Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig den mest konstruktive setningen og det beste rådet dere kan komme med til noen som sliter med rollen som stemor og finner det vanskelig?

Er det faktisk i det heletatt noe man med viten og vilje faktisk slenger ut av seg til fremmede folk på nettet?!

Vet at dette ikke er den virkelige verden asså, og at det er sånn mentaliteten er her inne. Ser også at innlegget helt klart provoserer, spesielt satt i sammenheng med tidligere innlegg, men jeg ville tro at man burde være oppegående nok til å skjønne at dama vil ha, og trenger RÅD, konkrete råd, ikke "du burde ikke få egne barn"

WTF er det for noe å si liksom!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg...man sier ikke sånt til folk..

Skrevet

Enig. Lite konstruktivt råd og typisk utsagn man kan holde for seg selv.

Skrevet

Ikke bør man si det, og ikke er det sant heller. Veldig mange sliter med å forholde seg til andres barn, men er verdens beste foreldre for egne...

Skrevet

Ikke alle som er stemor uten egne barn her inne og kan sette seg inn i situasjonen til Hovedinnlegger i det nadre innlegget.

Ikke bare bare å være stemor,gitt;-)

Men jeg hadde nok ikke hatt problem med å ha ungen uten pappaen hjemme,det er jo der han er til vanlig.

men å si at hun ikke bør få egne er vel å dra det litt langt syns jeg.

Skrevet

Da heller nok jeg mer mot at om du ikke klarer å ta deg av dine egne barn bør du ikke påta deg ansvar for andres barn.

I det nevnte tilfelle er jo dette umulig, det er jo ikke alle tanker en trenger å skrive når folk søker råd.

Skrevet

hehe...synes det er litt vel bastant, men man bør vel gå grundig igjennom følelsene før man får barn med noen som har barn fra før i forhold til følelser i hvertfall.

Noen takler steforeldre rollen, mens andre trenger endel tid til å omstille seg....og noen klarer aldri gå inn i rollen fullt og helt desverre.

Samboeren min trengte litt tid, men det gikk seg til heldigvis, hvis ikke så hadde jeg nok droppa forholdet for sønnen min sin del.

De som sliter med steforeldre rolla bør kansje få litt profesjonell hjelp, her inne får man ikke det, heller tvert imot. De fleste svarer her mere med hjerte enn med hode.

Skrevet

enig med deg der.

Ble litt sjokkert når jeg leser noen av disse svarene hun fikk jeg.

Hvorfor er det greit at en mamma ikke trives med å leke med barnet sitt, eller å være alene med det i flere dager. Har sett de som klager over det her inne før uten å få masse pepper for det.

Men hvis en stemor har slike problemer så er hun forferdelig.

Jeg har jobbet med barn i over 10 år nå og kan love deg at jeg har møtt mange mødre og eller fedre som ikke sitter å leker med barna sine uten at de er dårlige foreldre for det.

Og det er trist at hun ikke klarer å glede seg over stesønnen sin fullt ut men hun er ihvertfall ærlig om det og prøver å jobbe med det. Det er langt mer en hva mange stemødre og mødre i den sitvasjonen gjør.

Hun gjør sikkert ikke allt rett men man styrer faktisk ikke sine egene følelser og hun jobber jo med det.

Skrevet

jeg er IKKE glad i å leke med ungene....åååååå shit jeg burde visst ikke fått dem!

Skrevet

Helt enig!!

Skrevet

VELDIG enig med Tillab! Enkelte ting bør man spare seg for å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...