Gå til innhold

Hvor mye spiser deres 3-åringer pr.dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer fordi jeg syns min 3-åring spiser veldig lite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet her, men det går veldig opp og ned. Noen ganger spiser han masse og andre nesten ingenting. (Mest det siste) Vi hørte med helsestasjonen og de sa at så lenge han ikke er for tynn, er det bare å la han bestemme litt selv. De vil liksom bestemme alt selv nå :) Hun sa også at ingen barn lar være å spise når de er sultne. Synes dette er veldig vanskelig selv, men er visst ikke så mye å få gjort med det.

Han spiser som regel i løpet av en dag:

frokost: en halv brødskive

lunch (i banehagen): 1 skive

middag: noen skjer/gafler med mat. Sjelden han spiser opp det han får (en liten skål).

kvelds: yoghurt / halv skive eller ingenting, kanskje litt frukt

:)

Skrevet

Da er gutten min på 2år storspist :)

han spiser 1 eller 2 brødskiver til frokost og han har med 4 skriver i bhg + masse frukt i bhg, så spiser han middag og får som regel grøt til kvelden :)

han veier 12,5 kg og ca 85 cm lang så han er en slank gutt :)

synes det hørtes lite ut at gutten din bare spiser en halv skive om morran og 1 skrive i bhg :( men det blir kanskje bedre etterhvert

nå vet jeg ikke hva du gir han på skiva, kanskje han skal få noe godt på skiva slik at han spiser mere....

Skrevet

Min jente på drøyt 3 år spiser veldig lite og. I helgene spiser hun dette

Frokost : kvart-halv brødskive uten pålegg +1 egg

Lunsj: yoghurt og frukt, vil ikke ha skive heller knekkebrød

Middag: Noen få skjeer. hvis vi har noe ho liker spiser ho litt mer.

Kvelds: Drikkeyoghurt og noen ganger cheerios. Event litt frukt.

Skrevet

Gutten min spiser også lite, i forhold til hvor aktiv han er!

Men vi må huske at magene ikke er så store, og at en skive for dem sikkert er det samme som to-tre ho oss voksne.

Til frokost kan han spise bare noen få biter av en skive, og kanskje litt av et egg.

Når han spiser frokost i barnehagen, sender jeg med en skive og en yoghurt, men det er som regel bare yoghurten eller noen få biter av skiven som er spist.

Til lunsj blir det ofte frukt hjemme, men i barnehagen spiser han visst litt har jeg fått inntrykk av fra barnehagetantene. En skive eller suppe ol. visst de har laget varm mat

Til middag kan det gå ned noen biter (mindre enn en porsjon), men han spiser gjerne en rå potet og en gulrot før middag, siden han ikke er så glad i kokte. Spiser også veldig gjerne brokkoli og blomkål.

Til kvelds spiser han ei skive.

Ellers så drikker han en del da! Det går mye i vann, ellers Biola, melk og litt eplejuice.

Han bruker å få frukt til mellommåltid visst han har "lyst på noe". :)

Da spiser han godt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...