Gjest Skrevet 6. april 2008 #28 Skrevet 6. april 2008 Med H. Man sier ikke Matilde med trykk på i'en, men mykere; Mathilde med trykk på h'en. Nydelig navn! =)
Monajenten Skrevet 6. april 2008 #29 Skrevet 6. april 2008 Akkurat det navnet syns jeg er finest uten H... Mathilde...Matilde....nei, definitivt uten H.
♥Tullerusk♥ Skrevet 6. april 2008 #31 Skrevet 6. april 2008 Ville ha valgt med..Men nå har jo jenta vår nesten det samme navnet, heter Mathilda...=o)
~sjiraff~ Skrevet 6. april 2008 #32 Skrevet 6. april 2008 Du må jo tenke på hvordan du vil si navnet... Det er jo i mine ører to forskjellige navn... Enten ingen h i uttalen, eller trykke på h'en.. Da du sier det på disse to måtene er det jo i mine ører (selvfølgelig) MYE penere med Matilde... )
Monajenten Skrevet 6. april 2008 #33 Skrevet 6. april 2008 Enig sjiraff. Det er jo enten Matilde med trykk på i'en, eller Mathilde hvor man sier siste delen på samme måte som navnet Hilde.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 6. april 2008 #34 Skrevet 6. april 2008 Tror jeg ville valgt med H, da det er mest vanlig og folk går ut i fra at det er med H, og hun vil nok oppleve å få det feilskrevet ofte om det er uten h.. også hvis en skal kjøpe nøkkelring,flaske ol. med navn så står det jo med H..
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 6. april 2008 #35 Skrevet 6. april 2008 Vi skriver det med H på datteren vår, men så er hun oppkalt etter tipp oldemoren sin og hun skrev det med H, så da var jo saken grei for oss. Men jeg synes det er finere med H også...
Gjest Skrevet 6. april 2008 #38 Skrevet 6. april 2008 Nei, det er MYE penere og mykere med H. Uten H synes jeg navnet blir kaldt og hardt. Høres (og ser) ganske rart ut. Ja for H i Mathilde-navnet! Nei til Chr i navn som Kristian, Kristoffer etc (det ser bare jålete og teit ut).
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. april 2008 #39 Skrevet 6. april 2008 Etter at ei venninnes første reaksjon på Mathilde var "hæ? Mat-hilde?" så valgte vi (i tillegg til at vi ikke er fan av overflødige bokstaver som ei her inne sa) så ble det Matilde uten h på jenta vår
Gjest Skrevet 6. april 2008 #40 Skrevet 6. april 2008 med. Tror det er så vanlig at det er med h, at de fleste vil skrive det slik automatisk. Samme med feks Kenneth og Torild (bare med d`en og ikke h`en). De som har Kenneth uten h ender ofte opp med å si "Kennet uten h" eller "Toril uten d"
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 6. april 2008 #41 Skrevet 6. april 2008 med h. ville liksom hatt med den hilde- delen. myker opp litt. nydelig navn, som vi også vurderte:)
Dailis Skrevet 6. april 2008 #42 Skrevet 6. april 2008 Vet ikke hva som er mest vanlig, men her er det faktisk uttaleforskjeller mellom om du har med eller uten h, Jeg ville tatt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå