Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen folkens! Jeg skal til jordmor senere i dag og må på forhånd ha bestemt meg for om jeg nå vil starte med modningsakupunktur. Dette var ikke noe som ble tilbudt meg da jeg gikk gravid med førstemann for 3 år siden. Jeg har heller aldri prøvd akupunkturbehandling i andre sammenhenger, er kanskje litt skeptisk...

Noen som har prøvd dette før, og vil anbefale eller fraråde? Lurer på om det er vondt, hvor mange nåler som settes - og hvor, og om noen hadde merkbar effekt... Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk aku av JM forrige torsdag, og følte at det var masse forskjellige "aktiviteter"i kroppen allerede fra hun satt nålene. Noe skjedde i hvert fall, selv om ikke det startet fødsel som jeg hadde håpet på. Tror hun satt 8 nåler: 1 midt på hodet, 1 rett over nesa, 2 ved håndleddet, 1 rett under magen, 2 i høyre legg og 1 ved tærne.

Noen nåler kjenner man godt at de settes, men det er ikke vondt :-).

Er i hvert fall en helt ufarlig metode å prøve for å framskynde modning, og uansett så er det deilig og avslappende. Jeg sovnet nesten med en gang :-).

Skrevet

Jeg diskuterte dette litt med ei som jobber med det, hun mente man ikke nødvendigvis startet fødsel, men at det hjalp modningprosessen og dermed kunne fødsel bli både kortere og lettere. Jeg har ingen erfaring selv, vet kun det jeg har hørt eller lest, men er positivt innstilt og har tenkt å prøve det selv denne gangen: )

Skrevet

jeg tok akupunktur med nr 2, og fødselen startet samme dagen faktisk:O fikk helt sjokk, hadde ikke forventa det i det hele tatt!!

Men ble kjempe glad=)

fødselen gikk mye lettere med nr 2, både åpnings prosessen og selve fødselen:)

Så ja jeg tror nok det hjalp, eller så var det at jeg da var 2 gangs fødende som gjorde det.

Denne gangen har jeg tatt modningsakupunktur 2 ganger uten at det har blitt nå fødsel enda, men jeg ble veldig moden der nedentil etter jeg tok det denne gangen.. så går og håper kanskje noe skjer snart nå...

Hadde jo håpet at det funka like bra som med nr 2 og fødsel på dagen.. men neida.. hehe..

skal inn på en ny runde på ons om ikke guttetassen har kommet ut før da:)

Jeg får 2 nåler mellom tærne på hver fot, 2 i hver legg, 1 på magen , 1 på hver hånd, og 1 midt på hodet:)

Synes ikke det er vondt, men kjente stikka nede mellom tærne litt...

men man blir utrolig avslappet og trøtt.. synes det er behagelig:)

kjente det ilte gjennom kroppen, så tror nok det har en virkning ja:)

Anbefaler det jeg!! :) skader iallefall ikke å gjøre det!

Skrevet

Takk for gode svar, ble veldig positivt innstilt nå. Da blir jeg nålepute senere i dag :)

Skrevet

eg skal benytte meg av modningsakupunktur ;) gleder meg til eg e langt nok på vei til å starte behandlingen.. for øyeblikket får eg akupunktur pga bekkenet.. har hatt 2 behandlinger og trur faktisk at det har hatt ein effekt! noen av nålene kan gjøre litt vondt i det de blir satt, men det er som de skriver over at du blir veldig avslappet..

lykke til senere idag!

Skrevet

Jeg har vært på modningsakupunktur 3 ganger og har nå blitt helt moden og har 2 cm åpning. Føler meg veldig rolig og avslappet etter at jeg har hatt time. Kjenner også at ting endrer seg nedi der og så får jeg noen sammentrekkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...