*3 prinsesser* Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Hei! Jeg og min yngste datter er plaget med det samme, ØREVOKS. Da jeg var til legen i forbindelse med en bihulebetennelse, skulle han se meg i ørene. Han klarte ikke å få innsyn pga ørevoks. Det er samme situasjon med min datter. Produseres det mer ørevoks ved infeksjon, eller går vi rundt med mye ørevoks hele tiden? Bør man fjerne det? Hvordan fjerner man ørevoks?
Nit@™ Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Har samme problem her. Minsten har masse ørevoks, og jeg var slik når jeg var liten. Alle ungene har vært slik. Det du kan gjøre er å dryppe litt lunken olje i øre (ca 37 grader) Da blir ørevoksen bløtt opp så den renner ut sammen med oljen. Litt klin men. Ellers finnes det noe å få kjøpt på apoteket (revaksør?) Den har jeg ikke prøvd..
La Perla Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Dere kan kjøpe sånn "ballong" som du fyller med lunkent vann og skyller ørene med. Og først kan dere dryppe med øreolje som kan kjøpes på apoteket. men jeg tror man bare gjør det hvis øregangene er tettet igjen sånn at dere hører dårlig.
Dunder Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Har akkurat samme prøblem. Trange øreganger og overproduksjon av ørevoks fører til gjentatte ørebetenneser hos meg. I England selger de et genialt produkt (reseptfritt) som heter Otex (tror jeg). Det "etser" bort all ørevoksen. Vet ikke hvorfor man ikke selger det i Norge..
Dunder Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Glemte å si at jeg må til lege å spyle ørene mine hver 6. mnd. for å forebygge betennelse. Kanskje dere burde gjøre det`?
auro Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Ørelys, suger ut voks. Ikke noe søl eller kliss, men litt vanskelig på små barn kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå