Gå til innhold

Litt sur på søstra mi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg setter pris på at hun passet sønnen min i helga. Men jeg setter ikke pris på at de lot han gå i vannkanten å bli bløt og kald. En ting er ute i regnvær men i kanten av en innsjø liker jeg. Han har hostet i hele natt og jeg er nå redd for en forkjølelse. Greit nok med barn med forkjølelse men jeg kan føde når det måtte være og det er ikke gøy å ha sykt barn da. Typsik min flaks også da. Vi har vært friske i hele vinter og nå som babyen kan komme når det måtte være så blir vi forkjøla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du virkelig søstern din lot han gå der og bli kald og våt med vilje?? Syns du skal finne andre ting å kaste bort energi på og bli blid igjen :)

Skrevet

Skjønner at det er kjipt med fødsel og sånt, men gutten har sikkert storkost seg - og hun passet vel på?

Synes unger skal få lov til å bli litt våte jeg - det tåler det.. er ikke sikkert at det er derfor han hoster heller.

Skrevet

Når hun selv sier etterpå at de var nede ved Mjøsa og hun lot han få gå i vannkanten så var hun nok fult klar over hva hun gjorde. Hun passet på han det er så. Hun sa jo at han badet, det gjorde han selvsagt ikke. Men jeg mener det er stor forskjell å drive ved en kald innsjø enn å være ute i regnvær. Jeg sa ingenting til henne, men jeg føler at både jeg og sambo reagerte litt på at hun lot han få leke i vannet nå.

Skrevet

Han koste seg sikkert og du er sikkert litt hormonell som snart skal føde, derfor henger du deg opp i detaljer og det er jo ikke særlig smart! Ro ned og pust og tell til 10 så ordner ting seg!

Skrevet

Unnskyld meg, men hva er gærent med det?

Unger er vanntette, og de tåler å leke seg.

Ok, han er kanskje forkjøla nå, men det hadde han mest sannsynlig blitt alikevel i løpet av våren.

Vær glad du har en du kan spørre om barnevakt!

Hadde du vært min søster og blitt sur for noe sånt, hadde du ikke trengt å spurt meg mer om barnepass.

Skrevet

Jeg forstår deg. Hsdde blitt småsur selv, jeg. Unger har da ingenting i vannet å gjøre når det er så kaldt ute som det er. Jada, barn er vanntette, mendet er da ikke nødvendig å BE om at de skal bli syk??

Skrevet

Unger blir ikke syke av å være litt kalde. Da må han allerede ha hatt noe på gang som nok hadde slått ut likevel.

Skrevet

Ja, jeg tror nok han hadde blitt forkjølet uansett. Det må virus og bakterier til for at de skal bli syke, at han ble litt våt er nok ikke grunnen, så jeg hadde nok ikke klandret din søster for det.

Skrevet

Syns kanskje du fremstår som veldig utakknemlig her...

Blir ikke syk bare av å være litt kald.

Skrevet

Litt overdreven furting om jeg kan kalle det det..

Hun lot nok ikke gutten leke i vannkanten med hensikt i at han skulle bli syk..du tror ærlig talt ikke det??

Leit å bli forkjøla når babyen kommer, ...men den brua kan du krysse når du kommer til den..ikke sant??

Tror gutten din hadde det kos når søstera di passet på han.

Skrevet

jeg ville faktisk selv blitt litt paff om søstra mi hadde kommet hjem med snuppa med beskjed om at hun hadde lekt i vannkanten nå. Vannet er kaldt og hun har ingenting der å gjøre før til sommeren.

Alle dere som kommer med krasse kommentarer her inne: ville dere latt barna leke i vannkanten når det er tidlig vår? eller hva med at dere selv gjør det? og ja vet at det må virus eller bakterier til, men hvorfor trigge det om man brygger på noe? jeg syns dere til tider var veldig krasse, men det er bare min mening da:)

jeg syns du reagerte på en fin måte som ikke sa noe til søstra di, men kanskje si det neste gang de skal passe at du setter pris på om de ikke går i strandkanten og lar ham bli våt.

krysser fingrene for at gutten holder seg frisk og at fødselen går bra:)

Skrevet

Ser ikke problemet her jeg altså.. Er vel ikke farlig å leke litt i vannkanten? Så sant noen passer på, og det gjorde jo søstra di..

I disse dager blir man forkjøla av mindre ting enn det her liksom..

Nei, han kosa seg sikkert masse! Du er kanskje, som noen andre også nevnte, litt hormonell nå!

Skrevet

He he, har de ikke noe der å gjøre før sommeren? Med gode klær er da ikke det noe problem.

Trist å være så snever.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere har barnevakt hvis dere ikke stoler på vedkommendes vurderingsevne? Du har jo klaget på søsteren din før..

Skrevet

Syns du virker ganske snerpete og utakknemlig, for å være helt ærlig.

Gutten hadde det vel kjempeartig da han fikk vasse litt i vannkanten, og unger blir ikke syke av å bli litt våte og kalde. Man blir syk av bakterier/virus.

Hvis jeg hadde vært søsteren din og hadde fått en sånn muggen reaksjon etter å ha vært barnevakt, hadde det blitt lenge til neste gang jeg passet barn....

Hva mener du forresten med "typisk min flaks" - sa du ikke nettopp at dere hadde vært friske hele vinteren? Det er det nok ikke mange her inne som har vært, tror jeg.

Så kanskje du er ganske heldig likevel - friske hele vinteren, søster som er barnevakt og ny baby som snart kommer.

Skrevet

Om det var riktig eller galt av søsteren din å la ham leke i vannkanten og bli vår kommer vel litt ann på hva slaks lek det var og hvor lenge han gikk våt. Om det bare var vassing med støvvler, hendene nedi for å plukke opp ting ol, der han bare ble våt nederst på buksa og ermene er jo det noe ganske annet enn om han badet med hele seg, flere ganger og ble gående ute i det våte tøyet i to timer.

Unger har det gøy når de leker med vann og sørpe, men de bør jo ikke bli gående å fryse i timesvis. Håper ikke sønnen din blir syk, men om han blir det er det nok sansynligvis ingen sammenheng med helgens aktiviteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...