Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hadde 9 cm, var nesten i mål etter 30 timer. Føler meg litt snytt ja. Så mye arbeid til ingen nytte :/
Labambie Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hadde 3 1/2... Og det var 15 timer etter at vannet gikk. Men det var jo ikke grunnen til at det blei hestesnitt for min del.. Men uansett,lite fremgang...
ida<3adrian<3 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Låg med rier i 23 timer, og fikk bare 3 cm åpning. Så ble de plutselig haste ks. (kanskje like greit) hadde vel ligge der enda viss ikke-..:/
Askepott 3 barnsmor Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg hadde 6cm åpning og da var hjertelyden til jenta mi ganske dårlig, hun hadde navlestrengen rundt halsen 2 ganger.
Smellt P. Tjukka Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 7 cm og 14 timer første gang . 10 cm og 13 timer andre gang . Føler meg overhodet ikke snytt , men kunne nok tenkt meg å slippe riene 2 gang .
Solskinnsjenta Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 5-6 cm. 4 døgn etter første igangsetting, 14 timer etter at de tok vannet, og ~3 timer med fullt drypp. Ble haste pga liten fremgang.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Jeg hadde 10cm åpning (2 døgn etter første igangsetting), 20 timer med rier og etter 5-6 timer med drypp. JM måtte tøye de siste 2 cm, for det ville ikke åpne seg. Lillegutt satte seg fast under pressriene, og fødselslegen kom prøvde vakuum. men selv om han dro alt han maktet, satt det lille trollet bom fast! Da sa han bare; "nei, denne veien kommer han ikke ut", og da gikk det fort; lillegutt var ute iløpet av 10 min, og heldigvis rakk de å sette spinalbedøvelse, slik at sambo kunne være der sammen med meg Men en ting er sikkert; jeg er fryktelig glad for at jeg hadde epidural! For selv med den var det så vondt at jeg trodde jeg skulle dø når JM og lege styra med sitt oppi der :S
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Hadde også 9 cm og hyppige, kraftige rier med kun 30-60 sek mellomrom. Ble hastekeisersnitt etter 20 timer. Følte meg også ganske snytt ja, men også ganske lettet når ho endelig kom ut. Var helt utkjørt og husker ikke mye før dagen etter. Andre gangen fødte jeg normalt og det var en helt fantastisk opplevelse selv om riene var like harde og tette. Men fødselen varte i bare 10 timer og jeg husker alt. Det var en stor følelse.......
lille_Harepus Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 2 cm, men var vell heller akutt keisersnitt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Fødte du på ullevål? Hørte nemlig den historien der.. Kan ikke akkurat si at jeg misunner deg.. :\
skunkenblomst Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 9 cm åpning her. Fra jeg kom til sykehuset og til tulla var ute tok det 3 timer. Jeg hadde 4 cm åpning da jeg kom på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 2.5 cm. 3 dager etter igangsetting,12 timer etter de tok vannet og 10 timer med ekstremt sterke rier uten hvile. Følte meg ikke snytt for noe fødsel. Husker lite fra de siste timene så en fødsel hadde jeg nok ikke klart.
Håpefull mamma Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 2cm, 2 dager etter vannavgang, 5 timer etter igangsetting
lemontree Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 2005, Same story - 10 cm etter 19 timer, vakuum og tang forsøkt, før hs i narkose. Ingen epidural. Bleik pappa, husker bare trynet hans og en svær trønder-jm som lå oppå magen. Tang er ingen picnik!!!! Fødte i sommer på normalt vis, er så glad for det! Anbefaler alle som ha vært gjennom noe sånt å ta en god prat med jm om det når neste fødsel nærmer seg. Jeg fikk også en time 1/2 år etter hs med jm som var der under fødselen slik at det som måtte henge igjen av tanker kunne luftes. Det var veldig godt og noe jeg er glad for i ettertid! Sørg for at jm neste gang er godt informert om historien din. Jeg hadde kopi av fødselsjournalen med meg til sykehuset v neste fødsel. Da pressriene var i gang m nestemann, var jm foberedt på at jeg hadde mine tvil pm at det gikk veien...
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 nei.. fødte på Gjøvik jeg.
Gjest Orkideen Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde 3 cm åpning etter 20 timer med rier. Men jenta mi kom aldri ned i bekkenet og det endte derfor på operasjonsbordet.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Hadde 4 cm råpning etter 23 timer med rier med drypp, lillen ville ikke ned i bekkenet og legen holdt på de siste 2 timene å tøyde under hver rie! Vil aldri gå igjennom det flere ganger!! Føde kan jeg gjøre ja, men ikke den tøyingen samtidig!! Fyf...!!!! Gutten løsnet hodet til slutt og da måtte de ta han, da tok det 15 min så var han ute, rakk ikke å få spinal.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 1 cm åpning 2 døgn etter igangsetting og etter 2 timer med drypp. Var 18 dager på overtid og fosterlyden ble plutselig kjempedårlig. Full fart på operasjonstua. 8 min fra de kjørte meg avgårde til de kom med babyen til mannen min... Jeg fikk narkose og følte med veldig snytt for det å være våken og tilstede det førsete døgnet. Jeg var helt utslått etter narkosen og orket såvidt å holde babyen. Har snakket mye med gynekologen som hadde mest med meg å gjøre og han har lovt meg at neste gang hvis jeg ikke hargått i fødsel innen uke 41 skal jeg få keisersnitt med spinalbedøvelse...
Sistah*G07*J09* Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde 5cm åpning etter 38timer med rier!! Så begynte hjertelyden til mini og gå ned under hver rie. Å så begynte åpningen å gå tilbake igjen, så da ble det ks. Mini hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen, så han hadde ikke kommet ut "rett" veien uansett
silje-Thea 010108;) Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 hadde 8/9 cm åpning. keisersnittet ble tatt ca 63 timer etter vannet gikk og ca 7 timer med rier(igang satt med drypp) snuppa roterte ikke rundt så lå bare å stanget... jeg "fødte" også på gjøvik...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 Hadde knappe 3 cm åpning ved KS. Pulsen til snuppa falt og det tok 8 min fra de tok avgjørelsen til hun var ute etter 40 timer med rier. Da var det like greit for da hadde jeg ikke sovet på tre døgn.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 Hadde full åpning og pressrier med førstemann (etter 17 timer) og 7 cm åpning med andremann (etter kun en time og ingenting vondt, hehe). Skulle egentlig ha vært planlagt ks med andremann, men det ble hastesnitt pga at vannet gikk 15 dager før termin.
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 7. april 2008 #23 Skrevet 7. april 2008 Vannet var gått natt til mandag. Igangsetting på onsdags morgen. Fikk rier i 6 tiden på ettermidagen. Klokken 10 på kvelden hadde jeg 2 cm åpning. Fikk beskjed om at de skulle stoppe fødselen. Fikk to paralgin forte og noe for å sove på. Sendte pappaen hjem kl 2315 og skulle legge meg( ganske sint)(vi hadde på dette tidspungtet 2 andre barn) på dette tidspungtet hadde jeg en følelse om at noe var "galt". Sa til pappen at jeg regnet med at han ikke ble og rekke fram til oss og at det kom til å ende med hastekeisersnitt. Etter dette avtok riene før det plutselig endret seg. Riene kom kjempe kjapt. Bare fortere og fortere og pultselig fikk jeg en styrtblødning.Og jeg mener bløding. Fra selve blødningen startet og til ungen var ute gikk det 25 min. Fikk blodoverføring. Kan takke legen for at jeg lever i dag.( har jeg ikke vært på sykehuset har jeg ikke overlevd. Har 25 min kjøring) Var veldig dramatisk og er veldig glad for at dette var siste ungen. og som jeg hadde sakt tidligere på kvelden kom ikke pappaen fram tidsnok. Men det hele gikk til slutt bra og vi fikk oss en liten jente
Bærta å babyn Skrevet 7. april 2008 #24 Skrevet 7. april 2008 Hadde ikke åpning i det hele tatt... ikke vet jeg hvordan en rier er heller... ble ks siden hjerterytmen på mini datt laangt ned og det tok ei stund før den kom opp igjen.
Leetha Skrevet 8. april 2008 #25 Skrevet 8. april 2008 nesten full åpning:( hadde kansje 1 time igjen...første lille ri til nesten full åpning tok 40 timer......følte meg megasnytt og fikk fødselsdep etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå