Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg noen synspunkter på dette?

Vi skal kjøre i ca 8 timer til helgen som kommer og lille piken vår på 4 mnd liker ikke å sitte fastspent i sete for lenge. Vi tar selvsagt pauser annen hver time. Når vi har vært på to timers kjøretur hylskriker hun etter en stund i sete. Har sjekket at det ikke er noe som plager henne men tror rett og slett at hun ikke liker å sitte fastspent for hun prøver og "reise" seg opp fra sete. Kom til å tenke på at det finnes bagette... Er det noen som har prøvd dette og har gode erfaringer med det?

Takk for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte boxette på en lang kjøretur da Jr. var 3 mnd. Det fungerte greit, men vi måtte stoppe ofte. Synes 2 timer er lenge å sitte fastspent både for barn og voksne. Vet ikke hvor stor jenta di er, men jeg tror nok hun er for stor for boxette nå.

Når det gjelder sikkerhet er babystol er tryggest, deretter kommer boxette som litt dårligere enn babystol og til slutt kommer bag+nett er den dårligste løsningen av de som er godkjent i Norge.

Skrevet

Vi gjorde det da vi kjørte lange bilturer(7-8 timer). Sist vi kjørte var han 2mnd og begynte nesten å bli for stor for boxetten. Spørs om hun kanskje er for lang. Gutten vår liker ikke å sitte fastspent han heller så noen ganger sitter jeg bak mens pappaen kjører for å underholde litt. Hun vil jo bli fastspent i boxetten også, men i tillegg vil hun ligge så jeg vet ikke hvor mye det hjelper altså. Vår likte seg bedre i bilstolen men dersom han sov så sov han lengere i boxetten. Tror dere bare må prøve dere fram. Vi hang en uro (sånn billig fra ikea) i taket over bilstolen hans( i den jakkeknaggen over vinduet). Det hjalp litt så han fikk noe å se på. Lykke til på bilturen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...