sofie85 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Trenger litt hjelp her nå med farge valg av kjøkken vegger!! Utrolig vanskelig å velge, så hadde vært fint om noen hadde noen gode råd og farge tips å komme med Vi har eike kjøkken, med mørk benkplate, mørkt gulv og skal ha slike gråaktige fliser over benk platen.. Er det noen som vet om en fin farge jeg kan bruke på veggene. PS. kjøkkenet er ikke så fryktelig stort.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Jeg er ikke så god på farger, men liker veldig godt lyse vegger. Har selv malt om igjen de vegger jeg malte mørke første gangen. Har også hus med små rom, og føler de blir enda mindre hvis veggene er mørke. Og siden du har mørk benkeplate og grå aktige fliser synes jeg det høres fint ut med lyse vegger.. Lykke til:)
Underveis --> Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Vel, jeg har malt en del i det siste, og er glad i veldig lys farger. Jeg har selv brukt en svært lys gråfarge på et soverom og et arbeidsrom som heter Refleksjon (Jotun Lady) som blir veldig fin. Den ser selvfølgelig hvit ut når man maler på, men mot det hvite taket, og hvite lister, så ser man at den er grå. Med grå fliser og litt mørkt kjøkken så ville jeg definitivt valgt lyse farger. Siden jeg aldri klarer å finne en farge jeg tror jeg kan like i mange år, så har jeg valgt typisk lys grå, og varierende lyshet av caffe latte-farger. Det kan jo også fungere flott med eiken. Har brukt lys antikk på en stue, og det ble veldig fint. Ikke så hvitt som den grå ble. Tydelig farge. Igjen. Jeg klarer ikke å velge rødt, blått, turkis, aubergine, gult osv osv. Blir liksom feil alt sammen for meg ;-) Så da har det blitt lyse, nøytrale farger som jeg spriter opp med gardiner og andre fargerike greier som er enklere å bytte ut om jeg går lei.
Nr2-og3 har kommet- lykke! Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Lady har veldig mange fine lyse farger som passer inn i et kjøkken - her finner jeg faktisk farger til alle rom i huset! På jotun.no sine sider finnes det masse interiørtips om farger og slikt, anbefales!
Mamma mjaua Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 jeg syns lyse farger gjør at små rom ser større ut:) så jeg hadde valgt noe lystm ettersom kjøkkenet ikke er så stort.
Mamma`n til Trym Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Du kan f.eks bruke en lys grå på veggene som tar igjen flisene over benken. Du kan få gråtoner i grønn, blått, gult og rødt, eller ren sort/hvit. Eik tåler grått
Tirillmor Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Siden flisene er grå ville jeg gått for en lys grånyanse. På stua har vi en fargen som heter Skagen som er en veldig fin lys gråfarge. Ellers så er Dun en fin farge. Hvit, men med litt gråskjær. Jeg tror vi kommer til å gå for Skagen når vi nå skal pusse opp kjøkkenet (vi skal også ha grå fliser over benken).
jaja.. Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 me planlegg eikekjøkken, og vil kombinere med lys farge på veggene. noko ala caffe latte. Som dei andre seier; rommet virkar gjerne enda mindre viss det vert for mørkt. Lykke til med fargevalet.
Nattinatta Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Ja tror grått hadde vært fint, ettersom det kan ta opp fargen fra flisene ol. Det finnes jo mange fine gråtoner, og kanskje hadde det vært fint med en som du ser er grå og ikke mer hvit... Caffe latte ser jeg for meg at det er mer bruntone i.. usikker på hvordan dette vil bli.. Caffe latte er jo også litt for venelig nå også synes jeg.. går sikkert snart ut på dato. Grå kan da være et litt mer safe valg..Men dette ser jo du bedre, som har kjøkkenet forann deg!! Lykke til med fargevalg!
Nå kommer nr. tre Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Hei ! Liker slike spørsmål, er egentlig utdannet interiørarkitekt, men jobber ikke som det nå, derfor er det gøy å hjelpe litt der jeg kan. Høres kanskje kjedelig ut men jeg foreslår S 0502-Y, altså eggeskall farge eller S 1002-Y (denne har jeg selv på veggene) har samme farge i innredning, men veldig mye eik ellers. Aner ikke om de har noe navn, du må gå å se på de lamellene de har i butikken. Der står disse fargene. Er du fortsatt usikker, så kjøp en halv liter av fargen, og mal opp, gjerne i et hjørne, da får du best inntrykk av fargen. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå