Gå til innhold

Hvordan vet man om vannet går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt våknet jeg av at jeg måtte på do, noe som etter hvert har blitt veldig vanlig.

Oppdaget der at trusa mi var våt, men antok at det kan ha skjedd mens jeg sov, og ikke er annet enn litt vannavlatning. Byttet selvfølgelig truse, og ble ikke mer våt.

Men hvordan veit jeg dette sikkert?

Kan vannet gå, uten at en merker det på noen annen måte? Ikke rier, ikke blødninger osv...

Og hvor mye vil egentlig komme?

Nok til at en ikke stiller disse spm?? Eller så lite at en blir usikker?

Er mitt første barn, og idag når jeg logget meg inn her på bim, så står det "vær obs på at vannet kan gå"

Har vel ikke egentlig tenkt at jeg kan være så nærme en fødsel. Tenker liksom at det er 1 mnd igjen før noe kommer til å skje...

Derfor sitter jeg nå med usikkerheten.

Har prøvd å leite frem svar, både i bøker og her inne

Men finner ikke ett svar som tilfredstiller

Noen av dere som vet? Har en anelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at du merker viss alt vannet går,der er vel ca 1,5liter som kommer rennanse.Men kan jo være at du lekker litt eller kanskje det var en del utflod som kom ut.Hender det har rent blank utflod nedover lårene på meg.

Skrevet

vannet kan komme litt om gangen det, trenger ikke være 1,5l fossende ut nei. ei venninne av meg opplevde at det kom litt på morgenen, men ikke mer enn at hu ikke tenkte mer over det, så kom det litt mer dagen etter, og på kvelden så kom det litt mer så hu ante mistanke da å ringte føden.

Skrevet

Vannet mitt gikk i natt, og da kom det en god del -så var egentlig aldri i tvil... Tok på meg et bind, og nå renner det litt og litt.

Har ringt til jordmor en gang før fordi jeg trodde kanskje fostervannet mitt hadde gått da... Og da sa jordmor at jeg skulle ta på meg et bind og sjekke om det var blitt litt vått etter en stund. Dersom det ikke kom noe mer ut, så var det mest sannsynlig ikke vannet som hadde gått. Men jordmor sa også at visst du ligger og så står opp -så kan det være at det renner litt tyntflytende utflod... Dette kunne være vanlig på slutten av svangerskapet.

Skrevet

Tusen takk jenter! Antok det kunne være noe i denne duren. Men vanskelig å finne akkurat det svaret man ønsker eller trenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...