Gå til innhold

Navnet Mathilde...med eller uten H?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med=)

Skrevet

Med H. Man sier ikke Matilde med trykk på i'en, men mykere; Mathilde med trykk på h'en.

 

Nydelig navn! =)

Skrevet

Akkurat det navnet syns jeg er finest uten H...

Mathilde...Matilde....nei, definitivt uten H.

Skrevet

Ville ha valgt med..Men nå har jo jenta vår nesten det samme navnet, heter Mathilda...=o)

 

 

 

Skrevet

Du må jo tenke på hvordan du vil si navnet... Det er jo i mine ører to forskjellige navn... Enten ingen h i uttalen, eller trykke på h'en.. Da du sier det på disse to måtene er det jo i mine ører (selvfølgelig) MYE penere med Matilde... :o)

Skrevet

Enig sjiraff. Det er jo enten Matilde med trykk på i'en, eller Mathilde hvor man sier siste delen på samme måte som navnet Hilde.

Skrevet

Tror jeg ville valgt med H, da det er mest vanlig og folk går ut i fra at det er med H, og hun vil nok oppleve å få det feilskrevet ofte om det er uten h.. også hvis en skal kjøpe nøkkelring,flaske ol. med navn så står det jo med H..

Skrevet

Vi skriver det med H på datteren vår, men så er hun oppkalt etter tipp oldemoren sin og hun skrev det med H, så da var jo saken grei for oss. Men jeg synes det er finere med H også...

Skrevet

Nei, det er MYE penere og mykere med H. Uten H synes jeg navnet blir kaldt og hardt. Høres (og ser) ganske rart ut.

 

Ja for H i Mathilde-navnet! Nei til Chr i navn som Kristian, Kristoffer etc (det ser bare jålete og teit ut).

Skrevet

Etter at ei venninnes første reaksjon på Mathilde var "hæ? Mat-hilde?" så valgte vi (i tillegg til at vi ikke er fan av overflødige bokstaver som ei her inne sa) så ble det Matilde uten h på jenta vår :)

Skrevet

med.

 

Tror det er så vanlig at det er med h, at de fleste vil skrive det slik automatisk.

 

Samme med feks Kenneth og Torild (bare med d`en og ikke h`en).

 

De som har Kenneth uten h ender ofte opp med å si "Kennet uten h" eller "Toril uten d"

Skrevet

med h. ville liksom hatt med den hilde- delen. myker opp litt. nydelig navn, som vi også vurderte:)

Skrevet

Vet ikke hva som er mest vanlig, men her er det faktisk uttaleforskjeller mellom om du har med eller uten h, Jeg ville tatt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...