bee* Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 er det noe man kan gjøre så flåtten ikke er så glad i den stakkar katten min.. han har store kjøtt sår på hodet og er konstant full i flått.. syns skikkelig synd på han pluss at jeg ikke er så veldig gira på at han drar de ekle dyra i hus..
frøken blå Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Ring veterinæren eller dyreklinikken for råd! =) Flått er pyton!
Gjest Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Huff, så ekkelt. Vet min mor smurte noe på katten som egentlig var til sau. Men det var veldig effektivt. Vet det er noe til hund også, så vil tro det er noe å få hos dyrlege til katt og. Jeg sitter med senskader etter flåttbitt, så jeg hadde snarest funnet en dyrlege og fått middel for å minske faren å få de i hus.....
mammatiltonutteputter Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 På apotek i Sverige kan du kjøpe noen dråper som du drypper i pelsen på katten. Dette holder flotten borte i 4-5 uker, så må du dryppe på nytt. Virker best på korthårede katter. (Husker bare ikke navnet). Hvis du bor nærme en eller annen grense da :-)
myen79 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 du kan ringe veterinæren å få en resept på dråper som du kan dryppe i nakken på den, varer ca 3-4 uker før du må behandle på nytt. dråpene gjør at flåtten ikke klarer å sitte seg fast. Disse virker altså.
bee* Skrevet 6. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2008 nå er jo selvfølgelig min katt langhåra.. grøss.. de henger jo i pelsen.. tror jeg må ringe vetrineren å få en sånn resept.. det er så himla ekkelt. men jeg ser for meg at det fins et halsbånd som lager ei lukt eller noe? er det bare noe jeg dikter eller fins noe sånn?
Gjest Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Det fantes iallefall til hund, men tror de var farlige på ett eller annet vis
mammatiltonutteputter Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Det fins hvertfall til hunder, så da skulle man tro at det fins for katter også.
mpb♥ Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Vi bruker en spray som man får kjøpt igjennom LR, det holder flåtten borte her i hvert fall. Anbefales! =)
mpb♥ Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 www.lrworld.com - velge Norge Så gå på rullgardinen med produkter og produktkatalog, på side 129 - 130. Men man må vel bli forhandler eller kjøpe igjennom en forhandler for å få kjøpt den. Jeg kjøpte igjennom søsteren min. Send meg en PM om du lurer på noe mer, du kan sikkert bestille det igjennom søsteren min - hvis du ikke kjenner noen som er LR - forhandler.
mamma-til-4 Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Vi bor nesten inni skogen her og er plaget med flått på alle dyrene. Ring veterinæren og få resept på FRONTLINE.Dråper. SUPER virkning!!!! Halsbånd man får kjøpt i dyrebutikker er skikkelig elendig så,ring dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå