frøken blå Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 "for tidlig" å få seg ny dame etter kun 3 måneder? Jeg og min søster som er litt uenige om dette. Er barn inni bildet her (som har mistet mamsen sin) og det var en stygg sykdom som gjorde at hun mistet livet.
mayaya Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 hvis han finner lykken igjen, så hadde jeg vært glad på hans vegne
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Jeg hadde aldri gjort det, men hva andre måtte finne på er meg revnende likegyldig.
balsam Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 jeg personlig mener det! spesielt med tanke på barna... de må få tid til å komme seg etter tapet etter mamma før det er ei ny inni bildet... men det er meg!!
frøken blå Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 Nettopp! Var AKKURATT det jeg sa, men søsteren min syntes det var vel tidlig.... Men ok.... Visste ikke om jeg sa noe som var helt "forbudt" liksom!
Monajenten Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Skjønner "for tidlig" tankegangen, men vet du? Man kan ikke styrke hverken følelser eller hvem man møter. Hvis man finner drømmedamen etter tre mnd, er det trist å gå glipp av en stor sjanse fordi man blir dømt av alle andre fordi det har gått for kort tid. Jeg mener det er riktig hvis man føler seg klar for det.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Ja, jeg synes det var veldig tidlig da, men vet jo ikke hvordan de har hatt det. Kan jo være at han bare har vært sammen med hun pga sykdomen, at han ikke klarte å gå fra hun mens hun var syk?? men synes at det var ganske så tidlig ja
Monajenten Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Man trenger ikke blande inn barna selv om man finner seg en ny.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Hmmmm vanskelig spm. Hvis jeg gikk bort så ønsker jeg jo at han skal finne en ny....men kanskje vente litt lenger enn 3 mnd. I tillegg er det barn i bildet som har mistet mamman sin som kanskje trenger 110% fokus fra far litt lenger....
Gjest Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Jeg synes at å få seg en ny kjæreste bare 3 måneder etter kona/mannen er død, død, ikke skilt! er ganske merkelig. Man kan vel ikke ha sørget så altfor mye?
grå :) Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 man råder ikke over følelsene sine. enkelte bruker også nye partnere som virkelighetsflukt. han er jo ikke utro så ville ikke blandet meg
Ravna Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Nå er det jo ikke slik at man selv kan bestemme når man skal få følelser for et annet menneske og ikke. Jeg ville vel syntes at det var vel tidlig dersom han har vært på sjekker`n, men hvis han har møtt et menneske tilfeldig og blitt glad i henne, er det etter min mening ikke noe som noen har rett til å bry seg med. Imidlertid synes jeg det er altfor tidlig å involvere henne i barnas liv, særlig hvis de er så store at de kan føle at faren svikter moren ved det. Tror det kan bli veldig vanskelig for dem hvis barna blir helt imot henne, her gjelder det å ta det i barnas tempo.
frøken blå Skrevet 6. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. april 2008 For all del, vi blander oss IKKE! Bare hørte det, og vi reagerte så veldig forskjellig....
___ Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 Synes ikke det er for tidlig å finne noen, men jeg tror man bør være forsikktig med å gifte seg eller for den saks skyld flytte sammen så raskt. For de fleste tar vel en akutt sorgfase eller hva jeg skal kalle det, omtrent et år så da tror jeg at for de fleste kan det være lurt å vente såpass lenge før man binder seg for mye. Tror de fleste kan være følelsesmessig litt ustabile det første året.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Jeg tror ikke jeg hadde klart å finne en ny så tidlig om det hadde vært meg. Vil tro jeg fortsatt hadde vært veldig nedbrutt osv enda da.... Meen, vi aner jo ikke hvordan han har det. Eller hvordan en selv faktisk takler det om det skulle skje heller. Kanskje det er en måte å "bearbeide" det hele på? Det eneste jeg synest er at det er for tidlig for et barn å bli møtt med at pappa dater på nytt igjen alt da...... Greit at pappa`en gjør det, men ikke greit at barnet får greie på det. Er det et lite barn hvor det kan "skjules" er det mer ok, enn om det er et eldre barn som skjønner mer.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. april 2008 #17 Skrevet 6. april 2008 tidlig å blande inn barna ja, hva han gjør er meg revnende likegyldig!! det er tidlig å blande inn barna 3 mnd etter feks et samlivsbrudd også synes jeg da...
Gjest Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Det må være vanskelig å sortere følelser så tidlig. Hva er desperasjon, ensomhet, lengsel osv. ? Jeg hadde ihvertfall ikke satset på en mann som hadde mistet kona si for tre mndr. siden. Skal den nye brukes til å fylle tomrommet? Tror neppe det kommer til å vare.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Jøss!! Nytt forhold etter 3 mnd? Det var veldig tidlig. Jeg har ikke tenkt å si så mye om det er riktig eller galt, men for meg er det veldig uforståelig. Som enke kan jeg si at jeg overhodet ikke er klar for et nytt forhold, og mannen døde i januar ifjor. Men, folk er forskjellige.
Berrudi Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 FOR TIDLIG!!!! Jeg er 30 år jeg og min mamma døde plutselig i fjor sommer,og hadde pappa funnet seg en ny dame nå hadde jeg ikke likt det!!!!!! Det må vente en stund asså......3 år kunne jeg forstått...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. april 2008 #21 Skrevet 6. april 2008 Det er opp til hver enkelt, alle klarer ikke leve alene og finner seg igjen noen ganske fort. Svigerinna til mamma mistet mannen sin (onkelen min) tidlig. HUn fant seg ikke igjen noen før det hadde gått mange år, men han hun fant seg hadde nylig blitt enkemann da hun møte han. Han klarte ikke leve alene. De er nå gift og har vært det en stund. Jeg tror enn må la folk få styre ting i sitt tempo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå