Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Har en gutt på snart 1 år. Han har begynt å gå rundt stuebordet og har klart å stått alene i noen sekunder. Øver vi litt nå, så er det nok ikke lenge til han har balansen og springer avsted :-) Så nå lurer jeg på om jeg nå burde kjøpe sko og hva må man tenke på når man skal gjøre det første skokjøpet. Noen som har gode råd og tips??
Chunky81 Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Du skal kunne stramme de (lisser eller lignende) God hel som støtter en liten fot Myk såle som gjør det lettere å gå Nok plass for en liten fot (ta sålen ut av skoen og la barnet stå på den, da skal du ha minst 1,5 cm å gå på fremover og 1 cm tilsammen på sidene) Støvler er et stort fy fy... Sko skal helst ikke brukes, bare når en er ute. Barnefoten utvikler seg mye og de har faktisk ikke ferdigutviklet bue under foten før de er 2 år. Innesko bør være skintøfler og ikke gåsko.
Yo&La+spire Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Dersom han bare skal bruke de inne, så ville 'eg kjøpt noen helt møyke øskinntøffler. Name it har noen fine, og de selger ulike typer også på nett (f eks alveslottet.no). Vi har brukt sånne mye til snuppa slik at hun ikke skulle gli på gulvet. Ute sko skal også vere så myke som mulig slik at de ikke former barnets fot. Vi har kjøpt see kai run sko fra mammamya.no. Filabel.dk selger dem også (litt bedre utvalg). Det er kjempegode og myke sko (du kan vri de;)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå