller ikke større (de vokser mest de tre første månedene). Men var i grunnen glad de hadde oppdaget dette, hadde jeg gått i fødsel hadde ikke babyen kunne kommet ut og det hadde sannsynligvis endt med et hastekeisersnitt.

Skrevet

jeg er ikke lenger enn 10+6. vet nøyaktig når jeg hadde mens selv så er ganske sikker. er 16 mnd siden jeg fikk datteren min da. men men ho så kjene jeg ikke livmoren før jeg var nesten halvveis. jge får ikke noe tidlig ul pga dette.

Skrevet

Det kan jo selvfølgelig ha betydning, det at det ikke er så lenge siden ditt forrige svangerskap. Sa ikke jordmor noe om dette?

Skrevet

ikke noespes mye. ho sa det var normalt, men vil høre andre sine meninger og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...