Gå til innhold

Emmeli eller Emmi, hva syns dere om de navnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker Emmeli veldig godt, men det kommer til å bli mye kluss med stavingen av navnet. Hørte navnet Emmi i går, og tygger fortsatt på det.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmi er jo bare kallenavnet til Emmeli. Hva skulle være vanskelig med Emmeli, det er jo så rett fram som det kan få blitt. Fint navn :)

Skrevet

Ja, sant det. De fleste jeg har nevnt navnet til tror det skal staves Emily, men de hører jo ikke ordentlig etter da.

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg ville skrevet Emily, for da er det mer klart hvordan de uttales.

Emmeli, kan uttales på så mange måter, og det ser fornorsket ut, det er ikke jeg noe glad i hverken på navn eller andre ord.

Emmi, da tenker jeg på emmy awards, men helt greit.

emily er forøvrig et nydelig navn.

Skrevet

Emmi høres hjemmesnekra ut / kallenavn til Emily / Emmeli

Skjønner ikke problemet med stavemåten... det er rett frem for meg.

Emily er for meg engelsk og med mindre en av dere er engelsk så synes jeg navn som uttales på engelsk blir teit... selv om det er et nyyyydelig navn... :-)))... er dere norske så synes jeg Emmeli er bedre...

I følge statistisk sentralbyrå (ssb.no/navn)

Du søkte på kvinnenavnet: Emmeli

Det er 42 kvinner som har Emmeli som første fornavn.

Det er 34 kvinner som har Emmeli som eneste fornavn.

Lykke til !

Skrevet

Emmi er et kallenavn + en pris.... Gå for Emmeli, eller enda finere Emmeline/a :-) Eller hva med Emmily?

Skrevet

må bare spørre deg om du er sikker på at Emmeli staves sånn...jeg vet jo ikke hvordan dere staver det i norge=) men jeg heter i vert fall Emelie og så stavas de i sverige...mener ikke noe styggt med de...undrer bare om de er så dere staver de i norge.

Skrevet

Ameli er også fint!!!

Skrevet

Emmeli og Emelie er jo to forskjellige navn, derfor ulik stavemåte.

Så kjekt med mange svar, jeg heller nok også mot Emmeli. Har hatt det navnet i hodet fra første dag, så spørs om vi ikke holder oss til det.

Tar gjerne imot flere innspill:)

Skrevet

Vet om ei lita Emmi jeg ;). Synes det var litt rart først, men nå liker jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...