Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt!!! Trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager langt innlegg, men trenger virkelig svar,.....

Jeg hadde keisersnitt for nøyaktig 4mnd siden.

Såret har egentlig grodd ganske bra. Hadde omgangssyke 2 uker etter, noe som gjorde at det "rev og røska" litt inni der, men føltes bra igjen.

Nå er det sånn at på den venstre siden blir det innimellom veldig sårt og ømt.... Er ikke i selve snittet, men mellom 1 og 5cm over.... Huden er øm/sår å ta på, og om jeg trykker gjør det veldig vondt. Føles ut som det er i laget rett under huden, tipper av det er et av lagene de har sydd... Trykker jeg lengre, gjør det ikke vondt, så tror ikke det er involler....

Dette er vel ca to dager per uke, hvor det er vondt med bukse og berøring, ellers er det minimalt vondt... Jeg løfter mye på en TUNG 2 åring, og tenker at det muligens er i de periodene jeg har løftet mye det er vondt (spesielt etter helger...).

Bør jeg være bekymret??? Hva kan det være??

Nå skal det sies at jeg er EKSTREMT hypokonder og super redd for alvorlige sykdommer... Så jeg tenker jo mitt om kreft, blødninger og div,... Men så er det jo så bra innimellom....

Er det vanlig? Opplevd liknende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt sår var helt perfekt og hadde ikke vondt i såret i ettertid..

syns du skal kontakte lege jeg,kanskje det er betennelse i et av lagene som er sydd?

ikke for å skremme deg men det var det jeg tenkte..

Skrevet

Jeg var øm ganske lenge etterpå. Tror det er normalt, men ta kontakt med lege dersom du er usikker.

Skrevet

Det er ganske normalt, snittet har kuttet over mange nervekoblinger som kan gjøre at det føles både sårt, ømt, vondt og numment i hele området rundt i lang tid etterpå. Blir det ikke bedre etter en tid kan du jo spørre legen, eller kanskje ta en telefon/tur på helsestasjonen?

Skrevet

Takk!!

Ja, jeg får vel høre med legen... Men "problemet" er at såret ser så fint ut utenfra. Det er det de kommenterer de som har sett det...

Synes egentlig det er litt rart at det ikke blir sjekka på sykehuset etter en stund jeg, er jo tross alt en stor operasjon....

Og som sagt så sliter jeg jo med at jeg tror alt er farlig (kom da eldstemann var 4mnd, har aldri vært sånn før.....)...

Men godt å høre at det ikke er helt unormalt. Så kan jeg hvertfall slappe av med det frem til jeg får hørt med legen.

Skrevet

Tror du kan slappe helt av. Tviler på at du har noen infeksjon etter så lang tid, men dersom du blir roligere av å få en lege tilå se på det så gjør det. Området over arret synes jeg var ømt i omtrent et halvt år faktisk. Ikke hele tiden, men spesielt hvis jeg hadde på ei trang bukse, og jeg er ikke hypokonder :o)

Skrevet

Et ks omfatter et større område enn akkurat selve snittet, men at snittet ser bra ut er et godt tegn. Det er som regel i snittet en evt betennelse setter seg. Dessuten følges som regel en betennelse av feber, så hvis du er feberfri, så er det antakelig greit! :)

Skrevet

TAKK!!! Det hjalp å lese!

Det er i perioder jeg løfter mye og/eller har hatt på trange klær.. Denne helgen har jeg hatt på mye penklær med skjørt og strømpebukse, og nå er det ganske vondt!

;)

Trenger bare å høre at det ikke er helt unormalt. Kjenner bare en som har hatt ks, og hun hadde MYE vondt de to første ukene (noe jeg ikke hadde) og så gikk det helt over for henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...