Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har grua meg til og planlegge dåpsfesten..mye pga at jeg aldri har stelt i stand en viktig fest før. Har også grua meg litt pga vi har ikke veldig god råd+at sambo kan ofte være veldig negativ og sta Jeg fortalte sambo at jeg grua meg og at jeg rett og slett hadde lyst å droppe hele dåpen bare av frykt for at han skal slite meg ut i steden for å hjelpe meg å planlegge eller ihvertfall støtte meg. Nå har det seg sånn at han faktisk ikke viser noe interesse når jeg planlegger.Han sier bare somregel at:jeg må bare slappe av og at det ikke trengs å plalegge noe serlig.Ble irrtert her en kveld pga jeg bad han vente 5 min når jeg satt å planla bordplasseringen osv Han mente jeg var helt unormal pga kl var 23 på kvelden og han ville se film...jeg bad han hjelpe meg heller men han ville ikke høre på hva jeg hadde å si.Tidligere har jeg sport om han vil se servietter og spesielle lys jeg har kjøpt men da bare rister han på hode og gremmer seg pga han er redd det har kosta for mye. Han er bare negativ med alt...han kan vel oppføre seg normalt forde om han ikke syns det er så spennene.Jeg vil jo bare han med.Han trenger ikke bry seg men føler han ødelegger for meg. Ikke vil han ha samboeren til en vennine av meg i dåpen(hu skal være fadder)fordi han har ikke et godt inntrykk av han! Ikke vil han invitere flere enn foreldrene,farmoren og søsteren til tross for at jeg har sagt han kan hvis han vil....jeg har så mange på mi side.Det er også galt!! Ikke vil han ha navnekort på bordene pga han mener folk skla sette seg der dem vil mens jeg har kjøpt like servietter og bordkort. Nei jeg syns det er kjipt at det skal være en kamp! Off dette ble langt og litt klønete men men....
Ruttetutt ヅ Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Drit i ham og lag i stand på egen hånd. Det klarer du fint.
giggsi Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Tror ikke det er så mange menn som engasjerer seg så mye i bord dekking og pynt til dåp eller andre festligheter.Jeg gjør og alt selv og han har ikke spurt om noenting utenom maten til dåpen.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 fix det selv, det klarer du helt fint! en liten huskeliste: -mat (og drikke) -kirke (ringe kirkekontoret til kirka og avtale dato) - innbydelser -SENDE innbydelsene -lokale til festen? -dåpskjole -kaker? -blomster? -bordpynt? -duker, service, glass, bestikk -(bordkort) lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Kjære deg! Ikke slit deg ut med å prøve å få mannen din med! Menn er ikke interessert i verken barnedåp eller bryllup eller annet som innbefatter lys og servietter. Det er ikke noe galt med han av den grunn! Kos deg med planleggingen, det er en jentegreie! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Herregud som du styrer da jente!!! Enig med samboeren din jeg da! La det være uformelt og la folk sette seg der de vil. Drit i bordkort!! Ingen kommer til å huske hverken det eller om lysene og serviettene matcher i etterkant av festen uansett! Det er aldeles ikke nødvendig å planlegge noe særlig mer enn å ha tidspunkt for dåpen klar, sørge for antrekk til barnet samt sørge for noe å spise til gjestene. Server noe helt enkelt + kaker ti kaffe/dessert. Det er da ikke HAN som sliter deg ut med dette. Det greier du helt fint selv hvis du er så nervøs at du sitter til langt på natt for å styre med BORDPLASSERING!! Vil faktisk si at HAN virker som den normalt her, mens du virker lettere hysterisk:) Han vil invitere sin nærmeste familie. Hvorfor i all verden "presse" han til å invitere fler?? En dåp er normalt sett en familiebegivenhet - ikke en begivenhet hvor man inviterer alt av fjerne venner og slektninger. Med mindre du ser selve dåpshandlingen som den største begivenheten i barnets liv, så er ikke dåpen sååååååå viktig altså. Slapp av og ha det hyggelig sammen med deres nærmeste. Ingen kommer til å rynke på nesa om serviettene ikke matcher duken eller om du har funnet forskjellige lys i kjøkkenskuffen altså
Tøssa Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 helt enig med #6...det er vel selve dåpshandlingen som bør være viktigst, det er jo det en dåp handler om. Og er ikke det det viktigste er det kanskje på sin plass å spørre seg selv om hvorfor man skal døpe uansett hva du velger HI så ønsker jeg deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 En dåp er et familieselskap på lik linje med utallige andre, ikke stress deg opp sånn. Bli enig med mannen i hva dere skal servere og engasjer han gjerne i å låne noen spisestuestoler av mammaen sin og slike praktiske ting. Men å forvente at mannen skal sitte ved din side og være levende engasjert i hva slags servietter og lys dere skal ha er litt vel mye forlangt av en mann altså Senk skuldrene, det trenger ikke være så formelt. Til dåp er det vanlig å be nærmeste familie, servere litt mat og ha kaker til dessert. Jeg har fire barn og hatt fire barnedåper, jeg har stått for innkjøp av servietter og blomster alle gangene, mannen er overhodet ikke opptatt av sånt.. Men han har løftet på plass bord, lånt stoler, feiet trappen, vasket badet og slike praktiske ting, og selvfølgelig skrytt av pynten etter at jeg har fått den opp Jeg hadde ærlig talt heller ikke giddet sitte med bordplassering klokka elleve om kvelden altså. Har aldri vært i en dåp med bordplassering jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå