Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Disse her små skorpene alle babyer har.. hva kan man gjøre med dem?? vil bli kvitt det.. hvor lenge har de det? jeg smører med babyolje, men har så lysst å plukke/pille det av. hvorfor kan man ikke det egentlig?
mor & lillesusa Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Du går på apoteket og kjøper salisylolje, smører det på hodet, lar det virke i ca 4 timer, eller over natta. Så fjerner du skorpene med en lusekam. Har gjort det mange ganger. Fungerer veldig bra. Fikk vite dette av helsesøster )
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Hver gang jeg badet babyen, smurte jeg litt olje i hode. Lot det virke litt og så la jeg en våt klut oppå hodet og lot den ligge litt. På den måten fikk jeg "skrubbet" forsiktig vekk denne skurven. Alt gikk ikke bort på en gang, gjorde det flere ganger. Men det var veldig effektivt og enkelt. Babyen fikk ikke vondt av det. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Vi brukte vanlig babyolje og en myk tannbørste. Funket det også
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Hmms... dette var gode råd. jeg fikk beskjed om å ikke røre det. det skulle gå bort av seg selv..!!?
venter bolle nr 2 Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 tulla mi er 14 mnd.. har fortsatt litt igjen.. har tenkt at det faller av av seg selv, som det har, men har nå tenkt å smøre vanlig babyolje (helseøster sa det var nok, trenger ikke gå til innkjø av noe spes for å få det bort, spar de pengene=) ), og så kan du bare pelle forsiktig av.. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå