Guttebaby:) Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Bruker dere vanlig sytråd eller ekstra slitesterk tråd... Tenker jeg har lyst til å prøve selv, men er redd den vil rakne og ungen falle i bakken... Eller har dere noen gode tips rundt denne bekymringen...?
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg bruker vanlig tråd, men syr maaaange sømmer over der selene er festet.
Nenya^juni2010 Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Jeg bruker også vanlig stråd med syr ekstra sømmer over stroppene.. Men man skal ikke sy for mange sømmer heller, da dette kan svekke stoffet igjen! Et godt tips for å sjekke om stroppene sitter godt nok fast er å stå på MTen og slite og dra i stroppene.. Sitter de fast da, så sitter de fast:)
Yo&La+spire Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Eg bruker alltid ekstra slitesterk tråd, for å vere på den sikre siden (og det er jo ikke noen grunn til å ikke gjøre det;). Har aldri opplevd at ungen har falt i bakken, de tåler endel:)
Audacious Angel Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Jeg syr tre til fire rett sømmer over stroppene, eller en firkant med kryss inni. Du trenger ikke å bruke ekstra sterk tråd, da den er tykkere og lager større hull i stoffet som igjen kan svekke stoffet i sømmene.
Yo&La+spire Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Oj, må bare legge til at det kommer ann på hvilke stoff du bruker! Eg bruker bare vanlig tråd til panelen når det er tynt bomulsstoff (evt silke e.l) men sterk tråd til stroppene. Men der er jo stoffet mye mer solid og da rakner det ikke (bruker tykk bomull eller 11 wales cord). Har opplevd at tråden har røket når eg har brukt vanlig tråd på stroppene, fordi det ble for tjukt (tjukt stoff og god polstring), men det var mens eg sydde, ikke etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå