Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg hadde sex i går og under akten ble det plutselig veldig vått mellom oss. Jeg trodde først at han fikk orgasme, men det avkreftet han. Så begynte jeg å lure på om jeg kunne ha tisset på meg, men det var nok ikke det heller. Det kom minst 1 desiliter væske og det kom fra inni skjeden. Det var en helt klar, blank væske som ikke luktet noe. Og om den smakte noe, så smakte den litt salt. Samboeren min og jeg er ganske så sikre på at ingen av oss hadde et urinlekkasjeuhell og ingen av oss hadde orgasme da. Vi søkte litt på internett i etterkant, men fant bare artikler om sånn sprutorgasme... Det kan jo ikke ha vært det, siden jeg ikke fikk orgasme da..?

Jeg skal ringe jordmor eller føden, men jeg ville først høre om det er noen her som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde noe liknende for noen dager siden, men det var ikke under sex da... Da jeg stod opp på morgenen, og etter å ha vært på do og tissa, kom det ut masse væske. Det var IKKE urin.. Men var visst heller ikke vann, fikk kontrollert det hos føden samme kveld.. Men fikk litt "kjeft" for at jeg ikke hadde kommet før siden jeg hadde misstanke.. Hodet var ikke festet, så det kunne ha gått galt om det hadde vært fostervann.. Siden du har såpass lenge igjen til terminen, bør du ringe så fort som mulig iallefall"!

Lykke til:)

Skrevet

Da har jeg snakket med føden =/ Hun jeg snakket med skulle gi beskjed til en lege og skal bli ringt opp igjen en eller annen gang i dag. Fikk beskjed om å ta på meg et bind og se om det kommer mer... Ah! Blir nervøs av dette...

Gjest stockholms tjej
Skrevet

fostervann lukter litt rart....vanskligt å forklare men hvor langt er du på vei nå?

Gjest stockholms tjej
Skrevet

de er sikker ikke noe=) får vi håpe, men de er alltid bedre med en sjekk....

jeg hadde hål på min fosterhinne forige svangerskap og då merket jeg de inne ens legene kunde konstatere det...

for viss de er lekkasje så borde de komme mer ikke bare en gang ettersom man produserer nytt fostervann....så var de for meg i vert fall...

Skrevet

Jeg rundet 29 fullgåtte uker i går.. Har hørt at fostervann skal lukte som sæd eller at det skal ha en litt søtlig lukt. Men jeg aner jo ikke, for jeg er førstegangs. Prøver å ta dette med en behersket ro, men... Tror det er første gang i svangerskapet at jeg kjenner meg skikkelig nervøs. Lurer på om jeg skal pakke en bag just in case, men forsøker å berolige meg selv så godt jeg kan =P Får vente på telefonen fra legen og se hva h*n sier. Hvis jeg skal komme til sjekk, har jeg jo alltids tid til å pakke litt før jeg/vi drar..

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja...jeg gikk med fostervannslekkasje i 3 uker innen de satte igang meg pga. døfødsel...dette var i uke 24 så ikke noe du ska oroa deg for,men de trenger ikke betyde at du ska føde,fast de er kanske litt greit å vare beredd for sikkerhets skyll=)

Skrevet

Så lenge babyen min har det bra, skal jeg ta i mot alt som kommer med åpne armer! H*n har da sparket i dag, så jeg vet ihvertfall at det er liv der inne enda... Jeg kan ikke si at jeg har noen form for rier da, for jeg regner med at jeg hadde kjent det? Men det kan jo alltids hende at jeg settes i gang dersom vannet har gått... *hyyyl*

Nei.. Mest sannsynlig var det bare masse utflod som kom (selv om jeg egentlig ikke tror at det var det...) og jeg har helt sikkert ingenting å bekymre meg over =) Håper allikevel at denne legen kan ringe meg snart, så jeg slipper å sitte her og vente i hele dag..!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja jeg vet hvordan det føles å sitte og vente på samtal fra de....

men uansett så kommer de gå greit,du har gått så langt nå at de ikke er en så stor risk å føde....håper du skriver her når du har vært der så jeg for vite hvordan de gikk med deg på kontrollen....

Lykke til=)

Skrevet

Takk =) Jeg håper vel egentlig bare på at jeg faktisk får komme til kontroll jeg.. Har hørt om flere som har blitt avvist =/ Men det er klart jeg skal holde deg/dere oppdatert =)

Takk for støtten så langt =)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja men jeg tror de tar fostervanns lekkasje litt alvorligt for de er farligt for barnet og ligge uten fostervann forlenge...de var sånn sønnen min døde nemligen....så jeg håper virkeligen du får en kontroll,ellers må du bare mase på de, for de er ganska greit å få vite om de er fostervannet...viss du ikke skulle få time så åk bare opp der allikevell du kommer nog få vente men då tar de deg nok på alvar og....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Oi da..... Alltid guffent med slikt som man ikke vet hva er.

Håper at legen din ringer snart slik at du kan få noen svar. Enig med hun over her at du uansett bør få en sjekk på sykehuset slik at du vet at alt er i orden!

masse, masse lykke til!

KLÆM

Skrevet

Legen fra sykehuset ringte nå. Han ba meg om å ringe jordmor og høre om hun kan ta meg inn til en kontrolltime enten i dag eller i morra. Han sa at dersom jeg lekker fostervann vil hun kunne se dette lett. Videre sa han at dersom jordmoren ser noe som hun mener bør sjekkes nærmere, vil jeg bli sendt til sykehuset for den sjekken som eventuelt er nødvendig. Forsøkte å ringe jordmoren nå, men det var opptatt gitt...

Skrevet

Håper hun legger på snart slik at du får kommet innom en tur. Det kan vel ikke ta mange minuttene for henne å sjekke da slik at du slipper å være nærvøs helt til i morgen!

Skrevet

Hmmm... Da har jeg snakket med jordmor. Hun sa at jeg kunne jo ringe sykehuset og snakke med dem =P Men jeg sa at jeg ringte dem først og at jeg fikk beskjed av legen på sykehuset om å ringe henne. Da sa hun at jeg skulle fortsette å gå med bind i dag og se det an litt. Jeg skal ringe tilbake til jordmora senere i kveld da, når det har fått gått noen timer til.. For det kan visst gå opptil 72 timer fra vannet går til fødselen starter. Vræl og hyl! Jeg kanke bli mamma enda jeg.. Collargol skal jo føde før meg =P

Nå skal jeg begynne å male vuggen til babyen min. Hehe.. Må se å få den ferdig nå gitt...

Skrevet

Ja det er sant at jeg skal føde først!!! Ingen sniking i køen her nei ;-)

Kan du ikke ringe føden igjen og spørre om du kan få komme inn en tur alikavell? Syntes det var litt skummelt når jeg leste at man ikke trenger å gå i fødsel, men at den lille kan dø pga ikke noe fostervann...

Har du "lekket" noe mere da?

Skrevet

jeg lak fostervann sist jeg var gravid, og ble satt i gang etter 2 dager. 2 dager er max u får gå..

Skrevet

Jeg har lekket litt fostervann fra morgenen idag.. Blank væske uten lukt, så må jo være det..

Snakket med sykehuset og skal dit på kontroll nå om 2 timer. Håper det er noe på gang eller at de gjør noe.. Er 2 dager over termin..

Uansett så virket det som de tok det veldig alvorlig når man begynner å lekke..

Skrevet

du blir nok satt i gang. lykke til :o)

Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg lekker mer eller ikke. Det kjennes ut som at det kommer litt hele tiden, men bindet blir ikke mer enn fuktig. JOg så går jeg er og tar meg selv i å kjenne etter om jeg får takvis vondt i magen eller ryggen, men er jaggu usikker på det også =P Tenker jeg ser det an i noen timer til og eventuelt ringer sykehuset igjen da =)

Skrevet

hadde ikke noe vondt, da det lak hos meg... hadde gått i 2 dager, da jeg dro inn til føden.. ble satt i gang med en gang...

Skrevet

åhh håper du har rett... jeg vil bli ferdig, er så utrolig spent og nervøs nå.

Førstegangsfødene i tillegg..

Skrevet

Er førstegangs jeg også... Og veldig spent her jeg går og kjenner etter på saker og ting =/ Jeg vil ikke bli helt ferdig enda jeg da... Kan godt gå stor og tung i minst to måneder til!

Jeg har så lyst til å ringe mamma, men vil liksom ikke uroe henne unødvendig.. Får heller ringe henne hvis det blir til at vi drar på sykehuset i dag...

Har fått en positiv nyhet i dag ihvertfall da - jeg får igjen nesten 15.000 kr på skatten!!! DET kommer godt med til sommeren/høsten det tenker jeg...

Skrevet

Åhh grattis.. Kommer alltid godt med..

Håper det ordner seg for deg, gjør som regel alltid det..

Skrevet

Nå har jeg snakket med jordmoren min igjen. Fortalte henne at jeg tror det har kommet mer av denne blanke væsken. Hun sa at jeg skulle ringe tilbake til sykehuset og si at det har kommet mer væske, at jeg har vært i kontakt med jordmoren min og at hun sa jeg skulle be om å få komme til sykehuset for sjekk.. Så da får jeg vel ringe sykehuset igjen da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...