Gå til innhold

Er det noen her som ammer andres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri hørt om det før jeg leste om det på krangle.. Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vet du hva. Det ville jeg ALDRI ha gjort. Hadde jeg vært i en sittuasjon som tilsa at jeg måtte gi ett barn melk og ikke hadde tilgang på MME. Da hadde jeg pumpet meg og gitt det isteden.

Tror neppe at det er vanlig. Har hørt om at de gjorde det før i tiden, men ikke i disse dager.

Skrevet

jeg trodde ingen gjorde det før jeg leste det i Vera Micaelsen sin bok, om at venninna hennes hadde ammet dattera når hun hadde passet henne siden hun ikke tok flaska....ja vel tenkte jeg og forfatteren også....

Skrevet

Hehe.. en kompis av meg var hjemme alene med sine tvillingdøtre. Han greide å kåle det til med mm (som mor hadde pumpet og frosset ned i forkant). Dermed stod han der uten mat! Fnis!

Han kunne jo bare ringt mammen til barna, men han ville så gjerne klare seg alene med dem, og bevise for mammaen at han fixet dette på egenhånd!

Da tok han en unge i hver arm og gikk til naboen (som han visste ammet sin lille sønn) og spurte om hun kunne dele:) Og hun delte med hjertets lyst, både med pupp og mme.

Ser ikke helt problemet.. Det er jo bare små barn som skal ha seg en sup melk. Jeg hadde gladelig gitt bort litt om noen trengte det:)

Skrevet

ser heller ikke heeelt problemet...hadde gjort det om det hadde vært greit for moren...og jeg hadde ikke hat noe problemer med det egentlig.

Skrevet

Har aldri gjordt det selv, men ser ikke noe galt i det.. Min mor har gjordt med noen venners barn.. var jo mye lettere enn å styre med flaske når hun passet dem ved etpar anledninger.. melk hadde hun i overflod.

Skrevet

Hadde noen andre ammet mitt barn, så hadde det tillta for meg. Det er ikke bare mat det er snakk om. Det er en nærhet en mor og barn har sammen. Kanskje jeg er sær. Men da får jeg bare være så sær.

Skrevet

Nei, ville ikke lagt et annet barn enn mitt eget til brystet. Bare om det var skikkelig krise. Men om en liten venn virkelig trengte en pupp så har jeg jo to.

Skrevet

Dytter denne for dette syntes jeg var litt interessant..

Skrevet

Var mm fra enn annen dame den eneste løsningen så hadde d ikke gjort meg noe.

Skrevet

Vet du hva,d hadde jeg ALDRI gjort..sorry altså,men noe så ekkelt. Mm og blod er jo sammenlignet.Hvis personen som ammer jenta di har aids så vil ungen få d,eller d fins store muligheter for at hun får d(og fins mange sykdommer som smittes via blod). Jeg deler ikke blod med noen så dermed vil jeg ikke at snuppa skal d heller. Kall meg prippen om dere vil,men snuppa mi er d viktigste i livet mitt. Hun hadde nok heller fått mme ja. Det fin mat d også:)

Skrevet

Det er jo samme prinsippet me de på barneavd som får mm av melke``baren`` der.bare ikke rett fra puppen til donoren.

Hadde dere syns det var ekkelt med donor melk viss dere måtte ha det?

*bare lurer*

Skrevet

Aldri i livet, kun om det sto om livet til det barnet!

Noe så ufattelig ekkelt, mest på barnet sine vegne... Nei og nei..

Jeg er kanskje rar men tanken på at en annen dame skulle ammet mitt barn gjør meg usannsynlig kvalm:(

Drømte en natt at min egen mor ammet datteren min, da våkna jeg med en klein følelse i hele kroppen og grøsset lenge:((((

Skrevet

Er vel litt forskjell på å få donormelk fra flaske og at barnet ditt blir ammet av en annen kvinne?

Skrevet

Ja,selvsagt:=)

Men det var noen som blandet inn his og aids og greier...blod i melka osv...

Det var mere det spørsmålet var retta mot:=)

ikke og amme et annet barn.

Skrevet

Av erfaring vet jeg at puppene mine går berserk like etter fødselen, de blir litt sånn :

"Jippi! La oss produsere myyye av dette stoffet!"

Jeg får melkespreng samme dag som fødselen og går sånn i ca 2 uker før produksjonen stabiliserer seg til det normale.

Forrige gang meldte jeg meg for sent til å bli godkjent som donor.

Denne gangen skal jeg gjennom tester for å kunne pumpe meg og levere på barneklinikken. Disse dråpene (spesielt råmelken,) er gull verdt for premature og syke barn...

Skrevet

Jeg synes donormelk er greit, og det er kjempefint at noen donerer!

Men hvis mannen min hadde tatt med mini til naboen og latt henne amme henne vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! Da må det vel være bedre å bruke mme? Mme er jo ikke akkurat giftig heller da..

Skrevet

Jeg er den anonyme som blandet inn at morsmelk blir SAMMENLIGNET med blod (d har ingenting med blod i melka å gjøre). Donormelk er jo kjempefint!! M disse må igjennom en blodprøve for å sjekke at di kan gi melk. At de ikke har hepatit og hiv,aids f.eks. Det er faktisk en grunn til at de tar blodprøve..Hallo! Sorry...

Jeg synes det er ekkelt å gi bort barnet sitt til hvem som helst. Amming er noe som er intimt og skal være mellom mor og barn,etter min mening. Har man en prematur baby som får donormelk så er det en helt annen sak.

Dette er bare min mening. 'Dere som vil dele dette båndet, mellom mor og barn, med andre må bare gjøre det for min del. Jeg kunne aldri har gjort det.Kall meg hva du vil,men jeg er såpass hønemor at den tiden vil jeg ha for meg selv!

Skrevet

du vet at HIV er virus men aids er sykdommen som bryter ut?

Skrevet

hehe,ja det vet jeg "blomster og bier-rebekka"men begge stadier er smittsomme. HIV er forstadiet til AIDS.En person kan ha HIV lenge før sykdommen bryter ut.

Skrevet

hehe ok siden du sa: sjekke om folk har hiv og aids...du har ikke alltid beggedeler selv om du har hiv lissom

Skrevet

nei,kom ut litt feil den der...Skrivefeil.Beklager:) Mente å sjekke for hiv,aids...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...