gifteklar gravid og kvalm Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 beste oppskrift da? på deig til langpanne og fyll??
Sivalur Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Deig: 4 dl mel (f.eks. 2 dl spelt og 2 dl hvetemel - men blir jo luftigst med bare hvetemel) 1,5 dl vann 1 pk tørrgjær 1/2 ts salt 2 ss margarin, smeltes Hvis du skal gjøre det kjempeenkelt så liker jeg de boksene med ferdig pizzafyll, er de fra terina tro? De grønne...
♥sebastian3003♥ Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 møllerens ferdig laget pose er veldig god.trenger bare å tilsette vann. veldig godt med pepperoni på. og veldig godt med speke skinke oxo.. her blir eksperiment hver gang det lages :)
Sivalur Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Kom på et godt fyll jeg ikke har lagd på lenge. En eller annen pizzasaus, skinke, pepperoni, ost og litt blåskimmelost på toppen. Namnam!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Bunn: 3,5 dl hvetemel 2 dl vann 1,5 ts sukker 1 ts salt 1 pk tørrgjær 1 ss olivenolje Jeg pleier å doble oppskriften for jeg har som regel fyll i kantene:-) Fyll: 1 pk kjøttdeig 1 pose toro pizzafyll på pose, tilsett mais og løk ig ost på toppen. evt: tomatpure iblandet hvitløkskrydder, taco kryddermix på kjøttdeigen, mais og jalapeno.. Ost og så tortillachips på toppen. Jeg kjevler bunnen så stor at kantene kommer utenfor langpanna, så legger jeg ost og hamburgerrygg i kantene over hele, og bretter så kanten over. Det blir knallgodt, og litt mer spennende med kant:-)
Audacious Angel Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Deig: 2,5 dl vann ca 37-40 grader 1ss honning eller sukker hvitt/brunt 1 pose tørr gjær Bland honning og vann og tillsett gjær, la det stå til du ser at det skummer ca. 5-10 min Ha 1 ss olje i en bolle, hell i gjær og vann g en klype salt. Bland inn litt av melet og få igang gjæringen i gjen, når du ser at det har hevet litt så til setter du resten av melet ca. 6 dl til sammen. Ta gjerne og bytt ut 3-4 dl hvetemel med speltmel. Deigen skal være fast og litt klissete, ikke melete. La deigen stå til dobbel størrelse, eller ca. 30 min. Jeg kan som regel ta den etter bare 15 min siden jeg setter igang gjæringen før jeg baker. Saus: 1 boks grovhakkede tomater 2-3 charlotte løk 3-4 dråper tabasco dæsj oregano dæsj basilikum dæsj timian ca. 1 ts honning eller sukker dæsj salt Løken surres i olje så tillsettes bokstomatene, ha i krydder og tobasco og smak til med honning og salt. Fyll: kjøttdeig/røkte kjøttpølser/bacon, ja egentlig akkurat hva du vil ha. Også er jo mozzarella den desidert beste pizza osten. Jeg er utrolig glad i kantareller og bacon på pizza, men det er jo ikke alle som har det i fryseren og da dropper jeg sausen.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Jeg er glad i denne: Fyll: 1 pakke tørrgjær 2 ts salt 1-2 ts knust oregano (kan skippest) 1/2 dl valmuefrø Ca 7-8 dl hvetemel Ca 1 dl olje Lunket vann nok til at det blir en deig Forhev helst i minst 30 minutter, da blir den best, men det går an å bake den rett ut også. Fyll: Stek en kjøttdeig og ha på en pose tacokrydder Kok opp en boks med knuste tomater og ha i 1 ts salt, 1 ts sukker og 1/4 ts pepper Ha tomatblandingen over bunnen. Strø tacokjøttdeigen over. Så har du over det du liker, f.eks løkringer, mais, paprika osv. Til slutt har du på ost. Stek på 200 grader i ca 20-25 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå