Gå til innhold

Desperat huseier.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart gal av dette!! Siste nytt på fronten; INGEN har noe positivt å si om huset vårt, bare at det er mye artbeid og mye penger før det er ferdig....... Og selvfølgelig blir jeg bekymret da..... Lurer på; er kjellerlukt kjellerstua ensbetydende med fukt? Noen som vet (og helst beroliger meg litt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeeh, egentlig ikke.

Men på den annen side, kjøp en fuktmåler og sjekk, de koster nesten ikkenoe...

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg forhistorien, men kanskje du har kjøpt nytt hus - og at venner og familie bare ser mye jobb med det?

Et gammelt hus som må pusses opp gir selvfølgelig mye jobb,men hva så? Det ligger kanskje genialt til, er av fin størrelse og du ser kanskje for deg at dere kan bo der der mange år. Hvor mye tid og penger dere vil legge inn i selve huset bestemmer jo dere selv. Tenk på hvor personlig dere vil få det! Hvor mange smarte løsninger dere kan lage! Og hvor fint det til slutt blir!

Dere kan ta det over flere år, eller dere kan pusse opp alt nå. Ja, det koster penger - men dere gjør jo ikke mer med huset enn dere har råd til. Og en kjellerstue som ikke lukter kjeller har jeg aldri før hørt om. Om du er bekymret så slå på god varme noen dager og se om lukten forsvinner. Sjekk drenering og vinduskarmer. Råte finner man raskt om det hele tatt finnes.Og om du skulle finne det så er det jo bare å fikse.

Huset vil ikke forsvinne uansett:)

Kos deg med nytt hus! Og husk at det går jo ann å bare selge det igjen om du angrer.

Skrevet

Tusen takk ED-DA, det var akkurat disse ordene jeg trengte!!! Ja, vi har kjøpt et hus fra 1970, som trenger full renovering. Det som er så utgjort er at hverken jeg eller mannen min er særlig flinke med snekkering ol selv, men trodde vi kunne få litt hjelp av slekt og venner. Nå opplever vi bare at alle kommer med sarkastiske og halvspydige kommentarer om hvor lite vi har gjort siden vi flyttet inn (oktober) og hvor mye vi MÅ gjøre.... Beliggenheten er helt perfekt, like i nærheten av skole og barnehage - og med mange barn i nabolaget! Og mye fin plen rundt huset til ungene.Det var hovedårsaken til at vi flyttet hit, samt at vi ville ha noe større!

Ang kjellersua: vi monterte varmepumpe da vi flyttet inn og da forsvant mesteparten av lukta straks. Vi har ikke tatt den i bruk ennå, pumpa står fast på 18 grader og jeg kjenner nesten ikke at det lukter der ennå, men det gjør selvfølgelig alle andre!!! Huset har ny drenering og vinduskarmene der nede ser helt fine ut. Blir bare så utrolig lei meg over at ingen kan være litt positiv på våre vegne....

Skrevet

Vi kjøpte et kjempestort gammeolt hus for noen år siden. Det var velholdt, men inni var det utrolig stygt og ukoselig. Alle/mange mente at det det var dumt av oss å kjøpe, for det måtte også pusses opp nærmest fullstendig.

Og det gjorde vi. det ble dyrt, det var et h... mens det sto på, men nå har vi rett og slett bare et drømmehus, og verdien er mangedoblet på de årene.

Så ikke hør på hva de sier, bare tenk på hvor fint det kommer til å bli til slutt.

Skrevet

menne... hvis huset er fra 1970 så burde det være i ok tilstand? hva som egentlig trenger å fikses der? synes det er litt rart jeg om det trenger full renovering i et såpass nytt hus

Skrevet

huset vårt er fra 1952 og der er det jo endel å gjøre, men utgpungtet er jo bra.. man må se fremover å tenke at man tar tingene litt etterhvert:) mye er gjort med pågangsmot og noen malingsstrøk..(ihvertfall her da) og man må være tålmodig..

klart har dere kjøpt et råttent hus er det jo noe annet.. men det har dere sikkert ikke. blås i de negative kommentarene og gjør tingene selv:9 det greier dere:)

Skrevet

hehe vårt er fra 53. må skiftet alt elektrisk, legge inn isolasjon i vegger, drenere og en god del sånne store jobber. godt man vet hva man skal bruke fritida og pengene på...

Skrevet

Vi bor i et gammelt hus selv.Vårt er nesten 400 år gammelt så du kan jo tenke deg hva vi har å slite med ;-). Uansett må man regne med at det er en del jobbing på et hus, selv når de er i god stand.

Det jeg kansje tror er at dere har snakket litt mye om alt som må gjøres til venner og fammilie, i håp om å få hjelp. Da får de lett et negativt inntrykk La heller profesjonelle håntverkere ta seg av den oppussingen dere ikke vil ta selv og fortell alle om husets positive sider. Da begynner nok de rundt dere å se at deter et bra hus de også.

Et tips er foresten å betale en snekker for å lage en konkret plan for hva som skal gjøres, og hvordan (inklusiv materialvalg ol). Det trenger ikke bli så veldig dyrt. Da kan dere være litt tryggere på å sette i gang selv med det som ikke er så vanskelig og så kan proffene ta de vanskelige oppgavene. Ikke forvent at andre skal bruke fritiden sin på å fikse deres hus, det skaper bare dårlig stemning.

Skrevet

Oj, 400 år gammelt? Det er sikkert kjempefint. Hva slags hus er det, og hvor i landet?

Skrevet

Bare den eldste delen som er så gammel da. Det er bygget på flere ganger. Det nyeste påbygget er vel ca 60 år eller noe i den dur.

Huset er fint det, veldig hyggelig, men planløsningen er vel ikke akkurat opptimal. 3 soverum og 4 stuer er vel sjelden en kombinasjon noen ville velge i dag. Vi har for eksempel en stue på 35 m2 med 5 dører, to vinduer, en trapp og en peis. Det er i det heletatt utrolig mange dører her. Ikke bestandig enkelt å møblere.

Huset ligger i Asker. Bor på en gård så deter et tradisjonelt gårdshus av den gammle sorten. Liker det veldig godt, men deter dyrt å holde ved like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...