Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Kan man gjøre det? Er gravid i uke 33. Har blitt fulgt opp med et par celleprøver i dette svangerskapet pga har hatt lette forandringer i et par år. Den siste prøven tok jeg for fjorten dager siden. Den viser mer forandringer. Har fått beskjed om å komme til sykehuset i morgen. Gyn vil da se på livmorhalsen eller cervix ( er det livmorhalsen?), i et mikroskop, og eventuelt gjøre det som må gjøres ut i fra hva han finner ut. Hva kan det være da? Biopsi? Kan de gjøre det nå. Kan de conisere også? Hjelp! jeg vil ikke dette.
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 7. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. april 2008 Trenger svar så jeg dytter den
Tante Gustava Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Som sykepleier på gyn avd så husker jeg at vi hadde en pasient for noen år tilbake som var gravid og ble konisert. Hadde ikke noe med henne å gjøre, så husker desverre ikke detaljer, men det gikk i alle fall bra med henne
LivetErEnLek Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Vil neppe tro de coniserer deg når du er gravid. Hadde selv store celleforandringe (3 grad) i forrige svangerskap, og ble fulgt nøye opp, men de tok hverken biopsi eller conisering. Det de gjorde var å se på livmorhalsen i microskop og smurte på noe som skulle gjøre forandringene mer synlige. Biopsien og coniseringen ble gjort etter at svangerskapet var ferdig.
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 Ok. Tusen takk for svar. Da må det vel kanskje være det de skal gjøre nå til meg da? De skal ihvertfall se i et mikroskop etter det jeg har skjønt. Hvordan har det gått med deg nå etter conisering? Har celleforandringene stagnert? Går det greit med graviditet etterpå?
kosepie Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 fikk påvist så store celleforandringa i mitt tredje svangerskap at dem ville utføre konisering, men de ville vente til etter svangerskapet... etter koniseringen har d ikkje blitt påvist noen nye celleforandringer... er nå 3 og et halvt år siden utført konisering... og ej vart gravid på første eggløsning etter og ha slutta me prevansjon ca tre uker før... og e no 14 uka på vei... og fortsatt ikkje nokken celleforandring... lykke til:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå