Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har såååå vondt i magen fordi jeg må "nr 2" på do... Jeg har hard mage for tiden, og nå er den ekstra hard... Jeg får den rett og slett ikke ut... føles som en pinnhard klump, og jeg presser til det føles som alle blodkar i hodet sprenges... Likevel rikker den seg ikke. Hjelp, det er så vondt. Hva kan jeg gjøre? Har tatt 20 ml laktose nå, men det hjelper vel ikke før i morgen? Jeg orker ikke legge meg før det er ute, er jo så vondt. Og det å presse så hardt, kan det føre til fødsel? (er bare i 24. uken)... Ååå...har aldri hatt så vondt av å gå på do før... :-( Sitter her og gråter av smerte...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Uff høres ikke bra ut.... Prøv å sett deg på do og masser korsryggen litt... Det kan hjelpe.. Om det kan føre til fødsel vet jeg ikke, men det kan føre til hemorider... Og drikk vann jevnlig. Det er bra for fordøyelsen. Og hvis du tilfeldigvis har biola i kjøleskapet, drikk det ogsp:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Hva er det? Helt sikker ikke noe jeg har tilgjengelig her hjemme... :-(
liberobleier Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 spis sviske kompott og fløte, det setter virkelig fart på sakene
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 det høres kanskje rart ut med du kan varme litt mat olje å ha i tarmen. du kan bruke en sånn medisin sprøyte uten spiss. stimulasjon av tarmen hjelper også. å trykke litt på den ytrelukkemuskelen:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Det kan ikke bli fortidlig fødsel av hard mage eller press i uke 24. Ta det helt med ro, ta en dose til med laktose og kjøpt noen bedre preparater for krisetilfeller til senere bruk.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Når du har fått ordnet deg,start å ta en god spiseskje med linfrø hver dag,gjerne i biola youghurt eller aktivia youghurt,masse masse vann..lite veske er nok største sannsyneligheten for den harde magen din! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Tusen takk for masse gode råd! Jeg fikk det til slutt til, men har ikke sovet noe hele natta. Når det endelig var ute verket jeg så i endetarmen at jeg klarte ikke ligge, var vondt å sitte òg, så jeg måtte vandre rundt i stua. Deretter klarte jeg å sitte litt, før jeg til lutt la meg nedpå i fire-tiden. Tror jeg må ha skrapt opp ett eller annet i tarmen, evet. ved åpningen, det er ennå veldig vondt. Har fått et tips om å dra på en helsekost og kjøpe produktet Frukt og fiber, og ta daglig fremover. Noen som har erfaringer med dette???? Håper virkelig ingen av dere andre må oppleve noe lignende det jeg opplevde i går kveld/natt. Det var hardt! Jeg drikker masse vann, så det er litt rart... men, men. Igjen; takk for god hjelp og støtte!! :-)
C@milla *EMIL* Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Jeg fikk beskjed av Jormora å kjøpe denne Mirolax(vettje om det skrives sånn) hadde veldig mye plager de første mnd med dette, men spiser mye svisker og drikker biola daglig, så nå går det veldig bra. Håper du klarer deg bedre fremover ) Vet at den rektalsalven virker bra om du får veldig vondt etterpå, sånn reseptfri som du smører i tarmåpningen(Men les på den først.. har ikke trengt å bruke den etter jeg ble gravid, så du må sjekke om du kan..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå