Marie*23 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hvordan blir og føles kroppen rett etter fødselen egentlig? Bare rett og slett lurer på hvordan det er.. er det skikkerlig vondt å sitte, stå, gå.. eller bare ubehag? Og hvor lenge kan etterriene vare hvis de kommer? Da tenker jeg på om de kommer og går i flere dager, eller hvordan det er. Hilsen en *snart prøver* som er nysgjerrig og uvitende.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hei, jeg føda for 2 mnd siden Rett etter føler man seg ganske dvask! magan og alt henger hehe! Brystene er STORE og ømme.. Melka renner og ja, man føler seg litt usexy ;p Men det går fort.. Jeg har nå gått ned 22 kg siden Martin kom 2. februar Og jeg har hvertfall IKKE slanka meg Tror d er amminga som gjør det gitt =) Du er øm nedentil i noen uker, par-tre var jeg.. Men når stinga begynner å gro er det greit Er jo litt øm i muskulaturen og en stund.. Litt vondt å sette seg ned og gå, men ikke noe spess egentlig D er bare de første døgna! Etterrier kan vare lenge, kommer som regel når man ammer !=( Men de er ikke så vonde de heller, hvertfall ikke mine. Men de kan du jo evt. ta en paracet for Etterrier er ikke vanlig for førstegangs
Marie*23 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 takk for svar. Hørtes ikke så galt ut, egentlig. Litt må man jo regne med. Wow, 22kilo? Det må jeg si! Får bare håpe man får til amminga da. Hehe..
gullegget Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Etter min første fødsel følte jeg meg egentlig ganske bra:) Magen føltes flat, puppene struttet. Følte meg som Pamela:) Men så jo bilder etterpå at magen var ikke borte, bare føltes sånn. Revna ganske mye, så det var vondt å gå i 2-3 dager og å sitte i 4-5 dager etter fødselen. Men formen var på topp fra han var ute. Hadde ikke etterrier. Etter nummer to var jeg nesten klar for jogge tur så fort han var ute, masse energi. Hadde bare ett par små rift, så jeg hadde ikke vondt for å gå eller sitte. Følte meg slank med store pupper denne gangen også. Gleder meg til å få puppene igjen:) He he. Hadde vonde etterrier i ett par dager. Godt at det ikke er farlig med smertestillende, ellers hadde jeg ikke orket å amme, det er da de kommer. Lykke til med prøving. 9 mnd og fødsel er virkelig verdt det du får etterpå
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Tror nesten det jeg synes var værst som jeg var minst forberedt på var hvor mye jeg blødde. Når jeg reiste meg opp av senga så bare fosset det, i begynnelsen blødde jeg gjennom alt. Men varte jo ikke så mange dagene da, men bare følte meg så ekkel hele tiden da. Ellers så var det veldig rart at magen var tom, og det var veldig vondt å tisse, gruet meg masse til det. Men det er alle ting som går fort over, så er ikke noe å grue seg til. Men er jo kjempebra å være forberedt på det da:)
Gulp Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Husker jeg syntes magen føltes så tom og flat og rar, hehe. Og jeg var ikke forberedt på at man blødde så mye etterpå, særlig de første dagene fosset det... Merket ikke noe som helst til etterrier. Var kanskje litt ømt å sitte og gå på do de første dagene. Syntes det var ganske godt å ikke være høygravid og svær lenger. Passet inn i de gamle klærne igjen, og følte meg ganske bra, i grunn:-) Håper det blir likedan denne gangen.....bank i bordet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå