Gå til innhold

Hvordan er en vanlig dag for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er min: står opp klokka syv, sender de to største barna på skolen. Så spiser jeg og minstemann frokost. Deretter vasker jeg og rydder litt. Setter på kaffen og setter meg ned med minsten i fanget og drikker kaffe og evn leser litt samtidig. Så går vi ut en tur før det er sovetid for den lille. Duppen varer en liten time. Deretter kommer de andre barna hjem fra skolen, da spiser vi lunch, etter det hjelper jeg de med lekser. Så rydder jeg og vasker litt igjen før jeg lager middag. Etter jeg har vasket opp etter middag gjør jeg mer husarbeid og når gubben kommer hjem drar jeg på trening. Når jeg kommer hjem dusjer jeg, spiser og ser litt tv. ¨Så går jeg og legger meg og leser i noen få minutter før jeg sovner.

Med andre ord, ikke så veldig spennende hverdag. Trives for så vidt med dette, men kan bli litt kjedelig noen ganger. Treffer selvsagt venner noen dager i uka også, men lurer selvsagt noen ganger på hva vitsen med livet er:)

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, dette var mye mer interessant og selvranskadende enn det kjedelige skolearbeidet jeg holder på med!

Dagene mine varierer VELDIG, ettersom at jeg veksler mellom dager fullpakka av jobbing på byggvare/interiør-butikk, forelesninger på universitetet, eller daffing/skolearbeid hjemme.

Dette semesteret er jeg imidlertid hovedsaklig hjemmeværende student, så jeg kan fortelle litt om hvordan dagene mine har vært siden jul:

Jeg står opp akkurat når jeg vil, alt mellom 9 og 12. Setter meg ved pcen og sjekker siste nytt mens jeg spiser frokost. Går tur med hunden, og setter på klesvask/støvsuger, før jeg returnerer til pc-en og en eller annen hjemmeoppgave ifm studiene. Samboeren min jobber skiftarbeid, så hvis han jobber ettermiddag, sitter vi gjerne og snakker og koser oss sammen på formiddagen før han går på jobb. Da gjør jeg det ovenfornevnte etter at han har dratt. Jobber han formiddag, gjør jeg det ovenfornevnte før han kommer hjem.

Utover ettermiddagen sitter jeg med pc-en i sofaen, og skriver litt samtidig som jeg zapper på tv-en. Jeg vet, DÅRLIG studievane :-).

Omkring 6-7 begynner vi å lage middag, og da sitter vi og koser oss, evt leser osv i hver vår sofa, til vi legger oss utpå natta en gang.

Ikke så veldig actionfyllt nei! Dette sprites jo selvfølgelig opp av et og annet besøk til/av venner og familie, og hunden får selvfølgelig mer oppmerksomhet enn den lille turen på morgenen... =)

Men alt i alt er det et veldig bedagelig liv for tida. Gleder meg veldig til at babyen kommer og fyller opp dagene mine, og gir meg litt rutiner!

Skrevet

Nå som jeg er sykemeldt og dårlig er jo dagene annerledes enn vanlig.

Vanligvis står jeg opp etter vekkerklokka, stilt etter når jeg begynner på jobb. Jobber i barnehage og har vakter som begynner fra 6.45 til 9.15. På sen og tidligvaktene er det samboer som tar jentene. Om jeg skal kjøre dem går jeg på badet og ordner meg før jeg vekker dem, syvsovere begge to. Så går vi på badet og steller oss, pusser tenner o.l og tar på klær. Som regel da er det bare å pakke sekkene og sette seg i bilen. De spiser frokost i barnehagen. Kjører så videre på jobb og der spiser jeg og frokost. Deilig:)Så er jeg på jobb, elsker jobben min. Når jeg er ferdig kjører jeg og henter jentene igjen, evnt. stikker innom butikken først litt avhengig av hva klokka er. Vel hjemme lager vi middag, gjerne sammen. Jentene er sultne da så tiden går litt fortere når de får hjelpe. På de seneste vaktene lager samboer middag. Etter middag finner vi på noe å gjøre, tegne spille spill. Eller så finner de på noe å leke sammen eller sitter sammen med oss og ser på tv og slapper av. Kl 18 er det bolibompa (samboer er svensk så de ser på svensk barne tv) da får de også litt kveldsmat, og når det er ferdig steller vi dem og tar på pysj, pusser tenner. Ca kl 19- 19.30 er det natta. Vi bytter på å legge dem. Så blir det litt husarbeid, gjør det litt innimellom på ettermiddagen også da. Som regel tv titting, dataklikking før man sovner. Innimellom på trening, med venner...hver torsdag synger jeg i kor. Ofte møter på kveldene og.

