Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg nesten blir litt nervøs av det der med amming og hvor viktig det er for barnet. både jeg og samboer er studenter og jeg skal ikke ta perminsjon fra studiet. Dette er pga kullet under meg følger en annen læreplan og det vil jeg ikke. Jeg og samboer skal bytte på å være hjemme med babyen og noen ganger skal jeg også ta med meg den lille på forelesninger. Jeg ser for meg at jeg skal amme, men også at jeg pumper ut brystmelk et par ganger daglig og at pappaen kan gi dette. kanskje også morsmelk erstatning hvisst dette ikke funker. Jeg er førstegangsfødende og har null erfaring på området, men for at både jeg og samboer skal få fullført utdannelsen og snart få en bedre økonomi er må det bare bli sånn..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg tok heller ikke perm med min første og ammet til ho var et år++.

du trenger jo ikke ha babyn på puppen hele tida,3.hver time ettrhvert og etter en liten stund øke antall timer mellom amminga.vi ga innimellom morsmelkerstatning ti let av amme-måltidene,da det tok veldig lang tid å fylle opp flaske for meg og det uansett førte til stimulering av melkeproduksjonen,,,uansett,tror dere finner fint ut av det jeg! ikke stress helt i begynnelsen,du har vel noe perm? lag en timeplan dere følger så dere begge føler dere får gjort det dere skal på skolen. så ikke det blir noe usagt mellom dere hvertfall!! men husk at det er ganske slitsomt å være helt om natta og helt om dagen...og små babyer er ofte ikke så flinke til å sove hele natta.viktig at du passer på deg selv altså! få deg nok mat og søvn! bare spør hvis du lurer på noe mer...

Skrevet

ok, så man mater ca hver 3 time? Jeg er virkelig litt grønn på området. Hahha. Har hørt noen sier at hvist man pumper og gir barnet flaske i tillegg vil barnet foretrekke flaske best og dermed slutte å ta i mot pupp?

Skrevet

det er jo sikkert alle slags meninger og forskjellige erfaringer på dette området men jeg tenkte hvertfall fra begynnelsen at jeg lar ho sove når ho sover,ikke vekke, bare prøve å finne en naturlig rytme på det. de har jo ikke noe fast mønster i begynnelsen så er jo litt vanskelig å forholde seg til. oså ammet jeg når ho våkna. det ble sånn ca 3.hver time. det ,med flaske og pupp vet jeg ikke helt.,men min var nok 3 mnd før flaska ble introdusert..men det var kun hvis jeg absolutt ikke hadde mulighet da. og etterhvert ble det lettere å slutte å amme også pga det. gikk over til vanlig melk etter ca 1 år. og da var jo flaska noe ho kjente til. men først og fremst,ikke stress,sov og prøv å bare heng på babyen sitt "mønster" i begynnelsen. du vil bare få et sutrete unge hvis du prøver å kontrollere det tror jeg. med mindre den har spesielle behov som tilsier mating,vekking til bestemte timer.alt er veldig rart i begynnelsen men du kommer inn i det ettrhvert. ikke vær streng mot deg selv og kjenn på magefølelsen din. dette er jo den mest naturlige ting i verden,sånn egentlig. selv om er den mest absurde også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...