Gå til innhold

Syns så synd på venninna mi og samboern....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har prøvd å bli gravide i 2 år.. Vært utallige ganger hos lege og spesialister. Men de kan ikke finne noe galt med noen av dem.

Nå skal hun begynne på hormonsprøter og tabletter...

Noen her som har vært borti noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mangen venninner som har vært igjennom ivf og blitt foreldrer. Mangen av dem er inne på ass.befrukting her på dib.

Skrevet

har ikke vært borti det, men syns synd på dem!!

håper det ordner seg og blir en liten baby snart :)

Skrevet

Jeg og amnnen min prøvde i nesten to år før vi fikk den eldste vi har sammen.Jeg har pcos,noe som gjør det vanskelig å bli gravid.

Gikk på to hormonkurer,så ble jeg gravid;-)

Og vesla satt ved første forsøk etterpå...

Skrevet

Uff ja, kjenner mange prøvere og slitere... Får håpe at det hjelper med hormonsprøyter på henne. Har ei venninne som prøvde i 2 år, gikk endelig til legen og fikk pergokur (er det ikke det det heter?) og da satt spiren etter kort tid. Får håpe det er det som skal til for din venninne.

Skrevet

Får virkelig håpe hormonkuren virker. Var litt vanskelig å fortelle edem at jeg var gravid igjen... Jenta mi har akkurat blitt 1 år og har termin til høsten igjen...

Skrevet

Jeg vanket inne på "Bli Gravid" en stund, og jeg har inntrykk av at de ikke er alene om å slite med dette nei. Det er forøvrig et veldig fint forum, kan du jo tipse dem om, mange gode råd, tips og ikke minst støtte fra de som sliter med det samme...

Skrevet

Tror ikke hun er her inne, men skal tipse henne om denne siden så kan hun gå inn å kikke hvis hun vil.

Er sikkert godt for henne å ha noen å snakke med som er i samme situasjon. Er ikke så lett for meg å snakke med henne om det. Vi var heldige og fikk to tette og ble fort gravid første gangen..

Skrevet

Ja, jeg tror nok det kan oppleves som vanskelig til tider å ha mange venner som lett blir gravide, når man selv sliter, selv om man blir glade på sine venninners vegne.

Og som den gravide venninna kan det føles vanskelig også tror jeg. Ikke lett dette, m.a.o.!

Håper det ordner seg for de nå da....

Skrevet

Vi står midt oppi denne situasjonen. Har prøvd i snart to år nå, uten en eneste positiv test. Da vi endelig kom oss til lege, så viste det seg at sambo har redusert sædkvalitet. Det er ikke påvist noe galt med meg, men jeg har heller ikke vært gjennom full utredning da gynekologen mente at det ikke var noe poeng i det pga av sædkvaliteten.

Så nå holder vi på med prøverør, og jeg stikker sprøyter hver kveld og tar nesespray tre ganger for dagen. Og det er en knalltøff prosess, mest psykisk. Jeg må innrømme at jeg er livredd for aldri å få barn, det er en helt forferdelig tanke.

I påskeferien fikk jeg, på litt under en uke, vite at tre av mine nærmeste venninner er gravide. Og jeg gråt i to hele dager, var helt knust. Selvfølgelig unner jeg de å bli gravide, men det er så fryktelig sårt at vi ikke får det til. Det er en vond følelse, å ikke klare å bli 100 % glad på dine venninners vegne.

Jaja, nok deppesnakk. På fredag skal jeg på UL for å se om jeg har produsert mange egg som kan tas og, kryss fingrene for meg:)

Skrevet

Prøv akupunktur! Tanten min jobber som fysioterapaut et sted hvor det også jobber noen akupunktører. Hun forteller at de har hjulpet mange prøvere med å bli gravide. Hun sa at jeg måtte vite om det i tilfelle jeg (som var i "rette" alder) kjente noen prøvere slik at jeg kunne spre dette.

Skrevet

Kan nevne det for henne.... Er ikke noe moro at de som virkelig vil ha barn ikke får til :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...