Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva legger dere i å planlegge barn??

å planlegge slik at det passer økonomisk, i forhold til arbeid og hus og andre søsken osv?

å "jobbe bevisst for å få barn" med eggløningstester og sjekke slim og det hele

eller at en ikke bruker prevensjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man ikke bruker prevansjon slik at man kan bli gravid. Ja også må man jo selvfølgelig ha sex noen lunde regelmessig.

Skrevet

Planlegging av barn:

Nr 1: Sluttet på pilla, men skulle kjøpe nye. Ble i mellomtiden gravid. Det vil si på første forsøk. Dette hadde vi ikke trodd, men var alikevell klar over at det kunne skje.... Planlagt? Kanskje litt....

Nr 2: Planlagt til punkt og prikke med eggløsningstest. Vi prøvde på gutt, og fikk det. Vi hadde to måneder på oss, ellers måtte vi vente i over ett år før vi kunne prøve på nytt. Gravid på 2 forsøk. ;)

Skrevet

Planlegge er for meg å tenke igjennom hva man vil klare og orke og få til rent praktisk med ett barn til og så slutte på prevansjon, evt prøve litt ekstra rundt el-tider.

Synes ikke det er riktig å si at et barn er uplanlagt når man ikke bruker prevansjon slik endel her inne gjør, med mindre man er stokk dum eller har fått vite man ikke kan få barn så VET jo man hvordan barn blir til liksom ;-)

Skrevet

men ALVa, var din 3.(den du mistet) planlagt eller ikke da?

Skrevet

Den var litt uventet ;-) Brukte jo en form for prevansjon da tross alt.

Skrevet

ja og jeg bruker amming som prevansjon:)

Skrevet

å planlegge barn er et noe dustete uttrykk

intetsigende.

Skrevet

ja hva er liksom uplanlagte barn?

Skrevet

Var ikke amming jeg brukte akkurat da ;-) Brukte samme prinsipp som pearly, Ladycomp osv, altså el tester til å finne syklusen min og når el pleide å inntreffe, etter et par ganger hadde jeg oversikt og unngikk dermed ubeskyttet sex fra minimum 6 dager før el til 2 dager etter påvist el, i den perioden brukte vi kondom. dette fungerte aldeles utmerket helt til el plutselig kom 2 dager før den noen gang hadde gjort gjennom 16 sykluser, dermed var det bare 4 dager fra ubeskyttet sex til el og vips var jeg gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...