Nå gjøre jeg nesten det samme bare at jeg ligger rett ut på sofaen eller henslengt over doskåla hele dagen. Husarbeid er det også så som så med ,men men, blir vel snart bedre.

Skrevet

Jeg står opp i 7 - halv åtte tiden. Så steller jeg minstejenta, setter på kaffen og lager frokost. Når vi har spist, rydder jeg vekk etter maten, og små rydder litt her og der. Guttene kler på seg, og jeg kjører dem i barnehagen. Så drar jeg og minstejenta hjem igjen, og der fortsetter husarbeidet. Så pleier jeg som oftest å få besøk av venner til lunch, eller vi drar på besøk til venner på lunch :-)

I 2 tiden triller jeg en liten tur med jenta i vogn så hun sovner.

Så sover hun utenfor i vogna en liten stund mens jeg setter meg ned og slapper av litt, eller rydder litt :-)

Så kommer mannen hjem, og han henter guttene i barnehagen, mens jeg lager middag. Når vi har spist middag, drar jeg på jobb :-)

Kommer hjem og ser litt tv, eller leser litt, før jeg legger meg :-)

Skrevet

06.15 Står opp, spiser frokost og reiser på jobb

07.30- 15.00 Jobb

15.30 Henter småen i barnehagen, reiser hjem og lager middag

16.00-18.30 Hjemme med mann og barn, husarbeid, handling, besøk, osv...

18.30 Legger småen

19.00- 21.30 Mer husarbeid, kanskje litt tv-titting

21.30 Stuper i seng

Virkelig spennende liv må jeg si................

Skrevet

Står opp ca 7. Ordner jenta mi som skal i b.hg. Pappa kjører henne (for tiden) før han selv skal på jobb til 8, gjerne 5-10 min før (driver eget firma).

Gutten min skal på skolen til 8.30, så han ordner seg og spiser frokost, er ut døra seinest 8-10.

Jeg gjør litt husarb. i løpet av dagen. Tar en butikktur for evt å handle inn det som mangler til middagen. Har besøk/drar på besøk.

Barna er hjemme mellom 16.15-16.45. Middagen er da klar!

Etter vi har spist, vil ungene gjerne ut. Er det bra vær, skipper de barne-tv, er det dårlig vær blir det barne-tv.

Stell/dusj mellom 18.40-19.00.

Kveldsmat/frukt til AFV på TVNorge fra 19-20.

Så er det barnenatta! =)

Tiden etterpå er forbeholdt oss voksne. Går til å plokke sammen litt, trykke på dataen, se tv, jabbe!

Natta alt mellom 22 - 01. Vanligvis før tolv da! =)

Lørdager er ungen vanligvis ute med venner i blokka. Eller vi er på besøk/har besøk.

Søndager er familidager. Da blir det gjerne det gjerne en tur i frisk luft. Pakker sekken med godt mat og drikke. Går et stykke, før vi spiser og koser oss.

Andre ganger tar vi en tur i svømmehallen, blir der ett par-tre timer, og spiser middag (vanligvis på Egon) etterpå. Svømmehallen blir brukt 1 søndag i mnd.

Skrevet

Jeg står opp ca kl 8. gjør skolearbeid

kl 14 så drar jeg ned og (vindus)shopper i byen. Så etter det gjør jeg ikke noe spesielt. Er med venner eller kjæresten min (bor sammen). Enten finner vi på å dra ut å spise/dra på fest (om det er helg, og jeg drikker ikke)/drar på bowling osv osv.. blir vel mye mer anderledes når vi får barn ja:P

Også legger jeg meg kl 24 på hverdager og senere i helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...